  • 1. Data: 2003-11-12 19:07:51
    Temat: badanie na zawartość alkoholu
    Od: "D**" <d...@i...pl>

    Przepraszam jesli było ale pilnie potrzebuje pomocy - bo krew mnie zalała -
    spotkałem się z opiniami (dość masowo), że można odmówić badania alkomatem
    oraz pobrania krwi i mogą skoczyć itp ... - dla mnie to nielogiczne i
    kretyńskie.
    Nie chodzi tu tylko o ruch drogowy ale i o inne sytuacje (zakład pracy,
    itp).
    Mam prośbę - proszę o odpowiedz jak to jest - kto może badać, kiedy można
    odmówić, czy i kiedy mozna zmusić do badania.

    --
    D.

  • 2. Data: 2003-11-12 20:34:02
    Temat: Re: badanie na zawartość alkoholu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W wypadku przestępstwa lub wykroczenia policjanci mają prawo użycia
    środków przymusu bezpośredniego w celu wykonania badania. No do dmuchania
    raczej się zmusić nie uda, ale pobranie krwi jest realizowalne niemal w
    100%.

    W wypadku parcodawcy, to powinien on wezwać policję, bo jak nie wezwie, to
    faktycznie środków przymusu żadnych nie ma.

  • 3. Data: 2003-11-13 23:55:17
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Jeżeli jesteś pijany w pracy, to faktycznie możesz odmówić poddania się badaniu na
    zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu (lub
    krwi). W wypadku gdy pracodawca stwierdza, że jesteś nietrzeźwy podczas pracy badanie
    takie przeprowadza się tylko na żądanie
    pracownika w ramach oczyszczenia się z zarzutów. Nikt nie ma prawa zmusić do badania
    na zawartość alkoholu osoby, której jedynym
    przewinieniem jest to, że ktoś sądzi, iż jest nietrzeźwa w pracy. Inną sprawą jest
    to, czy w przypadku niepoddania się badaniu w
    celu samooczyszczenia osoba ta nadal będzie pracownikiem (czy zostanie zwolniona
    dyscyplinarnie).

    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2003-11-14 09:57:32
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    jest to, czy w przypadku niepoddania się badaniu w
    > celu samooczyszczenia osoba ta nadal będzie pracownikiem (czy zostanie

    A co jeżeli faktycznie pracodawca wezwie policję a oni bez gadania zawiozą na
    badanie krwi i je wykonają? Zakładam, że osoba jest po tzw lekko zawiana a nie
    nietrzymająca sie na nogach