  • 1. Data: 2011-06-04 16:27:12
    Temat: Skanowanie DO przez bank.
    Od: " THX" <j...@W...gazeta.pl>

    Pewien bank upiera się przy chęci zeskanowania dowodów osobistych klientów.
    Olać go?
    Rozwiązać z nim?
    Zrobić mu kuku?

  • 2. Data: 2011-06-04 22:41:36
    Temat: Re: Skanowanie DO przez bank.
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 04-06-2011 18:27, THX pisze:
    > Pewien bank upiera się przy chęci zeskanowania dowodów osobistych klientów.
    > Olać go?
    > Rozwiązać z nim?
    > Zrobić mu kuku?

    Pochwalić za ekologiczne podejście. Banki na ogół kserują DO, zużywając
    papier. A ten skanuje.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2011-06-04 23:37:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/4/2011 11:27 AM, THX wrote:
    > Pewien bank upiera się przy chęci zeskanowania dowodów osobistych klientów.
    > Olać go?
    > Rozwiązać z nim?
    > Zrobić mu kuku?

    A co takiego jest w dowodzie czego bank nie powinien miec, ze nie chcesz
    mu dac tego dowodu?

  • 4. Data: 2011-06-05 00:41:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" isefot$qok$...@i...gazeta.pl

    > A co takiego jest w dowodzie czego bank nie powinien miec, ze nie chcesz mu dac
    tego dowodu?

    Układ graficzny -- miejsce i rozmiar zdjęcia, miejsce nazwiska, numer dowodu... ;)
    Toż i tak wszystkie dane z dowodu zazwyczaj bank przepisuje do swoich notatek. :)

    Mnie w banku pytają nawet o to, czy mam dzieci. :) A gdy podaję, że jestem
    ,,stanu wolnego'', proszą, abym uściślił -- czy jestem wdowcem, czy kawalerem,
    czy rozwodnikiem... :) Ale pytają o to tylko kobiety -- ani razu o to nie
    zapytał mnie żaden mężczyzna, pracujący jako bankier.

    Ciekawe, dlaczego te kobiety nie pytają mnie, czy mam szerokie łóżko... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2011-06-05 12:28:22
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-06-04 18:27, THX pisze:
    > Pewien bank upiera się przy chęci zeskanowania dowodów osobistych klientów.
    > Olać go?
    > Rozwiązać z nim?
    > Zrobić mu kuku?

    Zrób im kuku o napisz co Ci wyszło

  • 6. Data: 2011-06-05 14:45:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/4/2011 7:41 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Ciekawe, dlaczego te kobiety nie pytają mnie, czy mam szerokie łóżko... ;)

    bo żeby takie pytanie dostać, to trzeba jeszcze atrakcyjnie wyglądać.

  • 7. Data: 2011-06-05 17:20:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-05 01:37, witek wrote:
    > A co takiego jest w dowodzie czego bank nie powinien miec

    Np numer dowodu. Bank zapewne chce świadczyć usługi ludziom a nie
    dowodom osobistym wiec ten numer jest im zbędny.

  • 8. Data: 2011-06-05 17:25:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/5/2011 12:20 PM, Sebastian Biały wrote:

    > Np numer dowodu. Bank zapewne chce świadczyć usługi ludziom a nie
    > dowodom osobistym wiec ten numer jest im zbędny.

    Niekoniecznie, bo to jest numer, który identyfikuje dokument jakim ludź
    się posłużył w celu identyfikacji ludzia.
    Równie dobrze w to miejsce można podstawić numer poszportu lub innego
    dokumentu służącego do identyfikacji.

  • 9. Data: 2011-06-05 17:40:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-05 19:25, witek wrote:
    > Niekoniecznie, bo to jest numer, który identyfikuje dokument jakim ludź
    > się posłużył w celu identyfikacji ludzia.

    Czyli nie ma nic wspólnego bezpośrenio z daną osobą bo jutro może być
    kompletnie inny.

    > Równie dobrze w to miejsce można podstawić numer poszportu lub innego
    > dokumentu służącego do identyfikacji.

    Rownie dobrze mogą sobie wstawić dzialanie /dev/random.

    Zadziwiaijące jest że nie ufają wlasnym pracownikom że ten dokument jest
    prawidłowy w *momencie* okazania.

  • 10. Data: 2011-06-05 17:46:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-05 19:34, JK wrote:
    > Masz absolutną rację, powinni skanować ludzi.
    > :-P

    Dokłanie. PESEL mógłby wystarczyć. Choć z poprawką że w kraju w którym
    stado debili wydało ileśtam identycznych peseli może to być utrudnione.

    Chyba najbardziej zdumiewającą rzeczą jest fakt że PESEL nie idetyfikuje
    osoby. Identyfikuje dopiero PESEL, Imie, Nazwisko, NIP, REGON, numer
    dowodu, data ważności dowodu, nazwisko panieńskie, imiona rodziców. Ten
    krótki zestaw można nazwać w naszym kraju "skróconym identyfiaktorem
    osoby", w skrócie SIO. I unieważnia się po utracie dokumentu, zajebiste
    nie?.