  • 1. Data: 2004-01-07 09:37:35
    Temat: HELP!!! Chcą mi odciąć wodę i CO w mieszkaniu bo nie zapłaciłem!!!!!
    Od: p...@o...pl

    Witam
    Mam taką sytuację - najpierw ogólnie:
    Mieszkam w kamienicy w Warszawie z konkubiną i 3 letnim dzieckiem. Lokal jest
    własnościowy ale nie mam aktu własności bo sprawa spadkowa toczy się już 4
    lata. Od roku nie mogę znaleźć stałej posady. Na bieżąco płace czynsz,
    niestety z pominięciem funduszu ekspolatacji i funduszu remontowego. W związku
    z tym zrobiły mi się zaległości na łączną kwotę około 2600zł (900
    ekspoloatacja 1700 fundusz rem.)- kilkukrotnie monitowane przez Zarząd
    Wspólnoty Mieszkaniowej.
    Obecnie w kamienicy trwa wymiana rur i instalacji CO. Dzisiaj dostałem pismo,
    że mój lokal zostanie pominięty przy wykonywanych pracach (i wcale mnie to nie
    martwi). Nade mną jest jeden lokal także zadłużony na kwotę około 14000 i
    także zostanie pominiety w czasie wymiany instalacji. W tym pionie nie ma juz
    więcej mieszkań nad nami.

    A teraz jaki mam problem:
    W w/w pismie znajduje się też treść " Równocześnie zawiadamiamy, że Zarząd
    Wspólnoty Mieszkaniowej wyznaczył ostateczny termin uregulowania zadłużenia na
    dzień 9 stycznia br. Jeżeli do tego czasu na konto współnoty nie wpłyną
    należne kwoty zadłużenia, Zarząd współnoty zleci w dniu 12 stycznia br
    (poniedziałek) o d c i ę c i e o d l o k a l u i n s t a l a c j i
    c e n t r a l n e g o o g r z e w a n i a, z i m n e j i c i e p ł e j
    w o d y.

    W chwili obecnej nie stać mnie na zapłacenie należności. Może jakąś znikomą
    jej część (m/w około 350 zł). Czy mogę coś zrobić? Nie wyobrażam sobie
    funkcjonowania bez wody z moją rodziną i nie mam się gdzie przeprowadzić.
    Musze jakoś wytrwać do kwietnia bo jedynie wtedy mam mozliwość uregulować
    zobowiązania. Z zarządem wspólnoty nie istnieje możliwość polubownego
    załatwienia sprawy ponieważ 70% kamienicy jest w rękach jej właścicielki i ona
    jest główną siłą napędową konfliktu i nie sposób się dogadać.

    Pomoc społeczna nie wchodzi w grę ponieważ nie jestem jeszcze pełnoprawnym
    właścicielem mieszkania (sprawa spad. w toku) ani żadne pozyczki prywatne czy
    bankowe.

    Pomocy
    Daniel

    PS: Proszę o użyteczne wskazówki co mogę zrobić (może jest jakies prawo.
    przepisy itp itd abym mógł zyskać na czasie) a nie uszczypliwe uwagi bo wiem
    że za zaistniałą sytuację głównie ja ponoszę winę jako dłużnik.

  • 2. Data: 2004-01-07 12:01:34
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    Ustawa o własności lokali nie przewiduje, żeby wspólnota mieszkaniowa
    mogła odcinać media. Jedyne, co może zrobić wobec dłużnika, to
    skierowanie sprawy do sądu o zlicytowanie lokalu i z tych środków
    spłacenie długu wobec wspólnoty, ale nie przypuszczam, żeby w Polsce
    zapadł do tej pory choć jeden taki wyrok.

    Na chłopski rozum - nikt nie może odebrać Ci czegoś, co do niego nie
    należy. Jeżeli wspólnota założy plomby i obetnie rury należące do
    wodociągó, energetyki czy gazowni, to zrobi to nielegalnie, chyba, że
    wobec nich też masz długi, ale to nie wspólnota jest od ich egzekwowania.
    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl

  • 3. Data: 2004-01-07 14:15:08
    Od: "pestifer" <p...@U...fm>

    Użytkownik "Marek Strzelecki" <m...@a...w.pl> napisał w
    wiadomości news:btgset$kqa$1@topaz.icpnet.pl...
> [...]
    > wodociągó, energetyki czy gazowni, to zrobi to nielegalnie, chyba, że
    > wobec nich też masz długi, ale to nie wspólnota jest od ich egzekwowania.

    dostarczenie ciepla i wody zakupuionej przez wspolnote nie nalezy do
    wspolnoty?
    odkad to rury w budynku naleza do wodociagow itp?

  • 4. Data: 2004-01-07 14:36:15
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    pestifer wrote:

    > dostarczenie ciepla i wody zakupuionej przez wspolnote

    To nie wspólnota jest nabywcą, jest tylko pośrednikem przy płaceniu.

    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl

  • 5. Data: 2004-01-07 16:41:25
    Od: p...@o...pl

> [...]
    > wodociągó, energetyki czy gazowni, to zrobi to nielegalnie, chyba, że
    > wobec nich też masz długi, ale to nie wspólnota jest od ich egzekwowania.

    W sumie tez tak rozumuję.... ale..... właśnie zauważyłem że odcieli mi ciepłą
    wodę!!!!!! Nie wiem co zrobić. Są jakies przepisy na to?

    Może jakąś medialną nagonkę?
    Daniel

  • 6. Data: 2004-01-07 17:07:53
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    p...@o...pl wrote:

    > W sumie tez tak rozumuję.... ale..... właśnie zauważyłem że odcieli mi ciepłą
    > wodę!!!!!! Nie wiem co zrobić. Są jakies przepisy na to?

    Zażądaj podania podstawy prawnej i skieruj sprawę do sądu, bo podstawy
    nie znajdą. Zadzwoń do dostawcy wody i zapytaj, dlaczego jej nie masz,
    pal głupa i niech usuną awarię.

    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl

  • 7. Data: 2004-01-07 17:22:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2004, Marek Strzelecki wrote:

> [...]
    >+
    >+ To nie wspólnota jest nabywcą, jest tylko pośrednikem przy płaceniu.

    To zależy kto figuruje jako nabywca.
    Widziałeś "jego" fakturę ?
    Owszem, ja mam umowę bezpośrednio z dostawcą wody - stroną
    kupującą są wszyscy współwłaściciele budynku. Ale to jest
    mała wspólnota i taką umowę da się "przepchnąć", przypuszczam
    że przy "dużym" budynku stroną jest wspólnota a nie lista
    współwłaścicieli (z których każdy podpisał umowę !).
    Dla jasności: w razie jakby ktoś z nas przestał płacić to
    IMHO wystarczy że pozostali wypowiedzą umowę żeby został
    na lodzie, znaczy: żeby ktoś nie myślał że to jest układ
    "lepszy" :) Ale wyglądał na bezpieczniejszy w kwestiach
    podatkowych (NIErozliczania podatków właśnie).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota w zarządzie własnym)

  • 8. Data: 2004-01-07 17:51:32
    Od: "Leszek" <l...@u...fm>

    Użytkownik <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W sumie tez tak rozumuję.... ale..... właśnie zauważyłem że odcieli mi
    ciepłą
    > wodę!!!!!! Nie wiem co zrobić. Są jakies przepisy na to?

    Wymieniali rury bo stare groziły awarią (gdyby były dobre to by nie
    wymieniali).
    Tobie wodę odcięli bo grozi to awarią (pęknięciem rury) i zalaniem
    innych zmodernizowanych lokatorów.Nie jesteś po prostu przygotowany na
    odbiór takiego dobra jak ciepła woda (pod ciśnieniem).
    Wymień rury i będzie OK.

    Pozdr
    Leszek

  • 9. Data: 2004-01-07 18:05:48
    Od: p...@o...pl

> [...]
    > innych zmodernizowanych lokatorów.Nie jesteś po prostu przygotowany na
    > odbiór takiego dobra jak ciepła woda (pod ciśnieniem).

    Dzieki Leszek za radę ale jakby było mnie na to stać to nie byłoby tego
    problemu. Musialbym zaplacić fundusz remontowy ponad 1700 zł a takiej kwoty
    nie mogę zdobyć.
    Pozdrawiam
    Daniel

  • 10. Data: 2004-01-07 19:12:21
    Od: "Leszek" <l...@u...fm>

> [...]
    tego
    > problemu. Musialbym zaplacić fundusz remontowy ponad 1700 zł a takiej

    Wyjaśniłem Ci tylko jak pewnie umotywowali odcięcie Ci wody bo w wątku
    takiego spojrzenia na sprawę nie zauważyłem. Nikt pewnie Ci w tej
    sprawie nie pomoże.
    Zaoszczędzisz na ciepłej wodzie, bo droga jak cholera.

    Pozdr
    Leszek