  • 11. Data: 2003-08-20 10:14:21
    Temat: Re: Zwyczaj a wypowiedzenie
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Funkyboy wrote:

    > Termin oczywiscie tak,ale sposob nie.Natomiast przyjelo sie,ze ok.
    > polowa klientow tej firmy placila w kasie.W zwizku z tym chcialem sie
    > dowiedziec czy punkt umowy o wypowiedzeniu poszczegolnych warunkow
    > umowy jak zakres swiadczonych uslug(a forma platnosci, wydaje mi
    > sie,ze w zakresie tym sie miesci)podlega,zawartemu w umowie,terminowi
    > wypowiedzenia.Najwiekszym problemem jest oczywiscie uznanie
    > zwyczajowej formy platnosci(nawet wlasciciel przyznal,ze to zwyczaj)za
    > zmiane zakresu uslug.I to mnie wlasnie interesuje:-)

    Pytanie czy sposób płatności jest opisany w jakiejś umowie lub będącym
    jej częścią regulaminie? Jeśli nie, to polecam kodeks cywilny:

    Art. 454. § 1. Jeżeli miejsce spełnienia świadczenia nie jest oznaczone
    ani nie wynika z właściwości zobowiązania, świadczenie powinno być
    spełnione w miejscu, gdzie w chwili powstania zobowiązania dłużnik miał
    zamieszkanie lub siedzibę. Jednakże świadczenie pieniężne powinno być
    spełnione w miejscu zamieszkania lub w siedzibie wierzyciela w chwili
    spełnienia świadczenia; jeżeli wierzyciel zmienił miejsce zamieszkania
    lub siedzibę po powstaniu zobowiązania, ponosi spowodowaną przez tę
    zmianę nadwyżkę kosztów przesłania.
    § 2. Jeżeli zobowiązanie ma związek z przedsiębiorstwem dłużnika lub
    wierzyciela, o miejscu spełnienia świadczenia rozstrzyga siedziba
    przedsiębiorstwa.

  • 12. Data: 2003-08-20 13:11:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Czyli mam rozumieć, że oni nie chcą tych pieniędzy przyjmować w swojej
    kasie? No to masz trzy wyjścia. Albo się pogodzić z tą dolegliwością. Albo
    wpłacać pieniądze do depozytu sądowego uzasadniając wniosek tym, że
    wierzyciel odmawia przyjęcia pieniędzy. Albo wpłacać na ich konto
    pomniejszone o koszt przelewu.

  • 13. Data: 2003-08-20 15:52:15
    Od: "Funkyboy" <m...@s...net>

    Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości: ...
    >Czyli mam rozumieć, że oni nie chc± tych pieniędzy przyjmować w swojej
    >kasie? No to masz trzy wyj¶cia. Albo się pogodzić z t± dolegliwo¶ci±. Albo
    >wpłacać pieni±dze do depozytu s±dowego uzasadniaj±c wniosek tym, że
    >wierzyciel odmawia przyjęcia pieniędzy. Albo wpłacać na ich konto
    >pomniejszone o koszt przelewu.

    Wlasnie o to chodzi;) nie chca przyjmowac forsy w kasie i poinformowali nas
    o tym z "dnia na dzien".Dolegliwosc polega na tym,ze dopiero teraz probuja
    zalatwic sobie z bankiem konto,na ktore bedzie mozna uiszczac wplaty bez
    prowizji.
    Wszystkim,ktorzy mi pomogli bardzo dziekuje i pozdrawiam!;))
    --
    Funk

  • 14. Data: 2003-08-21 06:24:33
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > Albo wpłacać pieniądze do depozytu sądowego uzasadniając wniosek tym,
    > że wierzyciel odmawia przyjęcia pieniędzy. Albo wpłacać na ich konto

    Tylko jedna bardzo ważna uwaga: Chodzi o kasę w ich głównej siedzibie,
    a nie w jakimś oddziale. Przykładowo jeśli chciałbyś płacić za jakąś
    komórkę w kasie Oddziału Firmy firmy w Pcimiu Dolnym to niestety
    będziesz musiał pojechać do Stolicy