  • 1. Data: 2011-06-05 12:44:45
    Temat: Osoba fizyczna a obowiazek przechowywania faktur.
    Od: mister <b...@e...com>

    Witajcie,
    zwrocil sie do mnie Urzad Skarbowy z drugiego konca Polski, ktory wzywa
    mnie do zlozenia wyjasnien w sprawie transakcji z firma X z przed dwoch
    lat. Firma X wymieniala u mnie w domu okna. Wzywaja mnie do podania
    przedmiotu transakcji (pamietam) oraz jej wartosci i sposobu zaplaty
    (tego juz nie pamietam). Wzywaja mnie rowniez do przedstawienia kopii
    dowodow tj. umow, faktur, dowodow zaplaty. Nie moge sie doszukac zadnych
    dokumentow, nie pamietam tez dokladnej kwoty ktora musialem zaplacic.
    Czy mam obowiazek przechowywac te dokumenty ? Czy mam obowiazek pamietac
    kwote transakcji z przed dwoch lat ? Oczywiscie jestem osoba fizyczna,
    nie prowadze DG.

    Pozdrawiam i zycze milej niedzieli.

  • 2. Data: 2011-06-05 12:50:26
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-06-05 14:44, mister pisze:
> [...]
    > Czy mam obowiazek przechowywac te dokumenty ? Czy mam obowiazek pamietac
    > kwote transakcji z przed dwoch lat ? Oczywiscie jestem osoba fizyczna,

    Jeśli odliczałeś od podatku, to masz obowiązek przechowywać praktycznie
    przez 6 lat. (UoPDOOF)
    Jeśli nie odliczałeś, to grzecznie im odpisz, że nie zachowałeś i napisz
    co masz do powiedzenia na ten temat.
    No i zadzwoń do nich. To już "nie te czasy" i w US siedzą normalni i
    życzliwi ludzie.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2011-06-05 14:47:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/5/2011 7:44 AM, mister wrote:
> [...]
    > Czy mam obowiazek przechowywac te dokumenty ? Czy mam obowiazek pamietac
    > kwote transakcji z przed dwoch lat ? Oczywiscie jestem osoba fizyczna,

    pewnie trzepią firmę za lewe faktury.
    Nie masz obowiązku posiadać.

  • 4. Data: 2011-06-05 15:24:03
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-06-05 14:50, Maruda pisze:

> [...]
    > co masz do powiedzenia na ten temat.
    > No i zadzwoń do nich. To już "nie te czasy" i w US siedzą normalni i

    A nie przypadkiem 5 lat ?>

  • 5. Data: 2011-06-05 15:30:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.06.2011 17:24, Arkady pisze:

    > A nie przypadkiem 5 lat ?>

    Ale od pełnego roku, więc w skrajnym przypadku będzie to 6 lat minus
    jeden dzień.

    Dla bezpieczeństwa lepiej liczyć 6 lat.

  • 6. Data: 2011-06-05 15:44:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/5/2011 7:50 AM, Maruda wrote:

    > Jeśli odliczałeś od podatku, to masz obowiązek przechowywać praktycznie
    > przez 6 lat. (UoPDOOF)

    w który miejscu tak jest napisane?

  • 7. Data: 2011-06-05 18:32:40
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-06-05 17:24, Arkady pisze:

    > A nie przypadkiem 5 lat ?>

    Myśl, qwa...
    5 lat od końca roku, w którym się rozliczałeś.
    Jeśli kupiłeś w styczniu 2010, rozliczasz się w kwietniu 2011, to
    trzymać musisz do końca grudnia 2016.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 8. Data: 2011-06-05 20:19:20
    Od: necujam <n...@w...pl>

    On 5 Cze, 17:30, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Ale od pe nego roku, wi c w skrajnym przypadku b dzie to 6 lat minus
    > jeden dzie .
    >
    > Dla bezpiecze stwa lepiej liczy 6 lat.

    Dla bezpieczeństwa to przez 7. Jeśli kupiłeś 1 stycznia 2010,
    rozliczyłeś się w kwietniu 2011 to kontrolę mogą zrobić 31 grudnia
    2016. = 7 lat.

    Pozdro-
    necujam

  • 9. Data: 2011-06-06 10:38:37
    Od: " ąćęłń" <j...@g...pl>

    Jeśli nie masz niczego na sumieniu, i nie chcesz być okradanym przez lewe
    firmy, to urzednikom państwowym jakoś pomóż.

    Wiesz, dlaczego PKS-y polikwidowały wiele połączeń?
    Bo kierowcy notorycznie brali do kieszeni - ku uciesze lokalnej ludności, bo
    to szwagry lub znajomki - aż połączenia się okazywały deficytowe.
    Itp. itd.
    Czy lepiej żyć w kraju jak Grecja, czy Niemcy?

    A może to pracownicy wypisali Ci lewą fakturę, sami wzięli forsę w łapę, i
    oszukiwali szefa przez lata?

    -----

  • 10. Data: 2011-06-06 19:46:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłń" <j...@g...pl> napisał

    > Jeśli nie masz niczego na sumieniu, i nie chcesz być okradanym przez
    > lewe
    > firmy, to urzednikom państwowym jakoś pomóż.

    A w razie czego może liczyć na wzajemność?

> [...]
    > ludności, bo
    > to szwagry lub znajomki - aż połączenia się okazywały deficytowe.

    Powiadasz, że jak masowo będziemy kantować na podatkach to polikwidują
    urzędy skarbowe a na końcu ministerstwo finansów?

    > Czy lepiej żyć w kraju jak Grecja, czy Niemcy?

    Na świecie jest więcej krajów, czmu tak bardzo ograniczasz wybór?

    > A może to pracownicy wypisali Ci lewą fakturę, sami wzięli forsę w
    > łapę, i
    > oszukiwali szefa przez lata?

    I sądzisz, że US właśnie działa na rzecz tego szefa?
    Bo jak znam życie to raczej węszy jak mu dowalić.