  • 41. Data: 2007-12-22 15:58:54
    Temat: Re: akt notarialny - przekazanie zapłaty
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maluch wrote:

    > Przecież jak sprzedający zostanie, to chyba kupujący wraz z człowiekiem
    > sprzedającego po wpłacie kasy za te kilka minut powinien wrócić jak
    > zapłacił za nieruchomość.

    A może go coś rozjedzie.

    > Najlepszym rozwiązaniem byłoby u notariusza
    > internetowo, pewnie docelowo tak w przyszłości wszędzie będzie.
    > Zresztą notariusz ma podpisać niezwłocznie, czyli równie dobrze za 3s
    > jak i 2 h czy też za 15 min, ale tak na marginesie gdzie jest zapisane,
    > że podpisywać ma w obecności wszystkich biorących udział w sporządzeniu
    > aktu. Biorący udział pozostali uczestnicy to pewne, że w obecności
    > notariusza a notariusz?

    To jest jasno sprecyzowane. Wszyscy obecni.

    > Zresztą nie ma znaczenia, czy przed, czy po, czy w trakcie płacą, jeżeli
    > jeden chce swoje sprzedać a drugi ma kasę i chce to kupić. Tylko jak
    > uniknąć kłopotów jak trafimy na świra, albo inaczej, jak zminimalizować
    > te hipotetyczne kłopoty zwykłego zjadacza chleba. Bo dopóki cały czas
    > mamy żartownisia na muszce, to przynajmniej szybko trafi tam gdzie jego
    > miejsce a notariusz uniemożliwi zrobienie takiego żartu.

    Jedyną metodą na unkinięcie tego typu (bo na pewno nie wszystkich)
    kłopotów jest przywiezienie pieniędzy w walizce.

  • 42. Data: 2007-12-22 16:16:22
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > A może go coś rozjedzie.

    To może i zawału dostać jak będzie z walizką kasy.

    > To jest jasno sprecyzowane. Wszyscy obecni.

    Przeleciałem ustawę o notariacie i jakoś tego nie znalazłem.

    > Jedyną metodą na unkinięcie tego typu (bo na pewno nie wszystkich)
    > kłopotów jest przywiezienie pieniędzy w walizce.

    Najbardziej ludzie boją się przy takich transakcjach żartownisiów, stąd te
    częste zapytania i ja to rozumiem, ale ta walizka to najgorsza możliwość z
    możliwych. Co kupujący przyjdzie z ekspertem, no ewentualnie wynajmie
    kasjerkę, która zna się na banknotach. Przed wejściem przelewów, kont itd.
    to była największa zmora i popis dla przekrętów. Już nawet nie chcieli
    pieniędzy u notariusza, czy też jak sprzedawali ruchomość to najlepiej było
    jak płacił bezpośrednio w banku na książeczkę, bo jak bank wziął, to znaczy,
    że nie podróby. A jak bank miał podejrzenia to odpowiednio reagował. To
    wszystko nie jest takie proste.
    --
    Maluch

  • 43. Data: 2007-12-22 16:34:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maluch wrote:

    > To może i zawału dostać jak będzie z walizką kasy.

    jak przed to nie zdążył kupić, jak po podpisaniu to mieszkanie będzie
    spadkobierców. W każdym razie notariusz problemu nie ma.

    > Przeleciałem ustawę o notariacie i jakoś tego nie znalazłem.

    Art. 92. § 1. Akt notarialny powinien zawierać:

    8) podpisy biorących udział w akcie oraz osób obecnych przy
    sporządzaniu aktu,

> [...]
    > książeczkę, bo jak bank wziął, to znaczy, że nie podróby. A jak bank
    > miał podejrzenia to odpowiednio reagował. To wszystko nie jest takie

    Nie da się tego zrobić normalnie jak narazie.
    Co bardziej normalni akceptują czeki wystawione przez bank.
    Powoli z bankami można się już dogadywać na otworzenie konta w którym
    pieniądze będą złożone w depozycie w tym celu.

    Nigdy mi to nie było potrzebne. Zastanawiam się czy depozyt sądowy by
    się tutaj do czegoś nie nadał.

  • 44. Data: 2007-12-22 17:04:14
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Art. 92. § 1. Akt notarialny powinien zawierać:
    >
    > 8) podpisy biorących udział w akcie oraz osób obecnych przy sporządzaniu
    > aktu,

    To jeszcze chyba nie to. Nie chce mi się już szukać, ale któryś art. mówi,
    że uczestnicy podpisują w obecności notariusza. A notariusz?.
    --
    Maluch

  • 45. Data: 2007-12-23 17:12:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 21 Dec 2007 17:55:08 +0100, w <fkgr5k$1fpt$1@news2.ipartners.pl>,
    "William" <n...@m...mnie.pl> napisał(-a):

    > może tak:
    > a) przelewasz pieniądze na konto notariusza
    > b) podpisujecie akt
    > c) notariusz przelewa pieniądze na konto sprzedawcy

    Mało który notariusz pójdzie na coś takiego.
    Lepsze jest:
    a) podpisujecie akt, notariusz go chowa do szuflady
    b) idziecie do banku
    c) wracacie, notariusz podpisuje i wydaje wypisy

    Mój na to się zgodził bez problemu, koniec konców zrezygnowałem z tej formy, bo
    nie chciało mi się 2x chodzić do niego.

  • 46. Data: 2007-12-23 17:29:43
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "William" <n...@m...mnie.pl> napisał(-a):

> [...]

    c) wracacie, notariusz podpisuje i wydaje wypisy

    Mój na to się zgodził bez problemu, koniec konców zrezygnowałem z tej formy,

    Jeżeli to prawda, to moja szkoła :)
    --
    Maluch

  • 47. Data: 2007-12-24 12:30:00
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    r...@k...pl wrote:

    > Mało który notariusz pójdzie na coś takiego.
    > Lepsze jest:
    > a) podpisujecie akt, notariusz go chowa do szuflady
    > b) idziecie do banku
    > c) wracacie, notariusz podpisuje i wydaje wypisy

    Tyle ze w praktyce niczego to nie zalatwia, bo moze byc tak ze

    a) podpisujecie akt, notariusz chowa go do szuflady
    b) kupujacy rozmysla sie z pojscia do banku, i prosi notariusza o wypis
    c) notariusz wydaje wypis

    p. m.

  • 48. Data: 2007-12-24 12:35:08
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]
    >
    > a) podpisujecie akt, notariusz chowa go do szuflady
    > b) kupujacy rozmysla sie z pojscia do banku, i prosi notariusza o wypis

    punktu c) nie będzie, bo przy b) jedzie tam gdzie jego miejsce
    --
    Maluch

  • 49. Data: 2007-12-24 13:27:35
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Maluch wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > punktu c) nie będzie, bo przy b) jedzie tam gdzie jego miejsce

    Tzn gdzie i na jakiej podstawie?

    p. m.

  • 50. Data: 2007-12-27 03:21:53
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > kłopotów jak trafimy na świra, albo inaczej, jak zminimalizować te
    > hipotetyczne kłopoty zwykłego zjadacza chleba. Bo dopóki cały czas mamy

    Bardzo prosto, dopisując klauzulę, że wydanie przedmiotu umowy nastąpi w
    terminie do dnia (dajemy np +3 dni, aby przelew miał szansę dotrzeć) i po
    zapłaceniu przez kupującego, reszty ceny sprzedaży.
    Wtedy jeśli pieniądze nie wpłyną, to kupujący ma problem i lata po
    sądach.