    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: awizo - nie doreczone pismo
    Date: Thu, 11 Dec 2008 14:19:28 +0100

    Dnia Thu, 11 Dec 2008 13:34:44 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Wydumany problem.

    Wydumany?
    Co prawda Twoje imię jest dosyć rzadkie więc prawdopodobieństwo że w Twojej
    miejscowości jest taki sam osobnik o tym samym imieniu i nazwisku oraz płci
    jest strasznie malutkie. W przypadku dużego miasta i popularnego imienia
    tudzież nazwiska - już jest większe.

    > Jeśli gdzieś mieszkasz (choćbyś nie był zameldowany), to wiesz, że list
    > przychodzi do Ciebie, a nie do Heralda Heraldowskiego z innej dzielnicy.

    No ja wiem że do mnie. Ale "pani z listówki" nie zna mnie ani tego drugiego
    Heralda Heraldowskiego i nie jest w stanie jednoznacznie mnie
    zidentyfikować.

    > A może do tego z Krakowa?

    No może, skoro wystarcza tylko samo imię i nazwisko.

    > Tak czy siak prawo zezwala na odebranie listu również poza miejscem
    > zameldowania.

    No tak - w końcu udaje się po odbiór do urzędu pocztowego - a tam nie
    jestem zameldowany.
    Jedynie w przypadku odbioru z rąk listonosza odbieram w miejscu
    zamieszkania/zameldowania.