  • 1. Data: 2003-08-19 12:05:49
    Temat: policja - czy policjant moze...
    Od: eReS <s...@n...address.com>

    ... wreczyc mi mandat za przekroczenie predkosci na podstawie wskazania
    swojego predkosciomierza?
    Nie zostalem zatrzymany "na radar".
    --
    -=-=-=-=-=-=-
    ** eReS **

  • 2. Data: 2003-08-19 12:29:32
    Temat: Re: policja - czy policjant moze...
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > ... wreczyc mi mandat za przekroczenie predkosci na podstawie
    wskazania
    > swojego predkosciomierza?
    > Nie zostalem zatrzymany "na radar".

    Moze.

    A ty mozesz go nie przyjac.

    A sad moze dac wiare albo tobie, albo policjantowi.

    itd ....

    ;-)

  • 3. Data: 2003-08-19 12:53:51
    Od: "kac" <k...@g...pl>

    > A sad moze dac wiare albo tobie, albo policjantowi.

    Ale żaden sąd chyba nie uzna wskazania szybkościomierza policyjnego
    wozu za dowód, no chyba żeby....

  • 4. Data: 2003-08-19 13:17:42
    Od: Dan <d...@p...pl>

    > Ale żaden sąd chyba nie uzna wskazania szybkościomierza policyjnego
    > wozu za dowód, no chyba żeby....

    a dlaczego nie? gdzie jest napisane, ze urzadzeniem pomiarowym ma byc radar?

    Pozdrawiam
    Dan

  • 5. Data: 2003-08-19 13:47:38
    Od: "gear" <g...@p...fm>

    Użytkownik "Dan" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

    > a dlaczego nie? gdzie jest napisane, ze urzadzeniem pomiarowym ma byc
    radar?

    A czy urządzenie pomiarowe-sprawdzające nie powinno mieć jakiegoś atestu?
    Ktoś kiedyś pisał na grupie samochodowej, że gdzieś stali pod takim miejskim
    radarem nad ulicą i też wręczali mandaty.

    pzdr
    gear

  • 6. Data: 2003-08-19 16:19:44
    Od: "bAnan" <n...@n...pl>

    eReS wrote:
    > ... wreczyc mi mandat za przekroczenie predkosci na podstawie
    > wskazania swojego predkosciomierza?
    > Nie zostalem zatrzymany "na radar".

    oczywiscie, ze nie moze
    do wydania mandatu za PP potrzebny jest radar z atestem i aktualnym
    przegladem technicznym oraz uprawniony (przeszkolony) do jego obslugi
    policjant

    --
    pozdro, bAnan

  • 7. Data: 2003-08-19 16:52:56
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

  • 8. Data: 2003-08-19 17:01:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Bylo walkowane na tej grupie wiosna i byl to jeden z dluzszych watków. Z
    tego co pamietam, to w koncu wypracowalismy poglad, ze generalnie zalezy to
    glównie od stopnia przekroczenia tej predkosci i jesli nie przyjmiesz
    mandatu, to równiez od tego, czy sad przyjmie zeznanie policjanta za dowód.
    Raczej malo prawdopodobne, by ta metoda mozna bylo stwierdzic przekroczenie
    predkosci o 10 km/h przy dopuszczalne 60-130 km/h. Ale jesli jechales 100
    km/h w miejscu, gdzie jest ograniczenie do 20 km/h, to nawet nie trzeba
    powolywac sie na licznik predkosci. Zeznanie swiadka tez wystarczy.

  • 9. Data: 2003-08-19 17:21:36
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Uzytkownik "SDD" <n...@s...strefa.pl> napisal w wiadomosci
    .

    > Mozna prosic akt prawny ?

    Ty to od razu-akt prawny. On tylko tak sobie napisal;)))

    Pozdr
    Leszek

  • 10. Data: 2003-08-19 17:21:48
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

> [...]
    predkosciomierz scigajacego samochodu policyjnego (zapewne predkosciomierz z
    atestem) - to jakie widzisz prawne przeszkody ???

    Nie tyle prawne co logiczne - chocby taka, ze policjant móglby naduzyc prawa
    (albo zwyczajnie sie pomylic) i zaczac wmawiac kierowcy, ze za szybko
    jechal. W przypadku radaru mamy jasno okreslona predkosc i czas pomiaru,
    wiec jest to jakis dowód, a tak co mamy? Glebokie przekonanie policjanta?

    Pzdr

    A.