1. Data: 2003-08-19 10:18:16
Temat:rozwiazanie umowy kredytowej
Od:"gabi" <g...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

witam
czy jezeli w umowie kredytowej znajduje sie pkt:
W przypadku niedotrzyamnia przez kredytobiorce warunkow udzielenia kredytu
(...) bank ma prawo wypowiedziec,z zachowaniem 30 dniowego terminu
wypowiedzenia kredytu w calosci lub czesci ustalajac nowy (ostateczny)
termin platnosci calego zadluzenia z tytulu kredytu wraz z odsetkami
umownymi. (...)

to w przypadku powstania zaleglosci ze splatami pismo "Wezwanie do zapłaty"
dot. nakazu splaty calej kwoty kredytu w terminie 7 dni od daty otrzymania
pisma nalezy traktowac jako rozwiazanie umowy kredytowej?
ten sam regulamin zawiera rowniez pkt, iz " o dokonaniu czynnosci (z pkt o
ktorym pisalam powyzej)
(...) oraz o wystawieniu bankowego tytulu egzekucyjnego bank zawiadamia
(listem poleconym) kradytobiorce i poreczycieli"

dodatkowo:
po pismie z banku zostala wyslana prosba o rozlozenie kwoty ostatecznej na
raty i w odpowiedzi bank zgodzil sie na to w drodze "ostatniej szansy
ugodowego rozwiazania problemu zadluzenia"

po splacie kwoty przedstawionej w "wezwaniu do zaplaty" (ok 8000 rozbite na
raty po 900 zl)okazalo sie iz nalezy jeszcze doplacic ponad 1700 zl odsetek
windykacyjnych

regulamin kredytu zawiera wpeawdzie pkt informujacy iz "od niesplaconego w
umownym terminie kredytu bank pobiera odsetki za opoznienie wedlug (...)"
jednak po ugodzie wszystkie "raty" byly spalacne terminowo i kredyt w
efekcie zostal splacony z rocznym wyprzedzeniem

czy mozna stwierdzic, ze bank nieslusznie naliczyl odsetki windykacyjne?
ponadto w oddziale banku nie potrafia niczego konkretnie wyjasnic a centrum
kredytowe uparcie nie chce przeslac dokladnego rozliczenia kredytu

z powazaniem
Gabi

---

2. Data: 2003-08-19 13:19:13
Temat:Re: rozwiazanie umowy kredytowej
Od:"Tom" <...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gabi" <g...@r...net> napisał w wiadomości
> [...]
> dot. nakazu splaty calej kwoty kredytu w terminie 7 dni od daty otrzymania
> pisma nalezy traktowac jako rozwiazanie umowy kredytowej?

IMO nie. Jeżeli więc np. bank uznał umowę za rozwiązaną i naliczał odsetki
karne od całości kredytu a nie od zaległych rat - mogły powstać bezprawne
różnice na twoją niekorzyść.

> [...]
> efekcie zostal splacony z rocznym wyprzedzeniem
> czy mozna stwierdzic, ze bank nieslusznie naliczyl odsetki windykacyjne?

trzeba usiąść sobie z kalkulatorem w ręku i wszystko dokładnie wyliczyć
opierając się na umowach, regulaminach,tabelach opłat i prowizji, dowodach
przelewu - ciężka fucha ale bez tego się nie obejdzie. Jeżeli wyjdą
różnice - pozwać bank !

> ponadto w oddziale banku nie potrafia niczego konkretnie wyjasnic a
centrum
> kredytowe uparcie nie chce przeslac dokladnego rozliczenia kredytu

jeżeli nie ma tego w umowie ani w regulaminie - nie można chyba zmusić banku
do wydruku historii rachunku kredytowego

ciekawe co to za bank?

Burenezo

3. Data: 2003-08-19 13:52:47
Od:"Wojciech" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tom" <...@f...pl> napisał w wiadomości

> IMO nie. Jeżeli więc np. bank uznał umowę za rozwiązaną i naliczał odsetki
> karne od całości kredytu a nie od zaległych rat - mogły powstać bezprawne
> różnice na twoją niekorzyść.

Bank nie może "uznać" umowy za rozwiązaną. Jeśli bank wypowiada umowę musi
zrobić to pisemnie z zachowaniem 30 dniowego terminu wypowiedzenia.
Jeśli nie było wypowiedzenia a tylko wezwanie do zapłaty całej kwoty w
terminie 7 dni, wezwanie było nieprawne.

> na
> odsetek

Chyba im nie zapłaciłaś. Należy wnioskować o umorzenie.

> centrum
>
> jeżeli nie ma tego w umowie ani w regulaminie - nie można chyba zmusić
banku
> do wydruku historii rachunku kredytowego

Bank musi przysłać rozliczenie. Może zrobić to odpłatnie - ceny ustalone w
tabeli opłat o prowizji - ale rozliczyć kredyt musi.

Czy napisałaś do nich chociaż jedno pismo? jeśli wszystko załatwiasz "na
gęgę" to nie dziwię się efektom.

> ciekawe co to za bank?

Właśnie, interesujące.

Pozdrawiam

Wojciech

4. Data: 2003-08-19 17:45:54
Od:"gabi" <g...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba im nie zapłaciłaś. Należy wnioskować o umorzenie.

nie , nie zaplacilam

> [...]
> tabeli opłat o prowizji - ale rozliczyć kredyt musi.
>
> Czy napisałaś do nich chociaż jedno pismo? jeśli wszystko załatwiasz "na

w pismie do centrum kredytowego byla prosba o rozpisanie kredytu i
rozpisali(!):
naleznosc glowna tyle a tyle
odsetki windykacyjne tyle a tyle
koszty - na szczescie tu bylo 0
tylko ze nie o to przeciez chodzilo, w dalszym ciagu nie wiemy skad im sie
te kwoty wziely

w pismie tym napisali tez o odsetkach lombardowych powiekszonych o marze
banku (29pkt)
o czym nie pisali wczesniej w pismie "ugodowym", fakt bylo o tym w
regulaminie ale nie wiedzialam ze kredyt jest windykowany i zostaja one
doliczane

(dla porownania: pisalam juz o tej sprawie na grupe 06-08-03 "rozliczenie
kredytu bankowego - dosc dlugie - tam jest troche wiecej "wody" - od tego
czasu przetrawilam regulamin a maz probowal jeszcze dogadac sie
telefonicznie z centrum kredytowym - teraz znow wyslemy do nich pisemko )

> ciekawe co to za bank?
>
>Właśnie, interesujące.

Bank Zachodni WBK SA

dziekuje za odpowiedzi
Gabi

---

5. Data: 2003-08-19 18:07:57
Od:"burenezo" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> banku
> >

> Bank musi przysłać rozliczenie. Może zrobić to odpłatnie - ceny ustalone w
> tabeli opłat o prowizji - ale rozliczyć kredyt musi.
rozliczyć musi owszem - ale dopiero po jego spłacie (czyli po zapłaceniu
spornej kasy)
rozliczenie te może być mało szczegółowe np: kapitał:10000zł, naliczone
odsetki 4563zł, suma spłat:14563 saldo:0
w takim wypadku jako materiał służący do kontroli prawidłowości wyliczeń
banku niewiele da

burenezo

6. Data: 2003-08-21 07:32:33
Od:"Wojciech" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "burenezo" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> odsetki 4563zł, suma spłat:14563 saldo:0
> w takim wypadku jako materiał służący do kontroli prawidłowości wyliczeń

Jeżeli zażyczysz sobie po prostu rozliczenia to owszem, takie ono będzie,
ale jeśli złożysz pisemny wniosek o
- szczegółową analitykę udzielonego kredytu od dnia zawarcia umowy do dnia
odpowiedzi na niniejsze pismo wraz z rozliczeniem i opisem dokonanych wpłat,
- szczegółową analitykę istniejącego zadłużenia z podziałem na kapitał
należny, kapitał zapadły, odsetki naliczone, odsetki zapadłe, odsetki karne
i inne koszty na dzień sporządzania przez Państwa odpowiedzi,
- podanie stawek oprocentowania w poszczególnych miesiącach kredytu, w tym
dla kapitału należnego i zapadłego,

oraz podasz dokładny termin, w którym bank ma to zrobić - odpłatnie lub
nie - bank to zrobi.
A jeśli zignoruje, to pisze się do Komisji Nadzoru Bankowego skargę. No i
bank przysłya rozliczenie. To nie jest tajne. Każdy ma prawo wiedzieć jak
wierzyciel rozlicza jego kredyt.
A że bank nie chce ... no cóż bank z reguły nic nie chce jeśli się go nie
przymusi. Chce tylko brać kasę a cała reszta to już problem.

Pozdrawiam
Wojciech