  • From: "rob" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot Prawa Jazdy
    Date: Sun, 24 Mar 2002 18:44:42 +0100

    Użytkownik "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:a7k14o$1uf$1@news.bsi.net.pl...
    > par. 300.1 w sądach w sprawach karnych prowadzi się wykaz "Ko" do tego
    > wykazu wpisuje sie wszelkie pisma i czynności sądowe w sprawach karnych
    nie
    > podlegajace wpisowi do innych urządzeń ewidencyjnych , a w szczególności
    > pominę jakie w pkt. 1 ,2,3,4 natomiast 5 w pełnym brzmieniu
    > 5/ podjecie warunkowo umorzonego postępowania a reszte dowie się sądzie
    .
    > I Rob chyba słyszałeś o podjęciu z urzędu sprawy na wniosek strony po
    > zbadaniu zasadności . Sandra
    No właśnie te posty przekonują mnie, że nie wiesz o czym piszesz. Najpierw,
    że nie podjęcie postępowania, bo nie było warunkowo zawieszone, a później (w
    tym poście), faktycznie przyznajesz mi rację.
    Po prostu,proszę pani,postępowanie warunkowo umorzone również można podjąć,
    co - jak wynika z tego postu - już wiesz. Natomiast sam ten fakt niczego nie
    zmienia, ponieważ podjęcie postępowania warunkowo umorzonego prowadzi do
    ponownego rozpoznania sprawy na rozprawie (cała procedura), co w żaden
    sposób pytającemu nie pomoże, a raczej zaszkodzi, ponieważ postępowanie
    warunkowo umorzone podejmuje się wówczas gdy sprawca nie przestrzega
    porządku prawnego (ogólnie rzecz biorąc) i na ogół dochodzi do "zwykłego"
    wyroku skazującego (polecam lekturę art.68kk).
    Jeśli chodzi o wykaz "ko", to proszę mi powiedzieć jakie znaczenie dla
    pytającego ma to do jakiego urządzenia ewidencyjnego Sąd wpisze jego
    wniosek?
    Jednocześnie informuję, że tak zwana "instrukcja kancelaryjna", na którą się
    powołujesz nie stanowi częsci prawa karnego wykonawczego, ponieważ dotyczy
    wewnętrznych, biurowych spraw Sądu, dotyczących m.in urządzeń ewidencyjnych
    i obiegu dokumentów.
    Nie ma czegoś takiego jak "prawo wykonawcze na kk". Jest kodeks karny
    wykonawczy. No, chyba że chodziło o pewne przepisy zawarte w kodeksie karnym
    mające w istocie charakter przepisów wykonawczych.
    I na koniec: nie wiem czy pytający otrzymał taką informację, czy też coś źle
    zrozumiał. Fakt jest taki, że nawet jeżeli złoży wniosek, to i tak nie
    zostanie on uwzględniony.
    Nadal polecam kawę u przyjaciółki albo jakąś "wyprawę" na zakupy. To podobno
    poprawia humor i nie szkodzi innym.
    Rob