  • 1. Data: 2011-06-05 16:05:17
    Temat: Zwrot wniosku z pozwu, a zazalenie na postanowienie.
    Od: " THX" <j...@g...pl>

    Pewna powódka złozyła pozew o zapłatę wraz z o- d razu zamieszczonym w
    pozwie - wnioskiem o zabezpiecznie powództwa z art. 747 pkt 1 kpc.

    Sąd zarządził zwrot zawartego w pozwie wniosku o zabezpieczenie z jakichś tam
    braków formalnych.

    Powódka w terminie wniosła zażalenie na w/w zarządzenie (nazywając je co
    prawda zażaleniem na postanowienie) wskazując na uzupełnienie braku
    formalnego.

    No i sąd się teraz dopytuje powódki wyznaczając termin 7-dniowy, czy
    powyższym zażaleniem powódka wnosi o ZMIANĘ, czy też o UCHYLENIE zaskarżonego
    orzeczenia (z zaznaczeniem zakresu).

    Sądowi chce się bawić w słówka (art. 368 kpc), a powódka nie rozumie, czy
    zażalenie na zwrot jest żądaniem ZMIANY, czy UCHYLENIA??

    THX

  • 2. Data: 2011-06-05 19:28:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    THX pisze:

> [...]
    > orzeczenia (z zaznaczeniem zakresu).
    >
    > Sądowi chce się bawić w słówka (art. 368 kpc)

    A może spój na to tak że sąd chce zastosować przepis. może i powódka by
    się zastosowała i wskazała.

    > , a powódka nie rozumie, czy zażalenie na zwrot jest żądaniem ZMIANY, czy
    UCHYLENIA??

    Powódka własnego zażalenia nie rozumie?
    Ale zlituje się: chce uchylenia

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 3. Data: 2011-06-06 07:20:39
    Od: " THX" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    No sam widzisz:
    Po co więc sąd pyta o rzeczy oczywiste?
    Bo ktoś kreski w polu formularza nie przystawił?
    Zamiast zająć się merytorycznym rozpoznaniem spraw?
    Czy powódka ma udzielać porad prawnych sądowi?
    Powódka nie ma obowiązku wynajmowania profesjonalnego pełnomocnika, z dobrego
    serca dla pozwanego (2400,- + vat dłużnik miałby w plecy).
    Powódka rozumie co pisze, ale sąd (ten sąd) nie rozumie.
    I vice versa, niestety.

    -----

  • 4. Data: 2011-06-06 12:13:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    THX pisze:

    > Po co więc sąd pyta o rzeczy oczywiste?

    Czytać nie umiesz? Pyta bo tak jest w przepisie. skarżący ma wskazać, a
    jak nie wskaże to sąd ma pytać a potem odrzucić.

    > Czy powódka ma udzielać porad prawnych sądowi?

    Rzeczywiście ...
    Jakby powódka była taka mądra to była wiedziała że braków formalnych
    wniosku o zabezpieczenie nie da się uzupełnić (art. 738 zd 2 kpc) a
    zażalenia w tej sytuacji wygrać.

    Są braki - sąd zwraca i już. A zamiast zażalenie mądry powód składa
    ponowny wniosek o zabezpieczenie bez braków. A jak składa zażalenie, bo
    "uzupełnił" to tylko świadczy o ignorancji (chyba że braków nie było do
    samego początku). Traci czas i opłatę od zażalenia.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 5. Data: 2011-06-08 10:10:10
    Od: " THX" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Aż tak (ponowny wniosek itp.) to powódce "nie chce się bawić".
    Wniosek o udzielenie zabezpieczenia na rachunkach bankowych pozwanego (747
    pkt. 1 kpc) został zgłoszony w piśmie rozpoczynającym postępowanie (w pozwie
    postępowaniu upominawczym o wydanie nakazu zapłaty), od czego wpisu nie
    pobiera się (poza wpisem od pozwu).
    Powódka napisała wniosek według dostępnych wzorów pism (C.H.Beck).
    Powódka nie chce "niszczyć" pozwanego kosztami zastępstwa procesowego (2400,-
    + vat), choć widać, że jak powódka ma miękkie serce, to niestety powinna
    mieć.....

    Co do braku zażalenia:
    SR wezwał do wskazania wartości przedmiotu zaskarżenia.

    Pytanie:
    Wskazać jako wartość przedmiotu zaskarżenia całą sumę zabezpieczenia, na
    którą składa się
    kwota roszczenia należności głównej (równa WPS pozwu o zapłatę, bez odsetek)
    oraz
    kwota obejmująca odsetki wraz z przewidywanymi kosztami wykonania
    zabezpieczenia i przewidywanymi kosztami postępowania?

    -----

  • 6. Data: 2011-06-08 10:17:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Naprawdę mam wrażenie że tu piszą ludzie oporni na wiedzę.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 7. Data: 2011-06-08 10:58:35
    Od: " THX" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    A możesz wytłumaczyć, po co sądowi wskazanie wartości przedmiotu zaskarżenia,
    skoro roszczenie o zapłatę jest PIENIĘŻNE?

    http://pytajprawnika.pl/Thread-Co-trzeba-wskaza%C4%8
    7-sk%C5%82adaj%C4%85c-za%
    C5%BCalenie

    "nie w każdej sprawie wymagane jest wskazanie wartości przedmiotu zaskarżenia
    przy składaniu zażalenia.
    Do wymogów dotyczących treści zażalenia w pierwszej kolejności znajduje
    bowiem zastosowanie art. 1261 k.p.c.
    Przewiduje on, iż w każdym piśmie należy podać wartość przedmiotu sporu lub
    wartość przedmiotu zaskarżenia, jeżeli od tej wartości zależy właściwość
    rzeczowa sądu, wysokość opłaty lub dopuszczalność środka odwoławczego, a
    przedmiotem sprawy nie jest oznaczona kwota pieniężna.
    Jeżeli zatem przedmiotem sprawy jest oznaczona kwota pieniężna, nie istnieje
    obowiązek odrębnego wskazania wartości przedmiotu zaskarżenia.
    Z uwagi na jednoznaczną treść art. 1261 k.p.c. nie ma potrzeby sięgania do
    odpowiedniego zastosowania przepisu art. 368 par. 2 k.p.c.
    (por. postanowienie SN z 26 września 2007 r., IV CZ 52/07, Lex 345535).
    W konsekwencji niewskazanie przez stronę w zażaleniu wartości przedmiotu
    zaskarżenia w sprawie o roszczenie pieniężne nie stanowi braku formalnego
    podlegającego usunięciu w trybie art. 370 w zw. z art. 397 par. 2 k.p.c."

    -----

  • 8. Data: 2011-06-08 11:02:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    THX pisze:
    > A możesz wytłumaczyć, po co sądowi wskazanie wartości przedmiotu zaskarżenia,
    > skoro roszczenie o zapłatę jest PIENIĘŻNE?

    Z opornikami ;) nie gadam. Niech ci to tłumaczy ktoś kto potrafi do
    ciebie dotrzeć.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 9. Data: 2011-06-08 11:22:52
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl>

    > Naprawdę mam wrażenie że tu piszą ludzie oporni na wiedzę.

    Nie każdy jest tak bystry jak ... woda w klozecie

  • 10. Data: 2011-06-08 11:38:42
    Od: kauzyperda <n...@n...com>

    W dniu 2011-06-06 09:20, THX pisze:

> [...]

    > serca dla pozwanego (2400,- + vat dłużnik miałby w plecy).

    > Powódka rozumie co pisze, ale sąd (ten sąd) nie rozumie.

    Zakladanie z gory ze sad sie myli moze sie okazac zgubne, a styl
    zadawania pytan i przyjete zalozenia (madra strona-amator c/a durny
    sad...) zniechecaja do udzielana Ci sensownych odpowiedzi

    zreszta dostales juz celna, rzeczowa i darmowa porade - docen to zamiast
    sie pluc

    czytajac ten watek mam wrazenie, ze ta "wspaniolomyslna" rezgynacja z
    pelnomocnika moze czasem wyjsc powodce bokiem

    --
    pozdr
    luck