  • 11. Data: 2002-03-25 01:27:56
    Temat: Re: Zwrot Prawa Jazdy (Głównie dla Sandry)
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:a7lnf8$h3l$1@news.bsi.net.pl...
    > Podjecie postepowania karnego na
    > wlasne zyczenie? Toz to nonsens.
    > Tu Pana zrozumiałam ,że nie ma takiej możliwości
    /////// Chodziło oczywiście o to, że warunkowo umorzone postępowanie
    podejmuje się jeżeli sprawca "źle się sprawuje". Dlatego uznałem to za
    nonsens. Nawiasem biorąc z tego właśnie powodu (zakładając, że pytający nie
    narusza porządku prawnego) wniosek taki nie zostałby uwzględniony. Jeżeli
    już na wniosek, to prokuratora, bo sprawca nie ma w tym interesu. (Rob)
    > Najpierw,
    > na wniosek z urzędu tak
    ////// ostatniego akapitu ("na wniosek z urzędu tak") nie ma w moim poście.
    Przeczytaj bez niego zdanie do końca, czyli "faktycznie przyznajesz mi
    rację". (Rob)
    > , bo nie było warunkowo zawieszone, a później (w
    > Tu coś Pan pomieszał przydałaby się kawa faktycznie
    > faktycznie przyznajesz mi rację.
    /////////Jak już przeczytałaś, to wiesz, że zdanie ma sens. Napisałem to,
    ponieważ w poście wyżej skrobnęłaś: " i nie napisałam, że ma złożyć wniosek
    o podjęcie postępowania, bo postępowanie nie było zawieszone", z którego to
    zdania wynika, że uznałaś, iż postępowanie może być podjęte tylko gdy było
    uprzednio zawieszone. (Rob)
    > również można podjąć,
    > Tu pan już nie mówi o nensensie
    ///////Komentarz wyżej (Rob)
    > nie
    >
    > Tu się z Panem zgodze ponowne rozpoznanie całej sprawy
    > /a czy nie pomoże to nie byłabym tego taka pewna chyba ,że to Pan w niej
    > Przewodniczy i jest pan bezwzględny /
    /////A tu cię zmartwię. Nie jestem bezwzględny. Tyle tylko, że nawet gdyby
    taki wniosek o podjęcie postępowania został uwzględniony (a nie zostałby o
    czym było wyżej), to zastanów się:
    wpływa wniosek po upływie 6 miesięcy od chwili zatrzymania prawa jazdy.
    Wyznacza się termin posiedzenia w przedmiocie podjęcia warunkowo umorzonego
    postępowania (w "ko" właśnie :-) Odpowiednio odległy, żeby wezwania dotarły
    na czas. Postępowanie zostaje podjęte. Teraz postanowienie musi się
    uprawomocnić. Potem sprawa trafia do referatu sędziego, który wyznacza
    termin rozprawy. Rozprawa odbywa się w najlepszym razie po upływie kilku
    miesięcy. Jak sprawca "ma farta", to na pierwszej rozprawie zapadnie wyrok.
    Przypominam, że sprawca nie ma już prawa jazdy blisko rok. A teraz
    najlepsze:
    Sąd w wyroku orzeka zakaz prowadzenia pojazdów :-)), z powodów, o których
    pisałem w poprzednim poście. Fragment znajduje się niżej (Rob)
    > co w żaden
    > Tu sie wobec tego nie zagadzam bo par. 4 art. 68 kk mówi o tej furtce o
    > której został poinformowany w Sądzie
    //////////// I znowu nie masz racji. Ten przepis mówi o tym tylko, że jeżeli
    sprawca narozrabiał w okresie próby, to Sąd musi podjąć warunkowo umorzone
    postępowanie nie później niż 6 miesięcy od zakończenia okresu próby. Czyli w
    sytuacji, gdy postępowanie warunkowo umorzono na rok, to może to nastąpić w
    ciągu 18 miesięcy od chwili uprawomocnienia się orzeczenia. Później Sąd już
    tego zrobić nie może. Ten przepis chroni sprawcę, bo podjęcie postępowania,
    to dla niego tragedia! Jak już pisałem zresztą. (Rob)
    > Jest kodeks karny
    > ok.... znowu kawa :-) chodziło o przepisy dot. wykonawstwa ,które ma
    > miejsce w prawie karnym dot. naprawienia wyrządzonej szkody
    ///////Ten język jest mi obcy. Nie bardzo rozumiem mimo wszystko o co ci
    tutaj chodzi (Rob)
    > Jest Pan tego pewny ? a ja myślę ,że dobre uzasadnienie mogłoby wiele
    > zdziałać i rozmowa z kuratorem dla dorosłych np. z tego rejonu lub nawet z
    > sędzią prowadzącym sprawę
    Wniosek taki po prostu nie może być uwzgędniony. Powtarzam, nie może. I
    żadne rozmowy i uzasadnienia tu nie pomogą. (Rob)
    > chętnie zrobiłabym to ale w towarzystwie takiego Pana mądrego właśnie jak
    > Pan byłyby ciekawsze nie kupiłabym bubla
    //////Puszczam złośliwość mimo uszu. Może i na nią zasłużyłem, ale jak tu
    się nie wymądrzać, skoro z uporem godnym lepszej sprawy tkwisz w błędzie :-(
    Chodzi generalnie o to, że podjęcie postępowania warunkowo umorzonego nie
    stanowi odpowiedzi na postawione pytanie. Jest niepotrzebne, a nawet
    zdecydowanie nie wskazane.
    Odpowiedź, to art.84par1kk, o czym pisałem w pierwszym poście dotyczącym tej
    sprawy.
    Rob
    Ps. A czym ty się zajmujesz właściwie? Jeżeli można wiedzieć oczywiście.

  • 12. Data: 2002-03-25 09:51:32
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    > Podaje się chociaż niechętnie . To ja się wygłupiłam . Panie Rob ma Pan
    racje , ale w dalszym ciągu jestem przekonana , gdyby dobrze pogadał z
    odpowiednimi osobami i dobrze uzasadnił ,że tam praca , tu bezrobocie i inne
    jakieś bajery stawiające go w krytycznej sytuacji kto wie może jakaś furtka
    by sie dla niego znalazła , w sądach polskich pracują też ludzie i w wielu
    wypadkach starają się iść na rękę stronie / nie tylko suche twarde prawo ale
    niekiedy znajduje sie rozwiązania ,które zezwalają na pomoc w określonych
    sytuacjach/ . Nie jestem wobec Pana złośliwa .Mam szacunek do tak
    posiadanej wiedzy jaką Pan posiada w tej kwestii . A czym się zajmuje ? :-)
    Sądzi Pan ,że powinnam na grupie to powiedzieć ? Z szacunkiem Sandra