  • 1. Data: 2003-11-12 18:57:04
    Temat: Prośba o pomoc - firma windykacyjna
    Od: "Marcin Kowalski" <m...@m...wytnijspam.krakow.pl>

    Witam, jest to mój pierwszy post na tą grupę.
    Chciałbym pomoc koleżance, która od 2 tygodni chodzi roztrzesiona, i nie wie
    jak się bronić, co robić w zaistniałej sytuacji (a moim zdaniem prawo jest
    po jej stronie). Jednak chciałbym się upewnić i poprosić o pomoc jak można
    rozwiązać zaistniałą sytuację.

    A więc:
    Koleżanka kupiła telefon w sieci komórkowej (pomińmy jej nazwę), zakupu
    dokonała u dealera sieci komórkowej. Zakup tel odbyl sie w Krakowie w
    promocji z usługą w której rozmowa z 3 numerami telefonów wynosiła 5 gr za
    min. Niestety sieć komórkowa tą usługę dodała m-c później stąd pierwszy
    rachunek przyszedł na ponad 1000 zł. W czasie złożenia reklamacji
    stwierdzili że dealer wysłał umowę dopiero po miesiącu, więc oni nie musza
    naliczać tej aktywnej usługi - stąd te koszty.Oczywiście przez kolejny rok
    znajoma się odwoływała i w końcu przysłali jej f-re korygującą na właściwe
    158 zł i sprawa miała być załatwiona. Koleżanka zapłaciła fakturę
    korygującą.

    Teraz po 2 latach koleżanka otrzymała pismo z firmy windykacyjnej że kupili
    wierzytelności i dług sięga 2000 zł, na nic wysłane pisma, faktura
    korygująca, rozmowa z firmą windykacyjną nie przynosi efektu, stwierdzili że
    jeśli nie zostaną spłacone należności, oddają sprawę do sądu.

    Jak powinna znajoma postąpić, Federacja Konsumentów??, może jakieś inne
    pomysły

    --
    Pozdrawiam i czekam na pomoc:
    Marcin

  • 2. Data: 2003-11-12 19:28:46
    Temat: Re: Prośba o pomoc - firma windykacyjna
    Od: "ZEMAT_PL" <z...@r...pl>

    daj dokładnie treść umowy
    tak się kończy nieczytanie umów

    Użytkownik "Marcin Kowalski" <m...@m...wytnijspam.krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:botvuu$6o9$1@nemesis.news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2003-11-12 19:33:40
    Od: kam <X...@X...plX>

    Marcin Kowalski wrote:
    > Jak powinna znajoma postąpić, Federacja Konsumentów??, może jakieś inne
    > pomysły

    Federacja albo miejski/powiatowy rzecznik konsumentów
    A pisma z firmy windykacyjnej to jeszcze długo będą przychodzić...

    KG

  • 4. Data: 2003-11-12 20:10:42
    Temat: Re: Prośba o pomoc - firma windykacyjna- długie!!
    Od: "Mecenas" <m...@n...pl>

    Z uwagi na wiele postów pojawiających sie na grupie dotyczy działalności
    firm windykacyjnych, chciałbym wyjaśnić grupowiczom pewne sprawy.
    1. firma windykacyjna na podstawie umowy staje się wierzycielem (
    przeniesienie wierzytelności bez zgody dłużnika - art. 509 k.c.),

    2. firma widnykacyjna działa w imieniu wierzyciela na podstawie udzielonego
    pełnomocnictwa.

    W pierwszym przypadku firma jest wierzycielem i obowiązują ją wszelkie
    postanowienia umowy, kodeksu cywilnego itp., a w drugim przypadku obowiązuje
    treść udzielonego pełnomocnictwa oraz przepisy kodeksu cywilnego.
    Tak więc wszelkie straszenie przez firmę widnykacyjną jest bezprawne,
    możliwe jest tylko poza wezwaniem do zapłaty, wniesienie pozwu do sądu,
    skierowanie prawomocnego nakazu lub wyroku do komornika.

    Jak widać firma windykacyjna nie jest takim strasznym diabłem jak go malują.
    Firmy windykacyjne stosuja jednak różne metody odzyskiwania długów, jak:
    rozmowy z dłuznikami, osobiste wizyty u dłuznika, kilkakrotne pisemne
    wezwania do zapłaty. Pewne działania można jednak zakwalifikować jako
    naruszające prawo, np. dobra osobiste, mir domowy itp.

    Oczywiście, jeżeli dłużnik jest zobowiązany uregulować należność (dług)
    niekwestionowaną to nie może on uchylać się od tego i narażać wierzyciela na
    straty.

    Pozdrowienia dla wszystkich.
    Jeżeli ktoś może coś dodać to jest to mile widziane.

    Michał

  • 5. Data: 2003-11-12 20:15:53
    Od: "Marcin Kowalski" <m...@m...wytnijspam.krakow.pl>

    > daj dokładnie treść umowy
    Nie mam jej teraz przed oczami.

    > tak się kończy nieczytanie umów
    Umowa była jak najbardziej przeczytana, moim zdaniem jest tu winny dealer,
    ktory nie dostarczyl w odpowiednim czasie umowy do siedziby sieci
    komórkowej.

    --
    Pozdrawiam: Marcin

  • 6. Data: 2003-11-12 20:31:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jak rozumiem jest tak, że dziewczyna ma zapłacone wszystkie wystawione
    przez operatora faktury. Tę, którą niezapłaciła, to skorygowali i
    skorygowaną zapłaciła. Jeśli tak, to niech ją oddają do sądu. Śmiało, a
    ona w odpowiedzi na nakaz przedstawi zapłaconą fakturę za ten okres.
    Ewentualnie napisał bym pismo do operatora prosząc o przysłanie
    zaświadczenia że nie zalegam z opłatami. I mając takie pismo, to niech
    mnie nawet do Hagi pozywają. Nic bym się już nie odzywał. Raz im wyjaśniła
    i jak mają bajzel, to niech sobie zapłacą kilka złotych wpisu sądowego.

  • 7. Data: 2003-11-12 21:29:42
    Od: "P N" <p...@N...gazeta.pl>

    Mecenas <m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > przeniesienie wierzytelności bez zgody dłużnika - art. 509 k.c.),
    >
    > 2. firma widnykacyjna działa w imieniu wierzyciela na podstawie udzielonego

    Wg mnie jest o wiele częściej występujące.Firma windykacyjna bierze dla
    siebie określony procent od odzyskanego długu.

> [...]
    > możliwe jest tylko poza wezwaniem do zapłaty, wniesienie pozwu do sądu,
    > skierowanie prawomocnego nakazu lub wyroku do komornika.

    Nie wiem jak poszczególne firmy windykacyjne,ale np taki Kruk nie zajmuje się
    wnoszeniem pozwów itp,on po prostu ma umowę z kancelarią radcowską która robi
    papierkowo-sądową robotę.Wiem to z doświadczenia :)

> [...]
    > straty.
    >
    > Jeżeli ktoś może coś dodać to jest to mile widziane.

    Na koniec dodam:istnienie coraz większej liczby firm windykacyjnych świadczy
    o zapaści sądownictwa,a w szczególności egzekucji w Polsce.Gdyby było na
    odwrót firma-wierzyciel by nie bawiła sie w odzyskiwanie długu przez firme
    windykacyjną tylko sama by wzięła na siebie windykację należności.
    Pzdr

  • 8. Data: 2003-11-13 00:43:23
    Od: "freelander" <m...@o...pl>

> [...]
    > i jak mają bajzel, to niech sobie zapłacą kilka złotych wpisu sądowego.

    Podpisuję się pod postem Roberta obiema rękami!