  • 1. Data: 2006-05-10 11:18:22
    Temat: bilety komunikacji miejskiej - pytanie
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    W Reguleminie ZDiTM w Szczecinie istnieje zapis zabraniający
    odstępowania skasowanego biletu innej osobie. Bilety są czasowe z
    możliwością przesiadek (20 minut, 1 godzina, 2 godziny, 24 godziny itp.)

    Czemu nie wolno mi odstąpić ważnego biletu innej osobie, skoro opłata za
    przejazd została uregulowana i umowa przewozowa zawarta z chwilą
    skasowania biletu?

    Wyobraźmy sobie sytuację, że wracam do domu a ktoś z domowników
    potrzebuje skorzystać z usług komunikacji miejskiej. Oddaję mu mój
    bilet. Jest oczywiste, że nikt nie będzie w stanie udowodnić, że osoba
    posiadająca ważny bilet nie skasowała go samodzielnie. Ale czemu to jest
    zabronione? Może taki zakaz jest bezprawny?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-05-10 11:24:07
    Temat: Re: bilety komunikacji miejskiej - pytanie
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czemu nie wolno mi odstąpić ważnego biletu innej osobie,

    bo polacy lubuja sie w tworzeniu martwych przepisow :)

  • 3. Data: 2006-05-10 11:27:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał napisał(a):

    > Czemu nie wolno mi odstąpić ważnego biletu innej osobie, skoro opłata za
    > przejazd została uregulowana i umowa przewozowa zawarta z chwilą
    > skasowania biletu?

    Bo umowa jest zawarta z tobą i zawiera zakaz cesji - art. 509 §1 kc.

    > Może taki zakaz jest bezprawny?

    Zakaz nie jest bezprawny. Taka umowa i już.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2006-05-10 11:30:54
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Bo umowa jest zawarta z tobą i zawiera zakaz cesji - art. 509 §1 kc.

    Aha! Dziękuję. Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2006-05-10 11:32:08
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Wed, 10 May 2006 13:18:22 +0200, Michał w wiadomości
    <news:e3si6l$ekk$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]
    > Czemu nie wolno mi odstąpić ważnego biletu innej osobie, skoro opłata za
    > przejazd została uregulowana i umowa przewozowa zawarta z chwilą

    Z pewnością dlatego, że umowa została zawarta z konkretną osobą. Każda inna
    musi zawrzeć następną umowę.

    --
    Sz.

  • 6. Data: 2006-05-10 12:10:47
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Czemu nie wolno mi odstąpić ważnego biletu innej osobie, skoro opłata za
    > przejazd została uregulowana i umowa przewozowa zawarta z chwilą
    > skasowania biletu?

    Ze 20 lat temu temu w ramach solidarności z innymi ludźmi robiło się tak, że
    wysiadając z autobusu wręczało się skasowany bilet wsiadającemu. Wtedy chyba
    nie było takiego przepisu, więc wszystko odbywało się zgodnie z prawem :))

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 7. Data: 2006-05-10 13:19:56
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Michał wrote:

    > Czemu nie wolno mi odstąpić ważnego biletu innej osobie, skoro opłata za
    > przejazd została uregulowana i umowa przewozowa zawarta z chwilą
    > skasowania biletu?

    Bo tak jest w regulaminie.
    I koniec i kropka.

  • 8. Data: 2006-05-10 13:20:43
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Lukasz wrote:

> [...]
    > nie było takiego przepisu, więc wszystko odbywało się zgodnie z prawem :))

    Był, tylko wszystkim zwisało i państwowe przedsiębiorstwo na tym traci.

  • 9. Data: 2006-05-10 13:32:39
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    witek napisał(a):

    > Bo tak jest w regulaminie.
    > I koniec i kropka.

    No ale przecież bilet jest moją własnością. Więc mogę go chyba podrzeć,
    zrobić minisamolocik lub podarować ukochanej na święta ?.

    p. m.

  • 10. Data: 2006-05-10 14:15:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mvoicem napisał(a):

    > No ale przecież bilet jest moją własnością. Więc mogę go chyba podrzeć,
    > zrobić minisamolocik lub podarować ukochanej na święta ?.

    Możesz go podarować, ale przewoźnik nie musi go honorować u innej osoby
    (oczywiście jeśli jest w stanie to udowodnić).