  • 51. Data: 2022-12-17 17:34:33
    Temat: Re: a u policjantow
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a) :

    > Jeśli miał wątpliwość, nie powinien tego zabierać. Zakładam, ze nie miał
    > żadnej wątpliwości, ze o atrapa.

    Ja zakładam, że nie miał wątpliwości, że to sprawne i gotowe do
    użytku urządzenie bojowe.

    Pewnie nie dowiemy się jaka była prawda. Jeżeli to co ja piszę, to
    może to potwierdzić osoba dająca prezent. Nawet jak to potwierdzi,
    to media to skutecznie wyciszą.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 52. Data: 2022-12-17 17:35:34
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Shrek napisał(a) :

    > Jest zrozumiale - jesteś kulsonem i znajdujesz coś co wygląda jak
    > granatnik. Myślisz - ciekawe czy naładowany i sprawdzasz spustem?

    Tym bardziej, że gdzieś pisali, że jest podwójne zabezpieczenie.
    Czyli trzeba wykonać dodatkową czynność przed naciśnięciem spustu.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 53. Data: 2022-12-17 18:17:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.12.2022 o 16:20, Shrek pisze:

    > Jest zrozumiale - jesteś kulsonem i znajdujesz coś co wygląda jak
    > granatnik. Myślisz - ciekawe czy naładowany i sprawdzasz spustem?

    Zapytaj kulsona. Trudno mi sobie wyobrazić zachowanie wytworów Twojej
    fantazji.
    --
    Robert Tomasik

  • 54. Data: 2022-12-17 18:19:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.12.2022 o 17:35, Zbynek Ltd. pisze:
    > Tym bardziej, że gdzieś pisali, że jest podwójne zabezpieczenie. Czyli
    > trzeba wykonać dodatkową czynność przed naciśnięciem spustu.
    Granatniki, jakie znam mają bezpiecznik. Ale repliki też. Jeśli nie brał
    pod uwagę, że to wersja bojowa, to akurat niewiele zmienia. To
    przeważnie jest przełącznik.
    --
    Robert Tomasik

  • 55. Data: 2022-12-17 18:20:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.12.2022 o 17:34, Zbynek Ltd. pisze:

    > Pewnie nie dowiemy się jaka była prawda. Jeżeli to co ja piszę, to może
    > to potwierdzić osoba dająca prezent. Nawet jak to potwierdzi, to media
    > to skutecznie wyciszą.

    Nikt się nie przyzna, że świadomie innej osobie sprezentował wybuchowy
    prezent.

    --
    Robert Tomasik

  • 56. Data: 2022-12-17 18:32:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zapytaj kulsona.

    Przecież pytam kulsona.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 57. Data: 2022-12-17 19:08:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.12.2022 o 18:32, Shrek pisze:

    > Przecież pytam kulsona.

    Dopisywałeś to pod moimi postami, więc myślałem, że ode mnie oczekujesz
    odpowiedzi.
    --
    Robert Tomasik

  • 58. Data: 2022-12-17 20:02:01
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > A miałeś kiedykolwiek granatnik w ręku? Wątpię - po tym, co piszesz. Po
    > pierwsze jest policjantem i mógł nigdy nie mieć w ręku prawdziwego
    > bojowego granatnika, to i nie miało co go zdziwić.

    Miałem granatnik w ręku. I pierwsze co uczyli to jak sprawdzić
    czy "załadowany".

    > Po drugie w wypadku replik granatników nadkalibrowych, żeby ładniej
    > wyglądały, to brakujący granat się dorabia. Przeważnie poprzez
    > instalację wytoczonego i polakierowanego kołka drewnianego. Taki kołek
    > szczególnie lżejszy od pocisku nie jest. Oryginalny granat waży 2~5 kg
    > (w zależności od wersji), zaś kołek niewiele mniej. Bywają bardziej
    > wypasione repliki z z granatem ćwiczebnym. Są jedynie pozbawione ładunku
    > miotającego. Ten zastępuje kołek albo Rożnica w masie do kilkadziesiąt
    > gramów przy wadze kilku kilo.

    Jeśli oryginalny granat waży 5 kg to jego drewniana miakieta mniej
    niż kilogram, nawet jak polakierujesz.

    > Nie mam zielonego pojęcia, czemu wszystkich wokół uważasz za głupszych
    > od siebie., O ile jak się bierze broń palną do ręki, to się raczej
    > sprawdza komorę, to w wypadku granatnika trochę trudno. Zakładasz, ze
    > dostałeś replikę. Ta replika z zasady ma być jak najbardziej podobna do
    > oryginału. Co byś tam chciał sprawdzać? Przecież normalnie tam się
    > wkłada replikę pocisku. Czego byś szukał?

    Wszystkich nie, idiotów strzelających z granatnika w zamkniętym
    pomieszczeniu uważam za bezdennie głupich. Takiego debila nie dopuścił
    bym nawet do przeprowadzania dzieci przez ulicę.

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2022-12-17 20:17:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Wątpię, by byli w "strefie wojny".

    A Przewodów był? Pojechał do kraju objętego wojną, dlatego dostał w
    prezencie granatnik a nie słoik barszczu ukraińskiego.

    > Intrygujące. Granat po wyciągnięciu zawleczki nie powinien odpalić
    > zapalnika. Tam jest jeszcze łyżka zabezpieczająca.

    To są szczegóły, które pismaki mogły pomylić, tym bardziej że artykuł
    jest pisany długo po tej akcji. Ale zam osobiście kilka osób, które były
    na tej wycieczce i nie kwestionują tego, że coś wybuchło i były ofiary.

    > Jeśli miał wątpliwość, nie powinien tego zabierać. Zakładam, ze nie miał
    > żadnej wątpliwości, ze o atrapa.

    Wątpliwości to chyba miał skoro nie powiesił tego nad biurkiem a
    składował gdzieś w pomieszczeniu socjalnym.

    > Ja bym takiej pamiątki nie brał. No i jazda do Czarnobyla bez dozymetru
    > jest sporą nieostrożnością.

    Podobnie jak wnoszenie granatnika do budynku Komendy Głównej Policji.
    Jeszcze do czwartku sądziłem, że to niemożliwe. A jednak...

    > No ale co to ma do rzeczy?

    Do tego konkretnego zdarzenia z granatnikiem może nic, dlatego zapytałem
    przy okazji. No gorzej będzie jak się okaże, że ktoś intencjonalnie
    wręczył wybuchowy prezent naszemu komendantowi.

  • 60. Data: 2022-12-17 20:21:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.12.2022 o 20:02, RadoslawF pisze:

    > Miałem granatnik w ręku. I pierwsze co uczyli to jak sprawdzić
    > czy "załadowany".

    A to jakoś szczególnie się robi? Bo jak jest nadkalibrowy, to się rzuca
    okiem. W wypadku jednorazowych sprawdza plombę. W pozostałych mniej
    więcej podobnie do strzeleckiej broni palnej. A w atrapach?

    > Jeśli oryginalny granat waży 5 kg to jego drewniana miakieta mniej
    > niż kilogram, nawet jak polakierujesz.

    Drewno ma ciężar właściwy 0,5 ~1,0 kg / dm3. Trotyl 1,6 kg / dm3. Ale
    jak masz głowicę kumulacyjną, to 2/3 jest puste, bo masz czepiec
    balistyczny, zaś w wypadku kołka nikt tego nie drąży. Nie podzielam
    Twojego stanowiska. Pewnie różnica w masie jest, ale nie jakaś
    szczególnie rażąca.

    > Wszystkich nie, idiotów strzelających z granatnika w zamkniętym
    > pomieszczeniu uważam za bezdennie głupich. Takiego debila nie dopuścił
    > bym nawet do przeprowadzania dzieci przez ulicę.

    Zgadzam się z Tobą, o ile w ogóle brał pod uwagę, ze to może być broń
    palna. W takim wypadku załadowanego granatnika w ogóle bym nie wnosił na
    teren budynku - o strzelaniu w ogóle nie wspominając.

    --
    Robert Tomasik