eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwaliło mi się drzewo na samochód - droga przez męke o odszkodowanie. › Re: Zwaliło mi się drzewo na samochód - droga przez męke o odszkodowanie.
  • Date: Mon, 28 Sep 2009 08:26:02 +0200
    From: spp <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwaliło mi się drzewo na samochód - droga przez męke o
    odszkodowanie.

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Od wtedy, od kiedy nie ma zakazu.

    Tkwisz w błędnym mniemaniu. ;)

    "
    Generalnie w Polsce obowiązuje zakaz wjazdu do lasu pojazdami
    mechanicznymi. Większość kierowców sądzi, że jeżeli na leśnej drodze nie
    ma szlabanu albo znaku drogowego zabraniającego wjazdu, to jest to
    droga, którą wolno się poruszać.

    W ustawie o lasach sformułowano to w sposób jednoznaczny:

    Art. 29. ust. 1. Ruch pojazdem silnikowym, zaprzęgowym i motorowerem w
    lesie dozwolony jest jedynie drogami publicznymi, natomiast drogami
    leśnymi jest dozwolony tylko wtedy, gdy są one oznakowane drogowskazami
    dopuszczającymi ruch po tych drogach,
    Ust. 2. Postój pojazdów, o których mowa w ust. 1, na drogach leśnych
    jest dozwolony wyłącznie w miejscach oznakowanych.

    I do kompletu - właściwy przepis kodeksu wykroczeń:
    Art. 161. Kto, nie będąc do tego uprawniony albo bez zgody właściciela
    lub posiadacza lasu, wjeżdża pojazdem silnikowym, zaprzęgowym lub
    motorowerem do nie należącego do niego lasu w miejscu, w którym jest to
    niedozwolone, albo pozostawia taki pojazd w lesie w miejscu do tego nie
    przeznaczonym, podlega karze grzywny.
    "

    --
    spp