  • 11. Data: 2005-09-11 13:47:30
    Temat: Re: awantura z Byłą
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dan Brown" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:67f8.000002f3.43241295@newsgate.onet.pl...

    Jeśli możesz dowieść, że to Twój aparat (faktura, gwarancja z
    paragonem, może jacyś świadkowie), to możesz tu w Polsce złożyć
    zawiadomienie o kradzieży. Dobrze by było móc przedstawić jakiś dowód
    Waszej umowy. Ba jak nie, to ona powie, że jej ten aparat podarowałeś
    jako prezent.

    Przy składaniu zawiadomienia pamiętaj o złożeniu wniosku o wyrażeniu
    zgody na ściganie międzynarodowe. Policjanci czasem o tym zapominają i
    trzeba poprawiać akta, a to zabiera czas. Bo postępowanie będzie
    prowadzone w Anglii. Podejrzewam, że w wypadku potwierdzenia
    największa karą dla dziewczyny będzie deportacja. Ale nie uprzedzaj
    jej o tym, bo ze złośliwości wyrzuci aparat. Wówczas już żadnego
    dowodu nie będzie.

  • 12. Data: 2005-09-11 15:04:33
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia 11 Sep 2005 14:51:27 +0200, Dan Brown napisał/napisała:
    > --------a jak sie ma to ze ona jest w angli??wplywa to jakos na sprawe?chyba
    > tak.

    ah ta anglia.. zmienia lidzu.. Napisz do jej bossa, ze ma zlodziejke :)
    Szybko wroci i bedzie po sprawie :)
    Jako dowod podaj numer seryjny daj kopie gwarancji i zazadaj zwrotu aparatu
    :)
    To juz ekstremalnie wypaczony przyklad :))

    Ps. Nikt nie lubi miec zlodzieja za pracownika.

    --
    * Szukam zony: http://fotki.pomorski.net/albums/Papik/Rozne/oczka.j
    pg *

  • 13. Data: 2005-09-11 15:46:18
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > To jest kradzież, a nie przywłaszczenie, skoro zabrała bez jego zgody
    > i wiedzy.

    no fakt przeoczylem "gdy nie patrzylem zabrala mi aparat wart ok tysiąca
    zlotych". A gdyby sytuacja wygaldala tak ze jako zastaw dal jej z wlasnej
    woli aparat
    to wtedy mozna by potraktowac to jako klasyczne oszustwo ?

    P.

  • 14. Data: 2005-09-11 15:57:42
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Dan Brown" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Imho Twoja ex-luba dopuscila sie dwoch przesteptw: kradziezy oraz
    przestepstwa z art. 286 par. 2 (oszutwo pokradziezowe) zadajac nienaleznej
    korzysci majatkowej (owych 30 nienaleznych procent) w zamian za zwrot
    bezprawnie zabranej rzeczy.

  • 15. Data: 2005-09-11 16:01:27
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przestepstwa z art. 286 par. 2 (oszutwo pokradziezowe) zadajac nienaleznej
    > korzysci majatkowej (owych 30 nienaleznych procent) w zamian za zwrot

    nigdzie niejest napisane ze zada pieniedzy, tylko ze pieniadze otrzyamala a
    aparatu nie oddala.

    P.

  • 16. Data: 2005-09-11 16:08:08
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dg1kcc$lhd$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > nigdzie niejest napisane ze zada pieniedzy, tylko ze pieniadze otrzyamala
    > a aparatu nie oddala.

    Napisal, ze chciala pieniadze. Pytanie tylko czy dlugu + 30 procent zazadala
    przed czy po kradziezy. Jesli przed to nie bedzie oszustwa, chyba ze po
    kradziezy swoje zadanie potwierdzila.

  • 17. Data: 2005-09-11 16:10:23
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > Napisal, ze chciala pieniadze. Pytanie tylko czy dlugu + 30 procent
    > zazadala przed czy po kradziezy. Jesli przed to nie bedzie oszustwa, chyba
    > ze po kradziezy swoje zadanie potwierdzila.

    i of korz w zamian obiecala aparat oddac.

  • 18. Data: 2005-09-11 18:48:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dg1jfv$i5a$1@inews.gazeta.pl...

    > no fakt przeoczylem "gdy nie patrzyłem zabrała mi aparat wart ok
    tysiąca
    > złotych". A gdyby sytuacja wygaldala tak ze jako zastaw dal jej z
    wlasnej
    > woli aparat
    > to wtedy mozna by potraktowac to jako klasyczne oszustwo ?

    Oszustwo jest wówczas, gdy do niekorzystnego rozporządzenia mieniem
    dochodzi w chwili działania pokrzywdzonego. A przecież przyjmujemy, że
    jakieś tam zobowiązanie istniało faktycznie. Stad wniosek, że nie ma
    tu oszustwa. Jest przywłaszczenie mienia w chwili, gdy sprawczyni
    pomimo żądań właściciela przedmiotu odmawia jego zwrotu.

    Z oszustwem mieli byśmy do czynienia, gdyby nie było zobowiązania.
    Przykładowo chłopak robi przelew na konto dziewczyny. Ta jednak
    twierdzi, ze pieniądze nie doszły - choć wie o tym, że doszły - i żąda
    zastawu. Wówczas oszustwo nastąpiło by w chwili wydania przedmiotu
    zastawu, a późniejszy zwrot aparatu miałby już drugorzędne znaczenie.

  • 19. Data: 2005-09-11 19:33:32
    Od: "Dan Brown" <z...@o...pl>

    > -----------30% to bylo zeby mi dokopac.Bezpodstawnie.Dzis sie okazalo ze
    musze jej oddac 100% tego co juz jej dalem bo sobie przypomniala ze bylem z
    jej rodziną w gorach na 2 dni 2 lata temu!!!!!!!!!!!!!!!!to nic ze wozilem
    jej rodzine i sprzet narciarski!Z tego co mowila ostatnio- chce przyslac
    aparat a jej mama mieszkająca nieopodal wezmie udzial w wymianie aparat za
    kase.Normalnie rozboj w bialy dzien!dzieki za wszystkie posty,jakby co
    poinformuje jak sie skonczylo.A tymczasem walcze dalej!!

  • 20. Data: 2005-09-11 19:54:43
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    Dan Brown <6...@n...onet.pl> Sunday 11 of September
    2005 21:33

    > musze jej oddac 100% tego co juz jej dalem bo sobie przypomniala ze bylem
    > z jej rodziną w gorach na 2 dni 2 lata temu!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dlaczego byłeś z taką jędzą tak długo?
    Lub - co zrobiłeś że jest teraz taka wredna?

    --
    Rafał Maj