  • 1. Data: 2007-10-30 16:11:11
    Temat: anonimowe zgloszenie na 997
    Od: kober <j...@g...com>

    witam,

    z gory nadmienie, ze przejrzalem grupe, ale nie znalazlem odpowiedzi
    na nastepujace pytanie:

    otoz zalozmy, ze obywatel X nieodplatnie "najmuje" mieszkanie nalezace
    do czlonka jego rodziny, nie jest w nim zameldowany, nie ma umowy o
    najem, itp.
    dla lepszego zobrazowania sytuacji sprecyzujmy, ze osoby zamieszkujace
    sasiednie mieszkanie (wlasciciele) maja nie tylko rozrywkowy
    charakter, ale sa "burakami". kilka razy w miesiacu urzadzaja imprezy
    (czy tez robia afterek rozpoczynajacy sie o 1 w nocy). na prosby
    sasiadow z pozostalych mieszkan na klatce sciszaja muzyke (czy tez
    ustaja krzyki), ale tak na 10 minut, po czym wracaja do stanu
    poczatkowego. ewentualnie kolejne prosby sasiadow (czy tez ochrony
    osiedla) kwituja tekstem "bo co mi zrobisz?"

    pytanie brzmi: czy obywatel X zglaszajacy na 997 (czy do strazy
    miejskiej) zaklocenie ciszy nocnej, przez sasiadow z mieszkania obok,
    musi podac swoje dane? czy jesli poda swoje dane zostana one
    zweryfikowane pod katem jego legalnosci przebywania w lokalu w ktorym
    zamieszkuje? czy tez moze zrobic to anonimowo, i zgloszenie to
    zostanie potraktowane serio?

    pozdrawiam serdecznie,
    kober

  • 2. Data: 2007-10-30 17:38:37
    Temat: Re: anonimowe zgloszenie na 997
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    "kober" <j...@g...com> wrote in message
    s.com...
> [...]
    > zweryfikowane pod katem jego legalnosci przebywania w lokalu w ktorym
    > zamieszkuje? czy tez moze zrobic to anonimowo, i zgloszenie to

    A na czym polega "nielegalność" Twojego pobytu w tym mieszkaniu? Masz
    pozwolenie właścicieli, żeby tam mieszkać? Pewnie masz. Włamałeś się? Pewnie
    nie. Więc o co chodzi?
    Nie jesteś anonimem - jesteś obywatelem o nazwisku XXX, który jest
    zameldowany pod adresem YYY, a mieszka pod adresem ZZZ. Pod adresem ZZZ
    obowiązuje cisza nocna, którą ktoś zakłóca. Masz prawo to zgłosić. I tyle.
    Anka

  • 3. Data: 2007-10-30 17:40:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kober" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    Danych podać nie musi, ale nie podając ich w zasadzie skutecznie blokuje
    możliwość skutecznych działań organów ścigania. Zakłócenie ciszy musi być
    wykroczeniem popełnionym na czyjąś szkodę. Skoro nie ma pokrzywdzonego, to
    nie można ścigać skutecznie sprawcy. Oczywiście, zawsze może przyjechać
    patrol i pouczyć biesiadników, ale to mniej więcej tyle, co można w takiej
    sytuacji zdziałać. Na dobrą sprawę nawet ukaranie mandatem jest
    problematyczne, bo karany może się rzeczowo zapytać, komu jego muzyka
    przeszkadza poza patrolem Policji.

  • 4. Data: 2007-10-30 17:44:13
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

> [...]
    > sytuacji zdziałać. Na dobrą sprawę nawet ukaranie mandatem jest
    > problematyczne, bo karany może się rzeczowo zapytać, komu jego muzyka

    A sam fakt, że przeszkadza patrolowi Policji, nie wystarczy? :)

    Piotr

  • 5. Data: 2007-10-30 17:58:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:fg7qhh$d6q$1@inews.gazeta.pl...

    > A sam fakt, że przeszkadza patrolowi Policji, nie wystarczy? :)

    No właśnie nie.

  • 6. Data: 2007-10-30 18:14:04
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    miranka pisze:
    > Pod adresem ZZZ
    > obowiązuje cisza nocna, którą ktoś zakłóca.

    A z jakich przepisow wynika obowiazywanie ciszy nocnej?

    Jacek

  • 7. Data: 2007-10-30 18:20:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    miranka wrote:

> [...]
    > obowiązuje cisza nocna, którą ktoś zakłóca. Masz prawo to zgłosić. I tyle.

    Ma też obowiązek zameldować się pod adresem ZZZ i od sprawdzenia tego
    jest właśnie policja.
    Akurat nie sądzę, aby ich to interesowało w tym przypadku.

  • 8. Data: 2007-10-30 18:22:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PiotRek wrote:

    > A sam fakt, że przeszkadza patrolowi Policji, nie wystarczy? :)

    to tak jakby policja się wtrącała w głośną dyskotekę na środku odludzia
    tylko dlatego że tamtędy przejeżdżali.

  • 9. Data: 2007-10-30 18:27:06
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 30 Oct 2007 19:14:04 +0100, castrol napisał(a):

    > A z jakich przepisow wynika obowiazywanie ciszy nocnej?

    Z art. 51 KW, tak samo jak i ciszy dziennej, porannej i wieczornej :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2007-10-30 18:28:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    castrol wrote:

    > A z jakich przepisow wynika obowiazywanie ciszy nocnej?

    cisza nocna sama w sobie nie istnieje chyba, że w regulaminie
    spółdzielni mieszkaniowej, ale zakłocanie jako takie w kodeksie cywilnym
    jak najbardziej i nie tylko w nocy, ale przez 24 godziny.