  • 1. Data: 2003-08-19 11:30:04
    Temat: Zwyczaj a wypowiedzenie
    Od: "Funkyboy" <m...@s...net>

    Yoł,mam takie pytanie: moze ktos wie czy do zwyczaju stosuje sie termni
    wypowiedzenia(np.miesieczny)?Z gory dzieki za odpowiedz
    --
    Funk

  • 2. Data: 2003-08-19 12:52:20
    Temat: Re: Zwyczaj a wypowiedzenie
    Od: "kac" <k...@g...pl>

    Funkyboy wrote:
    > Yoł,mam takie pytanie: moze ktos wie czy do zwyczaju stosuje sie
    > termni wypowiedzenia(np.miesieczny)?Z gory dzieki za odpowiedz

    Może i ktoś wie, ja nie wiem tylko co ma znaczyc: czy do zwyczaju

  • 3. Data: 2003-08-19 12:55:56
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Funkyboy wrote:

    > Yoł,mam takie pytanie: moze ktos wie czy do zwyczaju stosuje sie
    > termni wypowiedzenia(np.miesieczny)?Z gory dzieki za odpowiedz

    Co to jest wypowiedzenie zwyczaju? Bo nie kojarzę

  • 4. Data: 2003-08-19 12:56:42
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...nospam.pl>

    Witam

    "Funkyboy" <m...@s...net> napisał:

    > Yoł,mam takie pytanie: moze ktos wie czy do zwyczaju stosuje sie
    > termni wypowiedzenia(np.miesieczny)?Z gory dzieki za odpowiedz
    > --

    Okres wypowiedzenia nie reguluje prawo zwyczajowe, tylko prawo pracy.
    Szczegoly znajdziesz tu:
    http://www.mpips.gov.pl/_praca.php?nr=932&id_doc=932
    &dokument=932

    Pozdrawiam

    (mrk)

    ---
    Marcin R. Kiepas
    m...@i...pl
    ********************

  • 5. Data: 2003-08-19 15:03:00
    Od: "Funkyboy" <m...@s...net>

    >Może i ktoś wie, ja nie wiem tylko co ma znaczyc: czy do zwyczaju
    >stosuje sie
    >termni wypowiedzenia(np.miesieczny)?

    Mialo byc termin,przepraszam za pomylke;)

    >Co to jest wypowiedzenie zwyczaju? Bo nie kojarzę.

    Chodzi o to,ze wypowiedziano mi pewien sposob platnosci,ktory przyjal sie
    zwyczajowo.Wiaze sie to z pewnymi komplikacjami dla mnie,wiec chcialem sie
    dowiedziec,czy firma,na rzecz ktorej uiszczam wplaty moze to zrobic z dnia
    na dzien.
    --
    Funk

  • 6. Data: 2003-08-19 17:10:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W Polsce stosuje się prawo i umowy, a nie zwyczaje i precedensy. Jedynym
    znanym mi wyjątkiem jest prawo kanoniczne, które uznaje za prawo również
    zwyczaj (bodaj po 50 latach, ale nie pamiętam dokładnie). Natomiast
    stosowany sposób zapłaty można by uznać za swoistą ustną umowę. No w tym
    wypadku faktycznie zasadnym by może i było wypowiedzenie, z tym, że nie wiem
    skąd ten termin miesięczny. A 7 dni, to nie wystarczy?

  • 7. Data: 2003-08-19 18:18:05
    Od: "Funkyboy" <m...@s...net>

    Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości: ...
    >wypadku faktycznie zasadnym by może i było wypowiedzenie, z tym, że nie
    wiem
    >sk±d ten termin miesięczny. A 7 dni, to nie wystarczy?

    Hm..w umowie z ta firma,jeden z punktow glosi,ze strony maja prawo
    wypowiedzenia poszczegolnych warunkow umowy z miesiecznym okresem
    wypowiedzenia.Tak wiec,czy zniesienie zwyczaju,jakim jest sposob
    platnosci,mozna uznac za zmiane warunkow uzytkowania,zmiane umowy itp.
    pozdrawiam
    --
    Funk

  • 8. Data: 2003-08-19 20:08:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tak, jeśli ten zwyczaj był zawarty w tej umowie albo umowa nie zawiera
    wzmianki, że aneksy do niej są możliwe tylko w formie pisemnej. W przeciwnym
    wypadku możesz uznać, że wymaga 30 dniowego wypowiedzenia.

  • 9. Data: 2003-08-19 21:14:33
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Funkyboy wrote:

> [...]
    > wypowiedzenia.Tak wiec,czy zniesienie zwyczaju,jakim jest sposob
    > platnosci,mozna uznac za zmiane warunkow uzytkowania,zmiane umowy itp.

    A co określa treść umowy? Czy również sposób/terminy uiszczania płatności?

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 10. Data: 2003-08-20 09:49:29
    Od: "Funkyboy" <m...@s...net>

    >Maria Ossowska napisał(a) w wiadomości: ...
    >
    >A co okre¶la tre¶ć umowy? Czy również sposób/terminy uiszczania >płatno¶ci?

    Termin oczywiscie tak,ale sposob nie.Natomiast przyjelo sie,ze ok. polowa
    klientow tej firmy placila w kasie.W zwizku z tym chcialem sie dowiedziec
    czy punkt umowy o wypowiedzeniu poszczegolnych warunkow umowy jak zakres
    swiadczonych uslug(a forma platnosci, wydaje mi sie,ze w zakresie tym sie
    miesci)podlega,zawartemu w umowie,terminowi wypowiedzenia.Najwiekszym
    problemem jest oczywiscie uznanie zwyczajowej formy platnosci(nawet
    wlasciciel przyznal,ze to zwyczaj)za zmiane zakresu uslug.I to mnie wlasnie
    interesuje:-)
    pozdrawiam
    --
    Funk