  • 1. Data: 2002-09-12 09:51:18
    Temat: astercity i jej wierzytelnosci
    Od: "Tomasz" <t...@h...com>

    jaki jest czas przedawnienia w takich sprawach ?:
    rachunek za tv na 30 zl po 6 latach urasta do kwoty 200 zl, po czym zglasza
    sie jakas firma i oswiadczajac, ze przejela dlugi po astercity i chce
    uregulowania naleznosci.

    - zawiadomienie w normalnym liscie do skrzynki,
    - brak powiadomienia ze strony astercity o zmianie wierzyciela,

    T.

  • 2. Data: 2002-09-12 10:03:10
    Temat: Re: astercity i jej wierzytelnosci
    Od: "Tomasz" <t...@h...com>

    chcialem tylko jeszcze dodac, ze istnieje male prawdopodobienstwo, ze te
    rachunki nie byly oplacone. problem tylko z udowodnieniem tego

  • 3. Data: 2002-09-12 12:14:33
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Tomasz napisa_(a):

    > jaki jest czas przedawnienia w takich sprawach ?:

    abonament - 3 lata?

    > rachunek za tv na 30 zl po 6 latach urasta do kwoty 200 zl, po czym zglasza
    > sie jakas firma i oswiadczajac, ze przejela dlugi po astercity i chce
    > uregulowania naleznosci.

    Dziwne, powinno się przedawnić - ale może liczą na naiwnych. Chyba, że
    kolejne wpłaty były odpowiednio zaliczane

    > - zawiadomienie w normalnym liscie do skrzynki,

    nie ma znaczenia

    > - brak powiadomienia ze strony astercity o zmianie wierzyciela,

    właśnie zostałeś powiadomiony :) zresztą nie jest to konieczne

    KG

  • 4. Data: 2002-09-12 12:15:03
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Tomasz napisa_(a):

    > chcialem tylko jeszcze dodac, ze istnieje male prawdopodobienstwo, ze te
    > rachunki nie byly oplacone. problem tylko z udowodnieniem tego

    Niestety, musiałbyś udowodnić, że zapłaciłeś.

    KG

  • 5. Data: 2002-09-12 14:00:04
    Od: "Tomasz" <t...@h...com>

    juz znalazlem odpowiednie rozwiazanie ale nie jestem pewien czy jest
    wlasciwe:
    Art.118 K.C. mowi o przedawnieniu dla roszczen o swiadczenia okresowe po 3
    latach.
    oplaty za kablowke to jak najbardziej swiadczenia okresowe?

    ps. podkreslam, ze rachunki placone sa regularnie, nigdy nie bylo
    zawiadomien o braku wplaty - ale to przesada trzymac wszystkie rachunki
    przez tyle lat. Nie ma mozliwosci wytlumaczenia sie.
    pozdr.
    T.

  • 6. Data: 2002-09-12 14:16:48
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Tomasz"
    > ps. podkreslam, ze rachunki placone sa regularnie, nigdy nie bylo
    > zawiadomien o braku wplaty - ale to przesada trzymac wszystkie rachunki
    > przez tyle lat. Nie ma mozliwosci wytlumaczenia sie.

    zawiadomienia powinny byc - mnie kiedys o to posadzili (jedna wplata) i jak
    zacząłem przeszukiwać rachunki - całe szczęście że sprzed 1/2 roku - to
    okazało się że jeden z miesięcy mam zapłacony 2 razy. Przefaksowałem
    wszystko i się skończyło.

    Wczoraj dzwoniłem do nich bo płącę "polceniem zapłaty" czyli forse pobierają
    sobie sami, a tu nagle przysyłają mi wydruk przelewu jaki mam zrobić.
    Okazało się że przelew wydrukowali na wszelki wypadek (wcześniej tego nie
    robili i stąd zdziwienie), ale na początek pan twierdził, że widzi opłaty do
    15 VI, a ja widziałem w komputerze zrealizowany przelew PZ z 14 VIII
    (rachunek internetowy) - wniosek: w tych ich komputerach jest bałagan, ale
    teraz jak płacę PZ i będą narzekać na brak wpłaty to sami bedą winni.
    *** blad ***