  • 1. Data: 2008-12-11 09:42:41
    Temat: wypowiedzenie czas nieokreslony
    Od: "kmar" <m...@o...pl>

    Witam w zwiazku z kryzysem spadkiem sprzedazy
    sa zwolnienai w dfirmie

    pracownicy maja umowy na czas nie okreslony

    jakie sa wysokosci odpraw przy wypowiedzenaich ?
    tj rownowartosc za 3 meisiace pracy ?

  • 2. Data: 2008-12-11 09:43:59
    Temat: Re: wypowiedzenie czas nieokreslony
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kmar pisze:
    > Witam w zwiazku z kryzysem spadkiem sprzedazy
    > sa zwolnienai w dfirmie
    >
    > pracownicy maja umowy na czas nie okreslony
    >
    > jakie sa wysokosci odpraw przy wypowiedzenaich ?
    > tj rownowartosc za 3 meisiace pracy ?

    Przy wypowiedzeniach nie ma odpraw, są tylko terminy wypowiedzenia.
    Chyba, że mówimy o zwolnieniach grupowych.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-12-11 09:48:46
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 11 Dec 2008 10:43:59 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Przy wypowiedzeniach nie ma odpraw, są tylko terminy wypowiedzenia.
    > Chyba, że mówimy o zwolnieniach grupowych.

    Oj, troszkę nie tak ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2008-12-11 10:05:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Oj, troszkę nie tak ;-)

    No to dawaj, nie krępuj się :)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-12-11 10:19:07
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 11 Dec 2008 11:05:32 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > No to dawaj, nie krępuj się

    Nie ma już zwolnień grupowych, po pierwsze przepis mówi o rozwiązaniu
    "stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, w drodze
    wypowiedzenia dokonanego przez pracodawcę, a także na mocy porozumienia
    stron", ale i o rozwiązaniu indywidualnego stosunku pracy "jeżeli
    przyczyny te stanowią wyłączny powód uzasadniający wypowiedzenie stosunku
    pracy lub jego rozwiązanie na mocy porozumienia stron" (art. 10 ust. 1
    ustawy z 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami

  • 6. Data: 2008-12-11 12:53:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Nie ma już zwolnień grupowych,

    Jak nie ma jak są, cytuje:

    Przepisy ustawy stosuje się w razie konieczności rozwiązania przez
    pracodawcę zatrudniającego co najmniej 20 pracowników stosunków pracy z
    przyczyn niedotyczących pracowników, w drodze wypowiedzenia dokonanego
    przez pracodawcę, a także na mocy porozumienia stron, jeżeli w okresie
    nieprzekraczającym 30 dni zwolnienie obejmuje co najmniej:
    1) 10 pracowników, gdy pracodawca zatrudnia mniej niż 100 pracowników,
    2) 10% pracowników, gdy pracodawca zatrudnia co najmniej 100, jednakże
    mniej niż 300 pracowników,
    3) 30 pracowników, gdy pracodawca zatrudnia co najmniej 300 lub więcej
    pracowników
    - zwanego dalej "grupowym zwolnieniem".

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 7. Data: 2008-12-11 13:22:59
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 11 Dec 2008 13:53:52 +0100, Johnson napisał(a):

    > Jak nie ma jak są, cytuje:
    (...)
    > - zwanego dalej "grupowym zwolnieniem".

    No tak, to był skrót myślowy. Chodziło mi o to, że zw.gr. nie są
    warunkiem nabycia prawa do odprawy.

  • 8. Data: 2008-12-11 15:29:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > No tak, to był skrót myślowy. Chodziło mi o to, że zw.gr. nie są
    > warunkiem nabycia prawa do odprawy.

    Ale zawsze nie były. Nic się nie zmieniło w tym zakresie. Zawsze przy
    indywidualnym zwolnieniu gdy były spełnione inne przesłanki odprawa się
    co do zasady należała.