  • 21. Data: 2008-12-11 12:44:11
    Temat: Re: awizo - nie doreczone pismo
    Od: "Jarek" <j...@c...mysite.pl>

    > Mówisz, że to było pismo z terminem kolejnej rozprawy. Zatem zostałeś
    > wcześniej o sprawie w ogóle poinformowany (pozew?) Twoim obowiązkiem było
    > zatem poinformować sąd o zmianie miejsca zamieszkania, pisma wysyłane na
    > stary adres były wysyłane poprawnie.
    >
    > Jeśli jednak to było pierwsze pismo w danej sprawie, to możesz próbować
    > z umową najmu. Teoretycznie pisma się śle na adres zamieszkania (a nie
    > zameldowania). W praktyce bywa różnie.

    a jesli jade na 4 tygodniowe wakacje? musze o tym poinformowac sad?

  • 22. Data: 2008-12-11 12:48:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jarek pisze:

    > a jesli jade na 4 tygodniowe wakacje? musze o tym poinformowac sad?

    Tak. Albo upoważnisz kogoś na poczcie do odbierania Twoich pism -
    kogoś, kto będzie Cię o nich informować.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2008-12-11 12:52:52
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 11 Dec 2008 13:31:42 +0100, Herald napisał(a):

    > Olgierd - w mojej dzielnicy, dosyć małej nawet (~20k mieszkańców) w
    > dużym wojewódzkim mieście są dwie osoby o tym samym imieniu i nazwisku
    > (ja i ktoś jeszcze). Powiem więcej, jesteśmy w podobnym wieku, bo za
    > "dzieciaka" często mylono nasze kartoteki w przychodni lekarskiej
    > dziecięcej. zawsze opiekun mój musiał podawać z jakiej ulicy się
    > rejestruje

    Odpowiedź jest prosta: list powinno się także opatrywać peselem
    adresata ;-) zaś wydawać na podstawie skróconego odpisu aktu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 24. Data: 2008-12-11 12:56:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > - daje się listonoszowi, nieraz osobie stronniczej i przekupnej,

    Nie obrażaj listonoszy :)

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 25. Data: 2008-12-11 12:58:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Pewnie byłoby droższe, nie wszystkie listy dostarcza się przecież w
    > tym samym mieście.

    W projekcie zmian kpc jest sądowa służba doręczeniowa i parę innych
    ciekawych rzeczy na ten temat (doręczeń). Niedługo będą chyba uchwalać,
    już jest w sejmie.

  • 26. Data: 2008-12-11 13:19:28
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 11 Dec 2008 13:34:44 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Wydumany problem.

    Wydumany?
    Co prawda Twoje imię jest dosyć rzadkie więc prawdopodobieństwo że w Twojej
    miejscowości jest taki sam osobnik o tym samym imieniu i nazwisku oraz płci
    jest strasznie malutkie. W przypadku dużego miasta i popularnego imienia
    tudzież nazwiska - już jest większe.

    > Jeśli gdzieś mieszkasz (choćbyś nie był zameldowany), to wiesz, że list
    > przychodzi do Ciebie, a nie do Heralda Heraldowskiego z innej dzielnicy.

    No ja wiem że do mnie. Ale "pani z listówki" nie zna mnie ani tego drugiego
    Heralda Heraldowskiego i nie jest w stanie jednoznacznie mnie
    zidentyfikować.

    > A może do tego z Krakowa?

    No może, skoro wystarcza tylko samo imię i nazwisko.

    > Tak czy siak prawo zezwala na odebranie listu również poza miejscem
    > zameldowania.

    No tak - w końcu udaje się po odbiór do urzędu pocztowego - a tam nie
    jestem zameldowany.
    Jedynie w przypadku odbioru z rąk listonosza odbieram w miejscu
    zamieszkania/zameldowania.

  • 27. Data: 2008-12-11 13:20:37
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 11 Dec 2008 12:52:52 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Odpowiedź jest prosta: list powinno się także opatrywać peselem
    > adresata ;-)

    :)

    > zaś wydawać na podstawie skróconego odpisu aktu.

    Aktu czego? Płciowego? ;)

  • 28. Data: 2008-12-11 13:23:26
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 11 Dec 2008 14:20:37 +0100, Herald napisał(a):

    > Aktu czego? Płciowego?

    LOL^2
    Może być. Albo nie: zależy ;-)