  • 1. Data: 2002-03-22 23:03:01
    Temat: bilingi telefoniczne
    Od: "pierwek" <p...@o...pl>

    Cześć.
    Czy należy przechowywać bilingi telefoniczne ze służbowych tel.
    komórkowych? - i ewentualnie udostępniać te bilingi podczas kontroli
    skarbowej? - jakaś podstawa prawna...

    W pewnej firmie biegla rewident podczas przygotowywania bilansu rocznego
    zwróciła uwagę ze takie dokumenty powinny być przechowywane do kontroli z
    US - niestety nie znała podstawy prawnej tego wymogu

    chodzi tu oczywiście o wykazanie przez US przy pomocy bilingu że część
    rozmów nie była służbowa i zakwestionowania takiego rachunku tel. jako
    kosztu a co za tym idzie (niepoprawnie odliczony vat, kary itp)

    pozdrawiam Przemek

  • 2. Data: 2002-03-23 20:37:06
    Temat: Re: bilingi telefoniczne
    Od: "rolek" <r...@w...pl>

    Użytkownik "pierwek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > chodzi tu oczywiście o wykazanie przez US przy pomocy bilingu że część
    > rozmów nie była służbowa i zakwestionowania takiego rachunku tel. jako
    > kosztu a co za tym idzie (niepoprawnie odliczony vat, kary itp)

    a jak, przepraszam bardzo US wyobraza sobie udowodnienie takiego faktu?
    bedzie dzwonil na kazdy nr zamieszczony na billingu i pytal rozmowce, o czy
    rozmawiano?
    a poza tym, to masz obowiazek przechowywania faktur, a rachunek szczegolowy
    nie w kazdej sieci jest usluga standartowa i jest czasami platny extra ale
    niczym nie jestes zobligowany by taka usluge zamawiac.

    reasumujac-nie masz sie czym stresowac.
    Rolek

  • 3. Data: 2002-03-24 14:14:21
    Temat: Odp: bilingi telefoniczne
    Od: "pierwek" <p...@o...pl>

    > a jak, przepraszam bardzo US wyobraza sobie udowodnienie takiego faktu?
    > bedzie dzwonil na kazdy nr zamieszczony na billingu i pytal rozmowce, o
    czy
    > rozmawiano?

    nie wiem może wlasnie wybiórczo -tak poza tym widać pod które nr-y dzwoni
    sie czesto np do domu

> [...]
    > nie w kazdej sieci jest usluga standartowa i jest czasami platny extra ale
    > niczym nie jestes zobligowany by taka usluge zamawiac.
    w plusie jest np bezplatne

    opieram sie na opini biegłej rewident , która powiedziała, że należy bilingi
    przechowywać ...:(

    dalej czekam na jakąś podstawę prawną

    pozdrawiam

    Przemek

  • 4. Data: 2002-03-28 12:01:32
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik pierwek <p...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a7kmug$h53$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
    > czy
    >
    > nie wiem może wlasnie wybiórczo -tak poza tym widać pod które nr-y dzwoni
    > sie czesto np do domu

    A dlaczego rozmowa z domem nie moze byc KUP?

    Karol