  • 1. Data: 2009-06-10 06:22:03
    Temat: art 691 kc - lokal komunalny a smierc najemcy
    Od: l...@v...pl

    Proszę o pomoc.
    Zmarł najemca lokalu komunalnego - razem z nią mieszkał jej syn, który się
    opiekował nią i stale z nią zamieszkiwał i zamieszkuje (nie mając meldunku)
    przed śmiercią najemca (matka) zgłosiła wniosek o wykup mieszkania.

    Co teraz zrobić ?
    Jak wstąpić w ten stosunek najmu ?
    Czy miasto może zanegować art 691 kc ?
    Jaka jest procedura "przepisywania" umowy na nowego najemcę ?

    dziekuję

  • 2. Data: 2009-06-10 06:36:47
    Temat: Re: art 691 kc - lokal komunalny a smierc najemcy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]
    > Jak wstąpić w ten stosunek najmu ?
    > Czy miasto może zanegować art 691 kc ? Jaka jest procedura
    > "przepisywania" umowy na nowego najemcę ?

    Jeśli napisałeś prawdę :), to:
    1. Wniosek o wykup nie ma żadnego znaczenia.
    2. Syn może wstąpić w stosunek najmu. Pójść do bodajże Wydziału Spraw
    Lokalowych (czy jak to się u was nazywa) i złożyć na piśmie lub do
    protokołu wniosek o wstąpienie w stosunek najmu. Nie wiem jaka jest w tej
    sprawie "polityka" waszego urzędu. Gdyby to był Lublin, to urząd by
    odmówił z powodu braku dowodów wspólnego zamieszkiwania, zapewne nie
    zgodzili by się nawet przesłuchać świadków. Trzeba było by skierować
    sprawę do sądu. Do wygrania dla syna.

  • 3. Data: 2009-06-10 07:14:59
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > odmówił z powodu braku dowodów wspólnego zamieszkiwania, zapewne nie
    > zgodzili by się nawet przesłuchać świadków. Trzeba było by skierować

    Dziękuje, odniosłem wrażenie, że 691 kc mówi o niejako automatycznycm ex lege
    wstąpieniu, bez konieczności dowodzenia tego przed sądem.

    Zastanawiam się, w jakim trybie, czy aby nie 189 kpc ?
    Tylko, że interes prawny będe miał chyba tylko wtedy, kiedy Urząd mi
    oficjalnie zaneguje wstąpienie ?

  • 4. Data: 2009-06-10 08:18:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 10 Jun 2009 09:14:59 +0200, lukeskyobi napisał(a):

> [...]
    >
    > Zastanawiam się, w jakim trybie, czy aby nie 189 kpc ? Tylko, że interes
    > prawny będe miał chyba tylko wtedy, kiedy Urząd mi oficjalnie zaneguje

    Jest dokładnie tak jak piszesz. W wypadku braku zameldowania zanegowanie
    przez Urząd Miejski wstąpienia w stosunek najmu uważam za bardzo
    prawdopodobne.

  • 5. Data: 2009-06-10 08:29:04
    Od: l...@v...pl

    > Jest dokładnie tak jak piszesz. W wypadku braku zameldowania zanegowanie
    > przez Urząd Miejski wstąpienia w stosunek najmu uważam za bardzo
    > prawdopodobne.

    Ale to jakaś paranoja, niby automatycznie staję się stroną zgodnie z art. 691
    kc, a jeśli UM zaneguje to to JA a nie ON muszę tego dowodzić przed sądem.

    Dostałem od nich pismo którego nei rozumiem stąd moje wątpliwości. cyt "umowa
    najmu lokalu mieszkalneg nie podlega dziedziczeniu, a wydział komunalny
    USTALA, kto wstępuje w stosunek najmu na podsatwie art. 691 kc LUB Uchwały
    Rady Miasta. WObec powyższego sprzedaż może nastąpić po przedłożeniu przez
    pana aktualnej umowy najmu.

    CZYLI CO MY USTALAMY A PANA PROSIMY UMOWĘ - paranoja czy mi się wydaje, skoro
    mi nie ustalili JESZCZE to co mam im dołączyć

  • 6. Data: 2009-06-10 09:39:15
    Od: kuba <j...@g...com>

    l...@v...pl pisze:
> [...]
    > Jak wstąpić w ten stosunek najmu ?
    > Czy miasto może zanegować art 691 kc ?
    > Jaka jest procedura "przepisywania" umowy na nowego najemcę ?

    Ale czy zależy Ci na wykupieniu tego mieszkania, czy nie?

    pozdrawiam
    kuba

  • 7. Data: 2009-06-10 10:54:13
    Od: l...@v...pl

    > Ale czy zależy Ci na wykupieniu tego mieszkania, czy nie?
    >
    > pozdrawiam
    > kuba

    Tak Kubo, oczywiście jestem zainteresowany wykupem tego mieszkania.

  • 8. Data: 2009-06-10 12:18:37
    Od: kuba <j...@g...com>

    l...@v...pl pisze:

    > Tak Kubo, oczywiście jestem zainteresowany wykupem tego mieszkania.

    A no to gorzej. Bo gdybyś nie był, to mógłbyś ich po prostu olać i
    podnieść zarzut dopiero wtedy, kiedy chcieliby Cię wywalić.

    pozdrawiam
    kuba

  • 9. Data: 2009-06-10 12:43:59
    Od: l...@v...pl

    > A no to gorzej. Bo gdybyś nie był, to mógłbyś ich po prostu olać i
    > podnieść zarzut dopiero wtedy, kiedy chcieliby Cię wywalić.
    >
    > pozdrawiam
    > kuba

    Ale czy to normalne - skutek następuje z mocy prawa (wchodzę w prawa najemcy) i
    oprócz tego przy kwestionowaniu tego MNIE obciąża ciężar dowodowy - czemu nie UM
    skoro neguje skutek który powstaje z mocy prawa ?

  • 10. Data: 2009-06-10 13:28:31
    Od: kuba <j...@g...com>

    l...@v...pl pisze:

    > Ale czy to normalne - skutek następuje z mocy prawa (wchodzę w prawa najemcy) i
    > oprócz tego przy kwestionowaniu tego MNIE obciąża ciężar dowodowy - czemu nie UM
    > skoro neguje skutek który powstaje z mocy prawa ?

    Hmm, no rozumiem Twoje zdenerwowanie, ale zauważ, że nastąpienie skutku
    z mocy prawa nie jest równoznaczne z istnieniem domniemania co do
    jakiejś okoliczności.
    Skoro to Ty wysuwasz żądanie wobec gminy, to Ty powinieneś udowodnić
    okoliczności, na których je opierasz (podstawowa reguła rozkładu ciężaru
    dowodu, art 6 KC) - w tym przypadku to, że jesteś najemcą. Więc
    powinieneś im wykazać, że mieszkałeś z najemcą w chwili jego śmierci i
    powołać się na art. 691 KC. Wykazanie nie powinno być trudne, choć, jak
    ktoś wyżej zauważył, pewnie przyczepią się do braku meldunku, he he.
    Choć brak meldunku nie ma znaczenia, jest dużo innych środków dowodowych.

    powodzenia!
    kuba