  • 1. Data: 2011-05-11 08:09:25
    Temat: firma, spolka, spoldzielnia i rachunek bankowy
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Czy podmioty takie, jak spółka, czy spółdzielnia obowiązane są posiadać
    własny rachunek bankowy, czy też nie? Na mocy jakich przepisów?
    f.

  • 2. Data: 2011-05-11 08:30:29
    Temat: Re: firma, spolka, spoldzielnia i rachunek bankowy
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 11-05-2011 10:09, Piotr Fonon pisze:
    > Czy podmioty takie, jak spółka, czy spółdzielnia obowiązane są posiadać
    > własny rachunek bankowy, czy też nie? Na mocy jakich przepisów?

    Powinny się rozliczać z innymi przedsiębiorcami za pomocą rachunku
    bankowego. Tak więc teoretycznie przymusu nie ma, bo teoretycznie nie
    musisz rozliczać się z innymi przedsiębiorcami. Art. 20 albo okolice w
    ustawie o swobodzie działalności gospodarczej.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2011-05-11 09:04:27
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Przypominam - pytanie dotyczy własnego rachunku, a nie np. rachunku
    należącego do innego podmiotu.

    W dniu 11-05-11 10:30, .B:artek. pisze:
> [...]
    > musisz rozliczać się z innymi przedsiębiorcami. Art. 20 albo okolice
    > w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej.
    Z art. 22 wynika, że chodzi o własny rachunek. A co z osobami
    fizycznymi? Do tego np. spółdzielnia mieszkaniowa nie musi prowadzić
    działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów ww. ustawy.
    f.

  • 4. Data: 2011-05-11 09:36:03
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 11-05-2011 11:04, Piotr Fonon pisze:
    > Przypominam - pytanie dotyczy własnego rachunku, a nie np. rachunku
    > należącego do innego podmiotu.

    No i? Kto pisze o cudzym rachunku?

    > Z art. 22 wynika, że chodzi o własny rachunek. A co z osobami
    > fizycznymi? Do tego np. spółdzielnia mieszkaniowa nie musi prowadzić
    > działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów ww. ustawy.

    Pytałeś o spółdzielnie (zwykłe), a nie spółdzielnie mieszkaniowe. Osób
    fizycznych, które są przedsiębiorcami, to też dotyczy.

    --
    .B:artek.

  • 5. Data: 2011-05-11 09:55:15
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    W dniu 11-05-11 11:36, .B:artek. pisze:
    > Pytałeś o spółdzielnie (zwykłe), a nie spółdzielnie mieszkaniowe.
    Nie pytałem o spółdzielnie zwykłe (bo nie ma takie pojęcia), tylko
    ogólnie o spółdzielnie - w tym również o mieszkaniowe.

    > Osób fizycznych, które są przedsiębiorcami, to też dotyczy.
    To oczywiste, ale są też osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami (np.
    klienci firm, członkowie spółdzielni), które rozliczają się z

    > No i? Kto pisze o cudzym rachunku?
    Pośrednio ja. Czy firma, spółka, spółdzielnia może dokonywać płatności
    na rzecz innego podmiotu z cudzego rachunku i czy może żądać wpłat na
    cudze konto?
    f.

  • 6. Data: 2011-05-12 10:03:47
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Masz na myśli krętactwa aledrogo i tzw. PayU ("Pan/Pani nam płaci, Panu/Pani nie
    płacimy ani nie zwracamy, nie mamy NIC WSPÓLNEGO z
    aledrogo")?

    -----

  • 7. Data: 2011-05-12 13:58:52
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    W dniu 12-05-11 12:03, ąćęłńóśźż pisze:
    > Masz na myśli krętactwa aledrogo i tzw. PayU ("Pan/Pani nam płaci, Panu/Pani nie
    płacimy ani nie zwracamy, nie mamy NIC WSPÓLNEGO z
    > aledrogo")?
    Nie to akurat miałem na myśli, ale w sumie mechanizm podobny.
    f.