  • 1. Data: 2004-03-31 07:51:54
    Temat: art 118 kc
    Od: "poool" <p...@g...pl>

    art 118 kc
    Co oznacza zapis "dla roszczeń o świadczenia okresowe ........."
    Czy tu może być np umowa o zakup na raty przez osobe fizyczną??

    Cały tekst art:
    Art. 118. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin
    przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe
    oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy
    lata.

  • 2. Data: 2004-03-31 09:49:12
    Temat: Re: art 118 kc
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    poool wyskrobał(a):
    > art 118 kc
    > Co oznacza zapis "dla roszczeń o świadczenia okresowe ........."
    > Czy tu może być np umowa o zakup na raty przez osobe fizyczną??

    Tak, spłacanie rat jest świadczeniem okresowym. Poza tym podmioty
    sprzedające na raty to podmioty prowadzące DG, a więc tym bardziej podpada
    to pod ten przepis.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-03-31 12:40:18
    Od: "poool" <p...@g...pl>

    A czy jeśli przedmiotem umowy był samochód, czy to coś zmienia??

  • 4. Data: 2004-03-31 14:40:37
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    poool wyskrobał(a):
    > A czy jeśli przedmiotem umowy był samochód, czy to coś zmienia??

    W jakim sensie samochód? Chodzi o spłacanie rat za samochód? Jak tak, to nic
    to nie zmienia.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 5. Data: 2004-03-31 14:49:06
    Od: "poool" <p...@g...pl>

    Tak codzi o raty za auto, i kredyt na 3 lata ze stycznia 1997 r (miał sie
    skończyć 28 styczeń 2000).
    Czyli jest przedawniony??

  • 6. Data: 2004-03-31 15:17:25
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    poool wyskrobał(a):
    > Tak codzi o raty za auto, i kredyt na 3 lata ze stycznia 1997 r (miał sie
    > skończyć 28 styczeń 2000).
    > Czyli jest przedawniony??

    Nie odpowiem Ci czy jest przedawniony, bo nie znam całej sytuacji. O ile nie
    ma szczególnych terminów przedawnienia dotyczących kredytów (tego nie wiem)
    i o ile bieg terminu nie został przerwany działaniem kredytodawcy (banku
    pewnie), to się sprawa przedawniła.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 7. Data: 2004-03-31 16:20:15
    Od: "Beata " <b...@N...gazeta.pl>

    poool <p...@g...pl> napisał(a):

    > art 118 kc
    > Co oznacza zapis "dla roszczeń o świadczenia okresowe ........."
    > Czy tu może być np umowa o zakup na raty przez osobe fizyczną??

    Zapłata ceny na raty przy nie jest świadczeniem okresowym. Nawet jeśli
    strony zastrzegły przy umowie, że poszczególne raty bedą płatne "do
    dnia...", bo cena jest z góry ustalona i wiadomo, jak długo będą płacone.

    B.

  • 8. Data: 2004-03-31 16:53:23
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Beata wrote:
    > Zapłata ceny na raty przy nie jest świadczeniem okresowym. Nawet jeśli
    > strony zastrzegły przy umowie, że poszczególne raty bedą płatne "do
    > dnia...", bo cena jest z góry ustalona i wiadomo, jak długo będą płacone.

    Kolejne raty kredytu nie są świadczeniem okresowym?
    Zresztą to i tak bez znaczenia - zazwyczaj jest to związane z
    działalnością gosp.

    KG

  • 9. Data: 2004-03-31 17:00:28
    Od: "Beata " <b...@N...gazeta.pl>

    kam <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał(a):

    > Kolejne raty kredytu nie są świadczeniem okresowym?
    > Zresztą to i tak bez znaczenia - zazwyczaj jest to związane z
    > działalnością gosp.

    A gdzie jest napisane, że chodzi o sprzedaż na raty z kredytem? ;)
    Można się domyślić oczywiście, ale dlaczego nadinterpretować?
    pozdrawiam,
    B.

  • 10. Data: 2004-04-01 07:14:42
    Od: "poool" <p...@g...pl>

    OK
    Bank nie odzywał się od 1999 roku. Poprostu padł i tyle go widzieli.
    Po 4 latach tj we wrześniu 2003 roku bank BPH PBK - który przejął tamten
    bank sprzedał to jakiejś firmie windykacyjnej i ona się upomina.
    Ja zaś zastanawiam się czy nie jest to przedawnione.
    Rozmawiałem z kumplem z działu windykacji z innego banku i ten powiedział mi
    że jeśli nikt się nie kontaktował przez ponad 3 lata,
    i nie było spłat w tym terminie to jest przedawniony. Więc czy, i
    ewentualnie który zapis z 118 kc ma zastosowanie?? na co się powołać??

    http://www.gazeta.pl/usenet/