  • 1. Data: 2004-01-07 10:25:29
    Temat: art. 286 § 1 KK i przekret na allegro
    Od: "Raphael" <r...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy moglby ktos podac tresc tego artukulu. Bylbym bardzo wdzieczny.
    W zwiazku z tym, ze dalem sie wpuscic w maliny na allegro, chce zlozyc
    zawiadomienie o przestepstwie do prokuratury. Ktos podeslal mi nawet
    swoje zawiadomienie z tym wlasnie artykulem - chcialbym wiedziec
    pod czym sie podpisuje :-)

    A co do wtopienia na allegro - moze ktos z Was zetknal sie z podobna
    sytuacja
    i moglby udzielic rad, sugestii, co mozna z tym fantem zrobic.
    Ponizej zamieszczam opis jak stracic pieniadze:
    W srode 24 grudnia kupilem na
    aukcji pewnego sprzedajacego notebooka. Wczesniej skontaktowalem sie z nim
    telefonicznie upewniajac sie co do stanu technicznego komputera. Wszystko
    zdawalo sie byc w porzadku tym bardziej, ze mozliwy byl odbior osobisty
    (niestety zbyt daleko od mojego miejsca zamieszkania). Sprzedawca wymagal
    wplaty na konto (mbank), ktora dokonalem w bodajze 29 poniedzialek
    (potwierdzenie mam w domu, teraz jestem w pracy). Po wplacie kilkakrotnie
    wymienialem ze sprzedawca sms'y. W jednym z nich przeprosil mnie, ze jego
    zona nie wyslala notebooka w poniedzialek wieczorem i ze wysle we wtorek
    rano. W srode potwierdzil, ze wysylka poszla i powinna byc u mnie na 100% w
    srode. Sroda minela a notebooka do tej pory nie widac. Od piatku probuje sie
    skontaktowac ze sprzedajacym aby otrzymac numer przesylki lecz niestety
    bezskutecznie (wlacza sie automatyczna sekretarka). Dzwonilem na 913 aby
    uzyskac numer stacjonarny pod adresem otrzymanym po wygranej aukcji -
    podobno jest tam sklep chemiczny. Probowalem tez uzyskac numer pod adresem,
    ktory otrzymalem razem z numerem konta. Jednak tam nie ma telefonu.
    Wzbudzilo to moje podejrzenia co do rzetelnosci sprzedajacego wiec
    przejrzalem jego komentarze; okazalo sie ze wszystkie pochodza z okresu
    ostatnich dwoch tygodni z czego 11 jest za zakup ikonek, skryptow itp, ktore
    nie wymagaly weryfikacji adresu itp. Pozostale dwie aukcje dotycza sprzedazy
    telefonu i notebooka. Jednak osoby, ktore ten sprzet kupily nie maja
    potwierdzenia danych, jedna z tych osob nie ma zadnych komentarzy poza tym
    od w/w sprzedawcy, druga zas ma 4 komentarze z czego 3 sa za zakup ikonek
    itp a czwarty jest od tegoz sprzedawcy. Dwukrotnie wysylalem maile do tych
    osob aby opisaly przebieg transakcji z nim, jak wygladal kontakt, ale jak
    narazie brak jakiejkolwiek odpowiedzi, podobnie jak z samym sprzedajacym -
    codziennie kilka razy dzwonie, wyslalem juz sms oraz klika razy pisalem
    maile.

    Serdecznie pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelka pomoc.....Raphael

  • 2. Data: 2004-01-07 10:57:42
    Temat: Re: art. 286 § 1 KK i przekret na allegro
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Raphael wyskrobał(a):
> [...]
    > zawiadomienie o przestepstwie do prokuratury. Ktos podeslal mi nawet
    > swoje zawiadomienie z tym wlasnie artykulem - chcialbym wiedziec
    [...]

    art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną
    osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego
    pojmowania przedsiębranego działania,podlega karze pozbawienia wolności od 6
    miesięcy do lat 8.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto żąda korzyści majątkowej w zamian za zwrot
    bezprawnie zabranej rzeczy.

    § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    § 4. Jeżeli czyn określony w § 1-3 popełniono na szkodę osoby najbliższej,
    ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-01-07 11:00:42
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Raphael" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od

    ze wzgledu na stosunkowo niedlugi czas, ktory uplynal od wplaty na konto,
    wstrzymaj sie narazie z zawiadomieniem, bo prokuratura(policja) moze uznac,
    ze narazie sie nic nie stalo a przesylka jeszcze moze dotrzec do Ciebie.

  • 4. Data: 2004-01-07 11:09:28
    Od: "Raphael" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    uznac,
    > ze narazie sie nic nie stalo a przesylka jeszcze moze dotrzec do Ciebie.

    Dzieki za wyjasnienia. Zawiadomienie jednak i tak chyba zloze, poniewaz od
    innych
    uzytkownikow, ktorzy przeprowadzali transakcje z tym czlowiekiem otrzymalem
    bardzo rozne dane, lacznie mam juz 5 adresow, 4 nawiska luz kombinacje
    nazwisk i imion
    oraz trzy numery kont.

    pozdrawiam.....Raphael

  • 5. Data: 2004-01-07 11:15:11
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

> [...]
    otrzymalem
    > bardzo rozne dane, lacznie mam juz 5 adresow, 4 nawiska luz kombinacje

    uuu niedobrze, organa scigania pewnie beda mialy problem z ustaleniem
    personaliow i adresu oszusta. konto w mbanku tez jest pewnie "lewe", bowiem
    umozliwiaja to jakies uproszczone procedury, jakis czas temu bylo o tym na
    grupie, tez w powiazaniu z allegro.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-01-07 20:51:02
    Od: "Binek" <binek1(to usuń)@go2.pl>

> [...]

    nim
    > telefonicznie upewniajac sie co do stanu technicznego komputera.
    Po wplacie kilkakrotnie

> [...]
    > przejrzalem jego komentarze; okazalo sie ze wszystkie pochodza z okresu
    > ostatnich dwoch tygodni z czego 11 jest za zakup ikonek, skryptow itp,

    Oj człowieku! kupujesz taki towar ( chyba dość cenny) i sprawdzasz
    sprzedającego po wpłacie pieniędzy?
    Mądry Polak po szkodzie?
    Pamiętaj! Na Allegro i nie tylko nie ma super okazji....są za to
    naciagacze....
    nie miej mi za złe...., piszę to ku przestrzodze dla innych....

    Zbyszek