  • 1. Data: 2003-11-12 18:28:24
    Temat: sprawa karna i cywilna
    Od: "LL" <m...@o...pl>

    Witam,

    1.Czy prawomocny wyrok sądu karnego (ja byłem poszkodowany-wygrałem)
    powinien być przeze mnie przesłany do sądu cywilnego jeśłi równolegle toczy
    się sprawa cywilna ? Czy sąd cywilny inną drogą dostaje ten odpis, i czy w
    ogóle wyrok sądu karnego może przysłużyć się do przyspieszenia zakończenia
    sprawy cywilnej ?
    2.Czy na podstawie prawomocnego wyroku karnego komornik może sciągnąć
    należność od dłużnika który tą sprawę przegrał ?
    Z góry dzięki za odpowiedź
    --
    LL

  • 2. Data: 2003-11-12 18:47:08
    Temat: Re: sprawa karna i cywilna
    Od: kam <X...@X...plX>

    LL wrote:
> [...]
    > ogóle wyrok sądu karnego może przysłużyć się do przyspieszenia zakończenia

    Powinien - wyrok skazujący jest wiążący dla sądu cywilnego. Pewnie
    najszybciej będzie jak sam doręczysz odpis wyroku.

    > 2.Czy na podstawie prawomocnego wyroku karnego komornik może sciągnąć
    > należność od dłużnika który tą sprawę przegrał ?

    A jest w nim coś zasądzone? Jesli tak to najpierw wniosek do sądu
    (karnego) o nadanie klauzuli wykonalności, a dopiero potem do komornika.

    KG