  • 11. Data: 2004-11-05 20:01:34
    Temat: Re: allegro - zawy=BFona cena wysy=B3ki
    Od: Wojtek Sulewski <w...@o...pl>

    Dawno, dawno temu, w odległej galaktyce...KrzysiekPP napisał/a:
    > Nie rozumiem ... nie wiesz co to przesylka wartosciowa ?

    a czy ja coś takiego napisałem? bo wydawało mi się, że piszę, że nie
    rozumiem, co ma przesyłka wartościowa do zwykłej wysyłki przedmiotu z
    allegro - który nie musi i nie będzie przez sprzedającego ubezpieczany.

    pozdr.
    --
    Wojtek Sulewski
    gg: 2087202

  • 12. Data: 2004-11-05 20:09:28
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > allegro - który nie musi i nie będzie przez sprzedającego ubezpieczany.

    To dolicz do 5 zl dodatkowe 2 zl na autobus, ktorym trzeba dojechac na
    poczte.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 13. Data: 2004-11-05 20:11:17
    Od: Wojtek Sulewski <w...@o...pl>

    > To dolicz do 5 zl dodatkowe 2 zl na autobus, ktorym trzeba dojechac na
    > poczte.

    jeszcze raz powtórzę - z FAQ allegro:
    "Sprzedający jest również zobowiązany do pobierania kosztów transportu w
    rzeczywistej wielkości, w oparciu o cenniki firm pocztowych i kurierskich.
    Dopuszczalne jest zaokrąglenie tych kosztów w celu uproszczenia zasad dla
    Kupujących, ale nie jest dozwolone zawyżanie cen za przesyłkę."

    EOT - bo robi się czepianie słówek. jak ktoś chciałby się sensownie
    wypowiedzieć w tej sprawie, to byłbym bardzo wdzięczny...
    ja osobiście uważam, że takie zawyżanie kosztów przesyłki to nic innego niż
    oszustwo.

    pozdr.

  • 14. Data: 2004-11-05 20:20:03
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > ja osobiście uważam, że takie zawyżanie kosztów przesyłki to nic innego niż
    > oszustwo.

    Cos przesadzasz. Facet dowiozl przesylke na poczte co kosztowalo go 2
    zl, nastepnie nadal ja jako zwykla co kosztowalo 5 zl. Co on tu zawyza ?
    A moze kupil kopertę bąbelkowa za 2 zl ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 15. Data: 2004-11-05 20:28:05
    Temat: Re: allegro - zawyżona cena wysyłki
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Wojtek Sulewski napisał:
    > na niektórych aukcjach, sprzedający zawyżają cenę wysyłki (którą trzeba
    > wpłacić po kupieniu przedmiotu) - np. jest napisane, że wysyłka wynosi 7zł
    > a faktycznie przedmiot jest wysłany paczką za 5zł albo zwykłym listem za
    > jakieś 3zł...

    alt.pl.allegro => archiwum

    Bylo tam setki razy o tym.

    Poza tym dolicz do kosztow, z cennika PP koszt opakowania ( czasem ponad
    1zl ) i juz masz odpowiedz dlaczego koszt jest podany w wysokosci 7zl.
    "Jezeli nie odpowiadaja Ci warunki aukcji to nie licytuj !"

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos(at)op.No.More.Spam.polska

  • 16. Data: 2004-11-05 20:36:48
    Od: "MFY" <n...@n...au>

    >Cos przesadzasz. Facet dowiozl przesylke na poczte co kosztowalo go 2
    >zl, nastepnie nadal ja jako zwykla co kosztowalo 5 zl. Co on tu zawyza ?
    >A moze kupil kopertę bąbelkowa za 2 zl ?

    To moze jeszcze trzeba zaczac przeliczac czas na pieniadze? Piec minut
    piechota na poczte =2zl
    Czy naprawde wierzycie w to, ze jakis supersprzedawca jezdzi autobusem na
    poczte z kazda pojedyncza paczka? Albo ze kupuje pojedyzncza koperte za
    kazdym razem po cenie detalicznej?
    A pudelka? Mi sie jeszcze nie zdarzylo otrzymac paczki w "nowym" pudelku,
    zazwyczaj sa to jakies pudla z odzysku, glownie po uprzedmio kupionych
    sprzetach.
    Czy w tym watku wypowiadaja sie tylko ci, co sami sprzedaja i staraja sie
    zarobic dodatkowe grosze na przesylce? Bo rzeczywiscie jest to coraz
    czesciej spotykany sposob na dorobienie dodatkowej kasy na allegro. I skoro
    istnieje na ten temat punkt w regulaminie, mysle ze warto sprobowac zwrocic
    sie z ta sprawa do allegro po bardziej szczegolowe informacje, po prostu
    poruszajac ten temat.

  • 17. Data: 2004-11-05 21:25:50
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

    Zapytaj na alt.pl.allegro lub poszukaj w archiwum grupy.
    Temat poryszany tam byc wielkrotnie.

    Pozdrawiam
    Deni

  • 18. Data: 2004-11-05 21:33:13
    Od: piotrs<p...@o...pl>

    Potraktujmy wyższy koszt wysyłki niż TYLKO znaczek i koperta, jako
    wartość dodaną sprzedającego. On zapakowaniu poświęcił swój czas,
    swoją energię, także sporo go kosztuje sił wysłanie; poczta i na niej
    kolejki to norma.wyceniając to jakoś uznał że zwiększona o troszkę
    wartość przesyłki rozumianej szeroko(przesyłki łącznie z wysłaniem)
    wynosi XY złotych.

    Może być?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 19. Data: 2004-11-05 21:33:24
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik MFY napisał:

    > Czy w tym watku wypowiadaja sie tylko ci, co sami sprzedaja i staraja sie
    > zarobic dodatkowe grosze na przesylce? Bo rzeczywiscie jest to coraz
    > czesciej spotykany sposob na dorobienie dodatkowej kasy na allegro.

    Wlasnie tak. Zarabiamy po 50gr wiecej. Za 100 kat dorobomy sie w ten
    sposob milionow...

> [...]
    > sie z ta sprawa do allegro po bardziej szczegolowe informacje, po prostu

    Od tego sa odpowiednie formularze. Zawsze mozesz zglosic sprzedawce,
    ktory zawyza koszta przesylki.

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2004-11-06 00:20:47
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Wojtek Sulewski" <w...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cmgimr$p84$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > chodzi mi konkretnie o kabel do telefonu komórkowego - we wszystkich
    > aukcjach poniżej 10zł, sprzedający wyraźnie zaznaczają, że wysyłka
    kosztuje
    > 7zł - w tym przypadku nie potrzebne są chyba żadne opakowania ochronne, po
    > prostu zwykła koperta...
    > myślę, że sprzedawcy celowo zawyżają wysyłkę, żeby móc obniżyć cenę na
    > allegro i tym samym zmylić klienta.

    Jeśli sprzedający w opisie aukcji jawnie podaje, że koszty wysyłki
    wynoszą określoną kwotę to o co Ci chodzi? Nie pasuje - nie kupuj.