  • 1. Data: 2002-03-23 00:02:34
    Temat: Zwrot Prawa Jazdy
    Od: mol3 <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    prawie rok temu bylem nieumyslnym sprawca wypadku samochodowego.
    Postepowanie zostalo warunkowo umorzone i zostalo mi odebrane na rok
    prawo jazdy. W Sadzie dowiedzialem sie, ze po uplywie polowy roku moge
    starac sie o zwrot powyzszych dokumentow. Niebawem beda mi one bardzo
    potrzebne. Moje pytanie brzmi: w jaki sposob mam wystapic do Sadu o
    umorzenie warunku zakazu prowadzenia pojazdow, czy w formie zwyklego
    podania z uzasadnieniem?
    Pozdr. mol

  • 2. Data: 2002-03-23 08:57:15
    Temat: Re: Zwrot Prawa Jazdy
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    Mozesz zwrócic sie w formie wniosku z uzasadnieniem o uchylenie warunkowegu
    umorzenia . Sandra

    Uzytkownik "mol3" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

  • 3. Data: 2002-03-23 21:04:55
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > potrzebne. Moje pytanie brzmi: w jaki sposob mam wystapic do Sadu o
    > umorzenie warunku zakazu prowadzenia pojazdow, czy w formie zwyklego
    Sad móglby podjac taka decyzje gdyby ten srodek karny (zakaz prowadzenia
    pojazdów) byl wykonywany co najmniej przez rok. A skoro wobec ciebie
    orzeczono zakaz na rok, to niestety bedziesz musial poczekac
    (art.84par.1kk). Zaden wniosek nie pomoze.
    Rob
    ps. a Sandrze radzilbym bawic sie w inny sposób, bo na Boga co to znaczy
    wniosek o uchylenie warunkowego umorzenia? Podjecie postepowania karnego na
    wlasne zyczenie? Toz to nonsens.

  • 4. Data: 2002-03-24 07:39:07
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    Dawno przestałam się bawić Panie rob , a tu cyt.
    "W Sadzie dowiedzialem sie, ze po uplywie polowy roku moge
    > starac sie o zwrot powyzszych dokumentow"
    Są po prawomoćności założone akta wykonawcze w tej sprawie, i nie napisałam
    ,że ma złożyć wniosek o podjęcie postępowania bo postępowanie nie było
    zawieszone , sąd może spawdzić zasadność złożonej prośby skoro tak
    poinformował w tej sprawie strone postępowania . i wszelkie określone
    czynności może wszczynać z urzędu .
    I osobie zainteresowanej tą sprawie odp. że skoro została o tym
    poinformowana przez sam Sad powinna powinna taką prośbę złożyć do akt . I
    odp. na grupie jak załatwił sprawę .
    z całym szacuneczkiem.

  • 5. Data: 2002-03-24 08:07:53
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    par. 300.1 w sądach w sprawach karnych prowadzi się wykaz "Ko" do tego
    wykazu wpisuje sie wszelkie pisma i czynności sądowe w sprawach karnych nie
    podlegajace wpisowi do innych urządzeń ewidencyjnych , a w szczególności
    pominę jakie w pkt. 1 ,2,3,4 natomiast 5 w pełnym brzmieniu
    5/ podjecie warunkowo umorzonego postępowania a reszte dowie się sądzie .
    I Rob chyba słyszałeś o podjęciu z urzędu sprawy na wniosek strony po
    zbadaniu zasadności . Sandra

  • 6. Data: 2002-03-24 08:09:15
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    I ponadto stwierdzam iż Rob toż nie nonsens to fakt. Przepisy wykonawcze na
    k.k Sandra

  • 7. Data: 2002-03-24 17:29:11
    Od: "mol" <m...@t...tpsa.pl>

    Witam ponownie,
    dzieki za zainteresowanie moja sprawa. Sorry, ze nie podalem tego na
    poczatku na podstawie jakiego artykulu wydano zakaz prowadzenia pojazdow,
    jest to Art. 42 § 1 kk. Co w taki razie moge zrobic?
    --
    Pozdr. mol
    ICQ 152961156

  • 8. Data: 2002-03-24 17:44:42
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    .
    > I Rob chyba słyszałeś o podjęciu z urzędu sprawy na wniosek strony po
    No właśnie te posty przekonują mnie, że nie wiesz o czym piszesz. Najpierw,
    że nie podjęcie postępowania, bo nie było warunkowo zawieszone, a później (w
    tym poście), faktycznie przyznajesz mi rację.
    Po prostu,proszę pani,postępowanie warunkowo umorzone również można podjąć,
    co - jak wynika z tego postu - już wiesz. Natomiast sam ten fakt niczego nie
    zmienia, ponieważ podjęcie postępowania warunkowo umorzonego prowadzi do
    ponownego rozpoznania sprawy na rozprawie (cała procedura), co w żaden
    sposób pytającemu nie pomoże, a raczej zaszkodzi, ponieważ postępowanie
    warunkowo umorzone podejmuje się wówczas gdy sprawca nie przestrzega
    porządku prawnego (ogólnie rzecz biorąc) i na ogół dochodzi do "zwykłego"
    wyroku skazującego (polecam lekturę art.68kk).
    Jeśli chodzi o wykaz "ko", to proszę mi powiedzieć jakie znaczenie dla
    pytającego ma to do jakiego urządzenia ewidencyjnego Sąd wpisze jego
    wniosek?
    Jednocześnie informuję, że tak zwana "instrukcja kancelaryjna", na którą się
    powołujesz nie stanowi częsci prawa karnego wykonawczego, ponieważ dotyczy
    wewnętrznych, biurowych spraw Sądu, dotyczących m.in urządzeń ewidencyjnych
    i obiegu dokumentów.
    Nie ma czegoś takiego jak "prawo wykonawcze na kk". Jest kodeks karny
    wykonawczy. No, chyba że chodziło o pewne przepisy zawarte w kodeksie karnym
    mające w istocie charakter przepisów wykonawczych.
    I na koniec: nie wiem czy pytający otrzymał taką informację, czy też coś źle
    zrozumiał. Fakt jest taki, że nawet jeżeli złoży wniosek, to i tak nie
    zostanie on uwzględniony.
    Nadal polecam kawę u przyjaciółki albo jakąś "wyprawę" na zakupy. To podobno
    poprawia humor i nie szkodzi innym.
    Rob

  • 9. Data: 2002-03-24 18:01:01
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mol" <m...@t...tpsa.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poczatku na podstawie jakiego artykulu wydano zakaz prowadzenia pojazdow,
    > jest to Art. 42 § 1 kk. Co w taki razie moge zrobic?
    Niestety, tak jak pisałem nic. Tylko czekać, aż upłynie rok.
    Rob

  • 10. Data: 2002-03-24 23:35:08
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    5/ podjecie warunkowo umorzonego postępowania a reszte dowie się sądzie
    > .
    > że nie wiesz o czym piszesz.

    Podjecie postepowania karnego na
    wlasne zyczenie? Toz to nonsens.
    Tu Pana zrozumiałam ,że nie ma takiej możliwości

    Najpierw,
    > że nie podjęcie postępowania
    na wniosek z urzędu tak
    , bo nie było warunkowo zawieszone, a później (w
    > tym poście),

    Tu coś Pan pomieszał przydałaby się kawa faktycznie

    faktycznie przyznajesz mi rację.
    > Po prostu,proszę pani,postępowanie warunkowo umorzone
    również można podjąć,

    Tu pan już nie mówi o nensensie

> [...]
    > zmienia, ponieważ podjęcie postępowania warunkowo umorzonego prowadzi do
    > ponownego rozpoznania sprawy na rozprawie (cała procedura),

    Tu się z Panem zgodze ponowne rozpoznanie całej sprawy
    /a czy nie pomoże to nie byłabym tego taka pewna chyba ,że to Pan w niej
    Przewodniczy i jest pan bezwzględny /

> [...]
    > porządku prawnego (ogólnie rzecz biorąc) i na ogół dochodzi do "zwykłego"
    > wyroku skazującego (polecam lekturę art.68kk).

    Tu sie wobec tego nie zagadzam bo par. 4 art. 68 kk mówi o tej furtce o
    której został poinformowany w Sądzie

    > Jeśli chodzi o wykaz "ko", to proszę mi powiedzieć jakie znaczenie dla
    > pytającego ma to do jakiego urządzenia ewidencyjnego Sąd wpisze jego
    > wniosek?
    Nie ma znaczenia dla pytającego tylko wskazanie na poniższe
    Podjecie postepowania karnego na
    wlasne zyczenie? Toz to nonsens.
    Tu Pana zrozumiałam ,że nie ma takiej możliwości

    Jest kodeks karny
    > wykonawczy.
    ok.... znowu kawa :-) chodziło o przepisy dot. wykonwstwa ,które ma
    miejsce w prawie karnym dot. naprawienia wyrządzonej szkody
> [...]
    źle
    > zrozumiał. Fakt jest taki, że nawet jeżeli złoży wniosek, to i tak nie
    Jest Pan tego pewny ? a ja myślę ,że dobre uzasadnienie mogłoby wiele
    zdziałać i rozmowa z kuratorem dla dorosłych np. z tego rejonu lub nawet z
    sędzią prowadzącym sprawę

    > Nadal polecam kawę u przyjaciółki
    chyba wolę u jakiegoś przyjaciela
    albo jakąś "wyprawę" na zakupy
    chętnie zrobiłabym to ale w towarzystwie takiego Pana mądrego właśnie jak
    Pan byłyby ciekawsze nie kupiłabym bubla
    . To podobno
    > poprawia humor i nie szkodzi innym. I faktycznie poprawiłoby to mi
    humorek i nie szkodzilabym innym :-)
    > Rob
    > z całym szacunkiem dla Pana wiedzy Sandra

    A Pan Krzysio News móglby mnie poinformować czy dobrze powycinałam .