  • 1. Data: 2004-03-31 07:03:43
    Temat: Komornik
    Od: "Bezy" <b...@s...pl>

    Witam, mam pytanie dotyczące komornika!

    Sprawa: Ojciec z którym mama sie rozwodzi narobił długów np na telefonie, ja
    mam komputer, telewizor, keyboard, wieze które te żeczy kupiła mi mama,
    teraz od poł roku pracuje i czy jezeli ja od mamy od kupie ten sprzęt i
    potwierdze to notarialnie czy komornik będzie miał prawo zabrać te żeczy a
    czy moze lepiej sprzedać te zeczy babci a u mnie beda one tylko stały i z
    nich kozystał?

    Z góry dziekuje za odpowedz!!
    Marcin

  • 2. Data: 2004-03-31 08:39:06
    Temat: Re: Komornik
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > czy moze lepiej sprzedać te zeczy babci a u mnie beda one tylko stały i z

    jesli juz tak bardzo chcesz to mozesz sie zabezpieczyc. umowa sprzedazy.
    zaplacisz podatek od czynnosci cywilno-prawnej 2%. mozesz spisac kilka
    umow, z roznymi osobami na rozne ruchomosci i bedziesz mial zabezpieczenie.
    nikt nie bedzie sprawdzal skad dana rzecz miala osoba, ktora Tobie ja sprzedala.

    dlaczego nie od mamy:
    jezeli Twoja mama nie ma jeszcze rozdzielnosci majatkowej z mezem, a dlug
    powstal w trakcie trwania wspolnosci ustawowej to lepiej nie kupuj tego
    od mamy, bo moze ktos oskarzyc ja o uszczuplanie majatku poprzez wyzbywanie
    sie jego skladnikow na rzecz osob trzecich celem pokrzywdzenia wierzycieli.
    mozna wtedy taka czynnosc (umowa sprzedazy) uznac za bezskuteczna (niewazna)
    wobec wierzycieli w drodze powodztwa przeciwko Tobie. Ty natomiast
    mozesz wtedy zwolnic sie od zadoscuczynienia roszczeniu wierzyciela wskazujac
    mu wystarczajace do jego zaspokojenia mienie dluznika. no ale po co sobie
    zycie utrudniac? prawda?

    za dlugi ojca nie odpowiadasz, bynajmniej do czasu, jak on zyje:)
    pozdr.
    marcin

  • 3. Data: 2004-03-31 09:29:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bezy" <b...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > potwierdze to notarialnie czy komornik będzie miał prawo zabrać te żeczy
    > czy moze lepiej sprzedać te zeczy babci a u mnie beda one tylko stały i

    Komornik może zająć rzeczy ojca, a nie Twoje. Dobrze by było, byś miał
    rachunki na zakup, ale nie każdy to ma. Tak, czy inaczej ja bym teraz z
    żadnymi sprzedażami nie kombinował, bo to wyjdzie jeszcze gorzej. A ojciec
    mieszka z Tobą? Bo jak nie, to go wymeldować z urzędu i sprawa się sama
    rozwiąże. Zresztą, jak przyjdzie komornik, to możecie mu wyjaśnić, że
    ojciec pod tym adresem nie mieszka i tyle. Myślę, że nie będzie próbował
    dokonywać zajęć w sytuacji, gdy pod jednym adresem mieszka kilka osób i
    nie można wyodrębnić majątku dłużnika, bo z góry wiadomo, że wkopie się w
    powództwo przeciwegzekucyjne i nic z tego nie będzie.

  • 4. Data: 2004-03-31 11:48:19
    Od: "Bezy" <b...@s...pl>

    > Komornik może zająć rzeczy ojca, a nie Twoje. Dobrze by było, byś miał
    > rachunki na zakup, ale nie każdy to ma.

    Tak sa na mame, mama mi to po czesci kupila po czesci sam za uzbierane
    pieniazki ale to nikogo nie obchozi, sprzet byl kupiony 2 lata temu i jest
    teraz wartosci okolo 4000 zł, jak komornik przyjdzie to nie bedzie go
    interesowalo ze za moje uzbierane sobie kuplem, a ja pracuje dopiero pół
    roku.

    > A ojciec mieszka z Tobą?

    Tak mieszka n zajmuje 1 pokuj ja z bratem i mama 2 pokuj, z ojcem mam sprawe
    o umieszczenie go w zakładzie psychiatrycznym, ojciec jest chory psychicznie
    ale to dopiero wyszlo 2 tygodnie temu jak był w szpitalu, wiec wymeldowac
    to nie jest tak łatwo

    pozdrawiam Marcin

  • 5. Data: 2004-04-02 18:02:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bezy" <b...@s...pl> napisał w wiadomości

    No to komornikowi wskazujecie pokój ojca tłumacząc, że co prawda
    mieszkanie pod jednym adresem, ale każdy prowadzi osobne gospodarstwa.