  • 1. Data: 2005-09-11 10:26:06
    Temat: Awarja dysku twardego na gwarancji
    Od: l...@p...onet.pl

    Witam. Mam dysk twardy na gwarancji, który uległ awarii i bez wątpienia
    zostanie wymieniony na nowy (albo zwrócone pieniądze), tylko jest jedno
    ale....co prawda systematycznie archiwizuje dane (co tydzien) to jedak czesc
    (spora) pracy przepadł. Czy w zwiazku z tym, moge sie domagac, aby mój dysk
    został poddany przywracaniu danych (oczywiście na koszt gwarnacjodawcy)? Czy
    moge sie domagac natychmiastowego zwrotu pieniedzy (poniewaz komputer
    potrzebny mi jest do pracy)? Co mam zrobić w przypadku gdy dysk dostanie sie
    do serwisu a ja nie chce aby ktos mi przeszukiwał efekty mojej pracy?

    Dziękuję za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2005-09-11 10:56:23
    Temat: Re: Awarja dysku twardego na gwarancji
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mój dysk
    > został poddany przywracaniu danych (oczywiście na koszt

    Domagac mozna sie wszystkiego. Jednak w tym przypadku pozostanie to
    bez wplywu na rzeczywistosc (no chyba ze gwarant wykaze sie naprawde
    wielkim sercem ;-).

    > Czy
    > moge sie domagac natychmiastowego zwrotu pieniedzy (poniewaz
    > komputer
    > potrzebny mi jest do pracy)?

    Jak wyzej.

    > Co mam zrobić w przypadku gdy dysk dostanie sie
    > do serwisu a ja nie chce aby ktos mi przeszukiwał efekty mojej
    > pracy?

    W praktyce jestes bezradny. Moglbys rozhermetyzowac dysk, ale nie
    wiem, czy nie wplynelo by to (jako uszkodzenie mechaniczne) na odmowe
    realizacji gwarancji.

    marekz

  • 3. Data: 2005-09-11 11:13:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    l...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > (spora) pracy przepadł. Czy w zwiazku z tym, moge sie domagac, aby mój dysk

    Twój problem. Należało dane archiwizować częściej.

    > został poddany przywracaniu danych (oczywiście na koszt gwarnacjodawcy)? Czy

    Domagać się możesz nawet noszenia na rękach i gwiazdki z nieba.

    > moge sie domagac natychmiastowego zwrotu pieniedzy (poniewaz komputer
    > potrzebny mi jest do pracy)? Co mam zrobić w przypadku gdy dysk dostanie sie

    Jak wyżej.

    > do serwisu a ja nie chce aby ktos mi przeszukiwał efekty mojej pracy?

    Należało dane trzymać na szyfrowanej partycji.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 4. Data: 2005-09-12 18:21:17
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 11 Sep 2005 12:26:06 +0200, l...@p...onet.pl wrote:

    >co prawda systematycznie archiwizuje dane (co tydzien) to jedak czesc
    >(spora) pracy przepadł. Czy w zwiazku z tym, moge sie domagac, aby mój dysk
    >został poddany przywracaniu danych (oczywiście na koszt gwarnacjodawcy)?
    Nie, ale mozesz sie umagac od Twojego ubezpieczyciela odszkodowania. O
    ile oczywiscie ubezpieczyles sie na wypadek takiej sytuacji.

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum