  • 31. Data: 2007-06-08 05:08:56
    Temat: Re: bezstronny lub zbyt madry biegly ..
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.06.2007 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:
    > Proces każdego stosowania prawa przez sąd, a i inne ograny polega
    > najpierw na ustaleniu stanu faktycznego a następnie na subsumpcji tego
    > stanu faktycznego do prawa materialnego.

    Mam wrażenie, że zwyczajnie inaczej rozumiecie pojęcie stanu faktycznego -
    dla Ciebie wydaje się być to do czego doszedł sąd po ocenie dowodów, a w
    rozumieniu nie tylko zresztą potocznym, jest to zwykłe ustalenie prawdy.
    Sąd ustali stan faktyczny na tyle dokładnie, na ile pozwalają mu na to
    dowody i własny rozum. Taki stan faktyczny nie koniecznie musi być zawsze
    zgodny z rzeczywistością.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2007-06-08 05:22:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Sąd ustali stan faktyczny na tyle dokładnie, na ile pozwalają mu na to
    > dowody i własny rozum. Taki stan faktyczny nie koniecznie musi być zawsze
    > zgodny z rzeczywistością.

    No oczywiście.
    Dlatego twierdziłem że to oskarżyciel musi udowodnić przestępstwo. Jak
    tego nie umie zrobić (a przestępstwo jest) to powinien się wsiąść za co
    innego.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 33. Data: 2007-06-08 13:26:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie chciał bym, abyś odebrał moje pytanie jako atak na siebie, ale zapytam.
    Byłeś kiedyś na jakiejkolwiek rozprawie? Skąd sąd ma wiedzieć, jaki jest
    stan faktyczny. Stan faktyczny? Sąd ocenia dowody. Teoretycznie to strony
    procesu próbują przekonać do swoich racji sąd.

    Przecież top wynika nawet z tego, co sam zacytowałeś. Sąd w uzasadnieniu
    pisze, co uznał za udowodnione, a co za nieudowodnione. A stan faktyczny do
    tego się nie ma nijak. Jak przed sądem stanie 10 osób i zezna, że kowalski
    notorycznie swoją babę lał i gwałcił, to dostanie wyrok za znęcanie się,
    choćby jej palcem nie tknął.

    Do sądu idzie się po wyrok, a nie po sprawiedliwość.

  • 34. Data: 2007-06-08 13:27:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dlatego twierdziłem że to oskarżyciel musi udowodnić przestępstwo. Jak
    > tego nie umie zrobić (a przestępstwo jest) to powinien się wsiąść za co
    > innego.

    Widzisz? Choćby stan faktyczny był nawet inny.

  • 35. Data: 2007-06-08 13:36:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Widzisz? Choćby stan faktyczny był nawet inny.

    Nie rozumiem.

  • 36. Data: 2007-06-08 13:38:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Nie chciał bym, abyś odebrał moje pytanie jako atak na siebie, ale
    > zapytam. Byłeś kiedyś na jakiejkolwiek rozprawie?

    Byłem.

    > Skąd sąd ma wiedzieć, jaki jest stan faktyczny. Stan faktyczny?

    Z dowodów. Co nie zmienia faktów że dokonuje ustaleń faktycznych.

    > A stan faktyczny do tego się nie ma nijak.

    Rzeczywiście ja rozumiem stan faktyczny procesowo i prawniczo, a ty nie.

  • 37. Data: 2007-06-09 11:35:08
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Nie rozumiem.

    poczytaj o Tomaszu Kułaczewskim ktory zostal SKAZANY za zabojstwo na tle
    seksulanym do ktorego po kilku latach przyznal sie ktos inny.
    Udalo sie oksrzycielowi UDOWODNIC, a stan faktyczny byl inny. Rozumiesz
    juz o co chodzi ?

    P.
    --
    "W dniu radosnym zmartwychwstania niechaj układ Cię osłania. Niech Cię
    czeka samo dobro, niech los strzeże Cię przed Ziobrą, niech Cię CBA nie

  • 38. Data: 2007-06-09 12:07:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Sowiecki Agent pisze:

    > poczytaj o Tomaszu Kułaczewskim ktory zostal SKAZANY za zabojstwo na tle
    > seksulanym do ktorego po kilku latach przyznal sie ktos inny.

    Nie znam.

    > Udalo sie oksrzycielowi UDOWODNIC, a stan faktyczny byl inny. Rozumiesz
    > juz o co chodzi ?

    Nie rozumiem.