  • 1. Data: 2013-02-24 16:11:05
    Temat: art. 66 par. 1 KW
    Od: marek <marek>

    Art. 66 par. 1 KW dotyczy wprowadzenia w błąd m.in. organu ochrony
    bezpieczeństwa. Konkretnie chodzi o bezpodstawne wezwanie policji w
    sytuacji, w której motywacją do wezwania można stwierdzić znamiona
    "złośliwości i swawoli". Czy popełnienie wykroczenia z ww. artykułu może
    dokonać tylko policja czy też "poszkodowany" wezwaniem (specjalnie
    ujmuję w cudzysłów)? Jeśli "poszkodowany" to czy mógłby ktoś doradzić
    jak to powinno być zrobione?

    Marek

  • 2. Data: 2013-02-24 16:21:59
    Temat: Re: art. 66 par. 1 KW
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    marek wrote:
> [...]
    > sytuacji, w której motywacją do wezwania można stwierdzić znamiona
    > "złośliwości i swawoli".

    >Czy popełnienie wykroczenia z ww. artykułu

    rozumiem, ze chciales napisac "czy zwiadomnienie o popełnieniu
    wykroczenia..."

    > może
    > dokonać tylko policja czy też "poszkodowany" wezwaniem (specjalnie
    > ujmuję w cudzysłów)? Jeśli "poszkodowany" to czy mógłby ktoś doradzić
    > jak to powinno być zrobione?

    mozesz zawiadomic i zobaczyc co sie stanie.
    ucha ci za to nie urwą, co najwyzej dostaniesz "zwrotkę", ze nic z tego.

    moim zdaniem jesli przedstawisz sie jako pokrzywdzony to jak najbardziej
    masz do tego prawo.

    dodatkowo pogadaj z komendantem, jesli policja tez uwaza, to powinna
    wniosek o ukaranie zlozyc sama. moze cos ugrasz jak sie policji bedzie
    chcialo.

  • 3. Data: 2013-02-24 20:04:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <marek> napisał w wiadomości
    .com...
> [...]
    > dokonać tylko policja czy też "poszkodowany" wezwaniem (specjalnie ujmuję
    > w cudzysłów)? Jeśli "poszkodowany" to czy mógłby ktoś doradzić jak to

    Co do zasady każdy, ale ja bym spojrzał w kierunku złośliwego niepokojenia
    poprzez bezpodstawne wezwania Policji.

  • 4. Data: 2013-02-25 09:12:01
    Od: marek <marek>

    On 2013-02-24 16:21, witek wrote:
    > rozumiem, ze chciales napisac "czy zwiadomnienie o popełnieniu
    > wykroczenia..."

    Jak najbardziej.

> [...]
    > dodatkowo pogadaj z komendantem, jesli policja tez uwaza, to powinna
    > wniosek o ukaranie zlozyc sama. moze cos ugrasz jak sie policji bedzie

    A czy najbliższa rodzina może wystąpić z takim wnioskiem jeśli
    "poszkodowany" jest na tyle emocjonalnie związany ze sprawą, że nie
    decyduje się na ten krok? Najbliższa rodzina ocenia sprawę bez emocji,
    bardziej racjonalnie i chce uciąć powtarzające się incydenty
    bezpodstawnego wzywania. Proszę też o wskazówki jak to należy zrobić,
    gdzie złożyć zawiadomienie: na policję, do sądu?

    Marek