    From: kuba <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: art 691 kc - lokal komunalny a smierc najemcy
    Date: Wed, 10 Jun 2009 15:28:31 +0200

    l...@v...pl pisze:

    > Ale czy to normalne - skutek następuje z mocy prawa (wchodzę w prawa najemcy) i
    > oprócz tego przy kwestionowaniu tego MNIE obciąża ciężar dowodowy - czemu nie UM
    > skoro neguje skutek który powstaje z mocy prawa ?

    Hmm, no rozumiem Twoje zdenerwowanie, ale zauważ, że nastąpienie skutku
    z mocy prawa nie jest równoznaczne z istnieniem domniemania co do
    jakiejś okoliczności.
    Skoro to Ty wysuwasz żądanie wobec gminy, to Ty powinieneś udowodnić
    okoliczności, na których je opierasz (podstawowa reguła rozkładu ciężaru
    dowodu, art 6 KC) - w tym przypadku to, że jesteś najemcą. Więc
    powinieneś im wykazać, że mieszkałeś z najemcą w chwili jego śmierci i
    powołać się na art. 691 KC. Wykazanie nie powinno być trudne, choć, jak
    ktoś wyżej zauważył, pewnie przyczepią się do braku meldunku, he he.
    Choć brak meldunku nie ma znaczenia, jest dużo innych środków dowodowych.

    powodzenia!
    kuba