  • 1. Data: 2013-02-24 18:54:47
    Temat: świadczenie pielęgnacyjne odebrane niezgodnie z konstytucja
    Od: t...@g...com

    świadczenie pielęgnacyjne pobierane jest z tyt.opieki na matką - przyznane decyzją
    administracyjna w 2011r. Do dzisiaj spełnione są niezmiennie wszystkie warunki jego
    pobierania. Sejm zmienił ustawę i od 1.07.2013r zostanie ono odebrane i przyznawane
    za nowych zasadach.
    Gdzie można się odwołać z powodu niezgodności z Konstytucja - zasada nie działania
    prawa wstecz. Uważam, że na nowych zasadach można przyznawac nowe świadczenia, ale
    już przyznanych nie wolno odbierać jeśli spełnione sa warunki jakie obowiązywały w
    dniu przyznawania.

  • 2. Data: 2013-02-24 19:02:17
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu niedziela, 24 lutego 2013 18:54:47 UTC+1 użytkownik t...@g...com napisał:
> [...]
    nowe świadczenia, ale już przyznanych nie wolno odbierać jeśli spełnione sa warunki

    A gdzie tu masz działanie prawa wstecz? Czy według nowych przepisów mają odebrać i
    ponownie weryfikować świadczenia które już otrzymałaś według starego stanu prawnego
    od 2011r?

    Natomiast jeśli uważasz że to jest nie w porządku to najlepiej z tym iść do urny
    wyborczej przy najbliższych (i następnych) wyborach.

  • 3. Data: 2013-02-25 13:34:57
    Od: t...@g...com

    W dniu niedziela, 24 lutego 2013 19:02:17 UTC+1 użytkownik Tomasz Myrdin napisał:

> [...]
    ponownie weryfikować świadczenia które już otrzymałaś według starego stanu prawnego

    Dokładnie tak - odbierają świadczenie do którego prawo nabyłam w 2011r.

  • 4. Data: 2013-02-25 14:04:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Feb 2013, t...@g...com wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^

    > Dokładnie tak - odbierają świadczenie do którego prawo nabyłam w 2011r.

    Chyba pojęcia nie są zbyt klarowne.
    Ty na 100% piszesz o "prawie do świadczenia". O uprawnieniu.
    Tomasz na 100% pisze o *świadczeniu*.

    Świadczeniem są pieniądze otrzymane do ręki lub na konto, a nie obietnica
    (no dobra, niech będzie: uprawnienie) do ich otrzymywania.
    To uprawnienie jest odbierane *TERAZ*, dobrze rozumiem?

    I rozróżnienie wcale nie jest takie teoretyczne i wirtualne - przyroda
    zna przypadki, kiedy wskutek błędnych interpretacji jakieś świadczenie
    wypłacano nienależnie i organ przyznający później chciał jego
    zwrotu. Znaczy zwrotu tych JUŻ WYPŁACONYCH pieniędzy.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-02-25 15:06:36
    Od: t...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 lutego 2013 14:04:38 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:

> [...]
    >
    > (no dobra, niech będzie: uprawnienie) do ich otrzymywania.
    >
    > To uprawnienie jest odbierane *TERAZ*, dobrze rozumiem?

    Tak teraz jest odbierane to uprawnienie (jak piszesz obietnica). Nie sa odbierane
    pieniądze już wypłacone, ale nadane kiedyś prawo ich wypłaty na przyszłość.

  • 6. Data: 2013-02-26 01:06:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Feb 2013, t...@g...com wrote:

    > Tak teraz jest odbierane to uprawnienie (jak piszesz obietnica).
    > Nie sa odbierane pieniądze już wypłacone,
    > ale nadane kiedyś prawo ich wypłaty na przyszłość.

    Ale to prawo niekoniecznie jest bezwarunkowe i bezterminowe.
    Jest różnica między "...przyznajemy świadczenie należne do śmierci"
    a "przyznajemy świadczenie wg ustawy obowiązującej dziś", która
    to ustawa nie musi gwarantować "nieodwołalności" uprawnienia.

    pzdr, Gotfryd