    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: art 691 kc - lokal komunalny a smierc najemcy
    Date: Wed, 10 Jun 2009 06:36:47 +0000 (UTC)

    > Proszę o pomoc.
    > Zmarł najemca lokalu komunalnego - razem z nią mieszkał jej syn, który
    > się opiekował nią i stale z nią zamieszkiwał i zamieszkuje (nie mając
    > meldunku) przed śmiercią najemca (matka) zgłosiła wniosek o wykup
    > mieszkania.
    >
    > Co teraz zrobić ?
    > Jak wstąpić w ten stosunek najmu ?
    > Czy miasto może zanegować art 691 kc ? Jaka jest procedura
    > "przepisywania" umowy na nowego najemcę ?

    Jeśli napisałeś prawdę :), to:
    1. Wniosek o wykup nie ma żadnego znaczenia.
    2. Syn może wstąpić w stosunek najmu. Pójść do bodajże Wydziału Spraw
    Lokalowych (czy jak to się u was nazywa) i złożyć na piśmie lub do
    protokołu wniosek o wstąpienie w stosunek najmu. Nie wiem jaka jest w tej
    sprawie "polityka" waszego urzędu. Gdyby to był Lublin, to urząd by
    odmówił z powodu braku dowodów wspólnego zamieszkiwania, zapewne nie
    zgodzili by się nawet przesłuchać świadków. Trzeba było by skierować
    sprawę do sądu. Do wygrania dla syna.