  • 1. Data: 2009-09-27 17:25:43
    Temat: Zwaliło mi się drzewo na samochód - droga przez męke o odszkodowanie.
    Od: "kz" <1...@p...fm>

    Witam,

    Podczas wizyty w lesie zwaliło mi siędrzewo na samochód. Przyjechała straż i
    policja, mam notatki tych służb, mam zdjęcia stanu samochodu już po
    usunięciu z niego konaru. Auto było w takim stanie, że nieopłacało się go
    już naprawiać. Auto wyglądało tak, że wybite zostały wszyskie szyby,
    pogniecione zostały drzwi co uniemożliwiało ich zamknięcie. Pozostawienie go
    pod blkiem w taki mstanie równało się z jego spaleniem pierwszej nocy :)) Z
    racji tego auto odrazu zostało sprzedane na złom. Wystąpiłem do zarządcy
    lasu o odszkodowanie, zarządca uznał moje roszczenie i przesłał sprawę do
    swojego ubezpieczyciela. Ten chce dokonaćoględzin samochodu. No i tutaj,
    wiadomo, zaczynają się schody...Nie ma auta, nie ma dowodu, nie ma
    odszkodowania...

    Czy nie mając do pokazania ubezpieczycielowi samochodu a mając protokół
    straży pożarnej po tym zdarzeniu, mając zdjęcia auta no i moje zeznania mam
    jakiekolwiek szanse na wygranie sprawy o to odszkodowanie ?

    Będe serdeczenki wdzięczny za pomoc,

    KZ

  • 2. Data: 2009-09-27 17:52:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kz wrote:
> [...]
    > protokół straży pożarnej po tym zdarzeniu, mając zdjęcia auta no i
    > moje zeznania mam jakiekolwiek szanse na wygranie sprawy o to

    kup nowe i zrób mu to samo... :)

    ja myślę dokłądnie to samo co ubezpieczyciel że to jest zwykły przekręt i
    tyle :)

    a teraz im udowodnij że nie

  • 3. Data: 2009-09-27 18:28:40
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 27-09-2009 o 19:25:43 kz <1...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > policja, mam notatki tych służb, mam zdjęcia stanu samochodu już po
    > usunięciu z niego konaru. Auto było w takim stanie, że nieopłacało się go

    tak z ciekowsci wzdluz czy w poprzek padlo drzewo?

> [...]
    > mam
    > jakiekolwiek szanse na wygranie sprawy o to odszkodowanie ?

    Szanse sa duze bowiem posiadasz notaki strazy i policji. Natomiast
    odszkodowanie
    moze zostac obnizone. Dla Ciebie samochod zostal zniszczony. ALe dla
    ubezpieczyciela mozna bylo
    uzyskac czesci nadajace sie na sprzedaz np silnik itp co obniza jego sraty.

    leon

  • 4. Data: 2009-09-27 19:06:29
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Od kiedy wolno wjeżdżac samochodem do lasu?
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-09-27 19:16:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Od kiedy wolno wjeżdżac samochodem do lasu?

    Od wtedy, od kiedy nie ma zakazu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2009-09-27 19:22:13
    Od: kuba <p...@o...pl>

    kz pisze:
> [...]
    > lasu o odszkodowanie, zarządca uznał moje roszczenie i przesłał sprawę do
    > swojego ubezpieczyciela. Ten chce dokonaćoględzin samochodu.

    Uznał roszczenie? No to zażądaj zapłaty od niego. Przecież nie masz
    obowiązku zwracać się do jego ubezpieczyciela. Chyba że się mylę?

    --
    kuba

  • 7. Data: 2009-09-28 05:34:38
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 21:22:13 +0200, kuba napisał(a):

    > Uznał roszczenie? No to zażądaj zapłaty od niego. Przecież nie masz
    > obowiązku zwracać się do jego ubezpieczyciela. Chyba że się mylę?

    słuszna uwaga !!!

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Zakaz wjazdu do lasu rowerem
    http://foto.3mam.net/warsaw/05/slides/20090927124730
    .php

  • 8. Data: 2009-09-28 05:40:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kz" <1...@p...fm> napisał w wiadomości

    Czy opisane przez Ciebie uznanie Twojego roszczenia ma formalną formę,
    czyli jest to przykładowo pisemne oświadczenie woli, czy też wywodzisz ten
    wniosek z faktu, ze przekazali ubezpieczycielowi materiały?

    No i w każdym wypadku, bez względu na drogę, jaką ostatecznie będziesz
    dochodził należności, to o ile nie dojdzie do zawarcia ugody będziesz
    musiał dowieść wysokości strat. Zniszczenie dowodu rzeczowego poprzez jego
    zezłomowanie było najgorszym możliwym rozwiązaniem. Zainteresuj się, bo
    może na złomie samochód jeszcze jest i da się zrobić jego oględziny.

  • 9. Data: 2009-09-28 06:26:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Od wtedy, od kiedy nie ma zakazu.

    Tkwisz w błędnym mniemaniu. ;)

    "
    Generalnie w Polsce obowiązuje zakaz wjazdu do lasu pojazdami
    mechanicznymi. Większość kierowców sądzi, że jeżeli na leśnej drodze nie
    ma szlabanu albo znaku drogowego zabraniającego wjazdu, to jest to
    droga, którą wolno się poruszać.

    W ustawie o lasach sformułowano to w sposób jednoznaczny:

    Art. 29. ust. 1. Ruch pojazdem silnikowym, zaprzęgowym i motorowerem w
    lesie dozwolony jest jedynie drogami publicznymi, natomiast drogami
    leśnymi jest dozwolony tylko wtedy, gdy są one oznakowane drogowskazami
    dopuszczającymi ruch po tych drogach,
    Ust. 2. Postój pojazdów, o których mowa w ust. 1, na drogach leśnych
    jest dozwolony wyłącznie w miejscach oznakowanych.

    I do kompletu - właściwy przepis kodeksu wykroczeń:
    Art. 161. Kto, nie będąc do tego uprawniony albo bez zgody właściciela
    lub posiadacza lasu, wjeżdża pojazdem silnikowym, zaprzęgowym lub
    motorowerem do nie należącego do niego lasu w miejscu, w którym jest to
    niedozwolone, albo pozostawia taki pojazd w lesie w miejscu do tego nie
    przeznaczonym, podlega karze grzywny.
    "

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-09-28 06:33:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    spp pisze:
    > W ustawie o lasach sformułowano to w sposób jednoznaczny:
    >
    > Art. 29. ust. 1. Ruch pojazdem silnikowym, zaprzęgowym i motorowerem w
    > lesie dozwolony jest jedynie drogami publicznymi,

    A gość pisał, że nie był na drodze publicznej? Ja rozumiem, że pojechał
    na grzyby, zostawił auto lesie i już.

    > Ust. 2. Postój pojazdów, o których mowa w ust. 1, na drogach leśnych
    > jest dozwolony wyłącznie w miejscach oznakowanych.

    A skąd wiesz, że nie stał na parkingu leśnym właśnie?
    Skoro zarządca lasu nie protestował, skoro ubezpieczyciel nie
    protestuje, to gość wjechał legalnie.

    Zakazu wjazdu do lasu nie ma, jak sam cytujesz, jest zakaz wjazdu na
    drogi niepubliczne w lesie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek