  • 1. Data: 2002-03-22 22:08:14
    Temat: Zawieszenie dzialalnosci gospodarczej i zatrudnienie sie w innej firmie ?
    Od: "[Yeti]" <y...@w...pl>

    Czy mozliwe jest zawieszenie dzialalnosci wlasnej firmy i zatrudnienie w
    innej firmie na 1/2 etatu (obnizenie kosztow ZUS)
    I na jaki okres czasu mozna tak zrobic ?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2002-03-23 09:41:10
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    Oczywiście ,że można czasowo zawiesić działalność ale trzeba pamiętać o
    konsekwencjach z tym związanych w zakresie ubezpiecznia chorobowego,
    ubezpieczenia zdrowotnego . Więc w przypadku zawieszenia działalności firma
    nie istnieje na rynku ,po wznowieniu działalności musi ponownie odbudować
    swoją pozycję . Tak więc najlepszym rozwiązaniem jest jeśli osoba zakłada
    ,że osłabienie koniunktury ma charakter czasowy jest połączenie
    niskodochodowej działalności z wykonywaniem innej pracy zarobkowej dającej
    ubezpieczenie. Będziesz miał wtedy opiekę ubezpieczeniową , obniżysz koszty
    związane ze składkami na ubezpiecznia ,cały czas prowadzisz działalność nie
    znikając z rynku ( tu rozważyłabym jeszcze sytuację co tracisz przy czasowym
    zniknięciu i ponowna odbudow pozycji ) .
    Sandra

  • 3. Data: 2002-03-24 08:35:14
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "[Yeti]" <y...@w...pl> napisał:

    >Czy mozliwe jest zawieszenie dzialalnosci wlasnej firmy i zatrudnienie w
    Zgodnie z ustawa o ubezpiecz. spolecznym skladki na ZUS oplacac nalezy
    od chwili rozpoczecia dzialalnosci, aż do jej zaprzestania (nie ma
    opcji 'zawieszenie').

    Artur Golański

  • 4. Data: 2002-03-24 10:02:50
    Od: "[Yeti]" <y...@w...pl>

    > Czy mozliwe jest zawieszenie dzialalnosci wlasnej firmy i zatrudnienie w
    > innej firmie na 1/2 etatu (obnizenie kosztow ZUS)
    > I na jaki okres czasu mozna tak zrobic ?
    >

    > Z gory dziekuje za odpowiedz.

    Ale kto teraz ma racje ? :)
    Bo widze dwie sprzeczne odpowiedzi.

    Pozdrawiam !

  • 5. Data: 2002-03-24 10:48:49
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    Jest opcja zwieszenia działalności jednak firma znika w tym przypadku z
    rynku. Najlepszym jednak rozwiązaniem w sytuacji by obniżyć koszty jest
    połączenie prowadzonej działalności z wykonywaniem innej pracy zarobkowej
    dającej ubezpieczenie .Osoba prowadząca działalnośc ma opiekę
    ubezpieczeniową oraz obniża koszty związane ze składkami na ubezpieczenie
    nie wypadając z rynku . Sandra

  • 6. Data: 2002-03-24 15:10:06
    Od: MaXxX <m...@r...pl>

    Dnia Sun, 24 Mar 2002 11:02:50 +0100, [Yeti] (y...@w...pl) pisze na
    pl.soc.prawo:

    > Ale kto teraz ma racje ? :)
    > Bo widze dwie sprzeczne odpowiedzi.

    To jeszcze ja podczepię się z takim pytaniem: podobno wkróce ma wejść jakaś
    zmiana prawna, znacznie zwiększająca wszelkie koszta zawieszania/odwieszania
    działalności? Ktoś coś wie?

    --
    MaXxX
    - znudziło mnie pisanie idiotyzmów,

  • 7. Data: 2002-03-25 17:01:49
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "[Yeti]" <y...@w...pl> napisał:

    >Ale kto teraz ma racje ? :)
    Ja swoja wypowiedz opieram sie na istniejacym prawie i pisze na temat
    (w pytanie bylo koszty ZUS, a nie 'znikanie firmy z rynku' )

    Art. 13 ustawy z dn. 13.10.1998 r. (i kolejne zmiany) o systemie
    ubezpieczen społecznych: " OBOWIAZKOWO ubezpieczeniom emerytalnemu,
    rentowym, chorobowemu i wypadkowemu podlegaja:
    4) osoby prowadzace działalnosc pozarolnicza - od dnia ROZPOCZECIA
    wykonywania działalnosci do dnia ZAPRZESTANIA wykonywania tej
    działalnosci".
    Dodatkowo popros w ZUS-ie druk na którym to niby masz 'zawiesic'
    działalnosc i przeczytaj nagłówek (ZWUA - WYREJESTROWANIE !!!! ).
    Okaże sie, ze podpisujesz sie pod: wyrejestrowaniem, a nie zwieszeniem
    działalnosci, a - p. IV (04, 07...) kod wyrejestrowania - np. 140
    podajesz zaprzestanie (nie 'zawieszenie' - nie ma takiego !)
    wykonywania pozarol. dzial. gospodarczej.

    Artur Golański