  • 1. Data: 2009-09-27 09:38:25
    Temat: Re: Jak to jest z tą kaucją
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl> napisał

    > Głośna sprawa ostatnich dni i owe 600k zł.
    > Jak to się robi że w sobotę można nagle mieć 600k zł.
    > Z tego co wiem to bankomat tyle nie wypłaci, banki nie są czynne,
    > elixir nie działa, kasy w sądach zamknięte a ta osoba wychodzi po
    > południu w sobotę.

    Z powodu nie działania Eliksiru pieniądze nie dotrą na rachunek sądu,
    ale dzięki bankowości internetowej można wykonać przelew, pieniądze
    zejdą z konta nadawcy i można wydrukować potwierdzenie transakcji.

  • 2. Data: 2009-09-27 11:16:51
    Od: "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl>

> [...]
    > dzięki bankowości internetowej można wykonać przelew, pieniądze zejdą z
    > konta nadawcy i można wydrukować potwierdzenie transakcji.

    Nie każdy bank zdejmuje kasę w weekend...
    No ale skąd wziąść taką kasę to już wiem
    Tylko trochę mnie dziwi że w większości operacji bankowych wymagana jest
    fizycznie kasa na koncie "odbiorcy" a sądowi wystarczy potwierdzenie
    wysłania które można sobie w 10min stworzyć w programie graficznym... wyjść
    z aresztu i zniknąć.

    No dobra a komu się to potwierdzenie wniesienia wpłaty wręcza by wyjść ??

    Posterunkowy Kowalski w areszcie ma ten zaszczyt ??

  • 3. Data: 2009-09-27 11:20:43
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Z powodu nie działania Eliksiru pieniądze nie dotrą na rachunek sądu,
    > ale dzięki bankowości internetowej można wykonać przelew, pieniądze
    > zejdą z konta nadawcy i można wydrukować potwierdzenie transakcji.

    Ale klient opuszcza areszt, de facto, tylko dzięki dobremu humorowi sędziego.
    Miejscem spełnienia świadczenia pieniężnego jest przecież siedziba (miejsce
    zamieszkania) wierzyciela, ergo dopiero uznanie rachunku wierzyciela (sądu)
    sprawia, że świadczenie jest spełnione spełnione. :) A może się mylę i Prawo
    bankowe inaczej reguluje tę kwestię?

    GK

  • 4. Data: 2009-09-27 12:12:13
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Alek pisze:

    > Z powodu nie działania Eliksiru pieniądze nie dotrą na rachunek sądu,
    > ale dzięki bankowości internetowej można wykonać przelew, pieniądze
    > zejdą z konta nadawcy i można wydrukować potwierdzenie transakcji.

    Eliksir nie działa, ale jest sorbnet.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 5. Data: 2009-09-27 12:34:03
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Kret z domu pisze:

> [...]
    > fizycznie kasa na koncie "odbiorcy" a sądowi wystarczy potwierdzenie
    > wysłania które można sobie w 10min stworzyć w programie graficznym... wyjść

    Jasne a adwokat taką sztukę chętnie wywinie w imieniu jednego klienta po
    to, żeby już więcej nie móc niczego dla innych załatwić.

    To sie jednak opiera na zaufaniu,nie dla podsądnego bynajmniej, ale dla
    jego pełnomocnika, który ręczy, ze to co wręcza, jest prawdziwe. Jeśli
    sąd nie będzie chciał wierzyć/będzie miał podstawy, żeby wątpić, to
    sztuka nie przejdzie, więc żaden normalny pełnomocnik występujący w
    takich sprawach, nie zrobi potwierdxenia w programie graficznym

  • 6. Data: 2009-09-27 14:38:29
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik " GK" <k...@g...pl> napisał

> [...]
    > (sądu)
    > sprawia, że świadczenie jest spełnione spełnione. :) A może się mylę

    W przypadku pism za datę wniesienia przyjmuje się datę nadania na
    poczcie. Może zasada ta rozciąga się i na pieniądze? Poza tym
    przywołałeś przepis kc, który może nie mieć zastosowania w tym
    przypadku?

  • 7. Data: 2009-09-27 15:35:51
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Kocureq" <a...@...stopce.pl> napisał

    > Eliksir nie działa, ale jest sorbnet.

    Wiki: "System SORBNET przyjmuje zlecenia w dni robocze w godzinach
    7:30 do 18:00, przy czym zlecenia klienckie przyjmowane są do godziny
    16:00."
    A pytanie było o sobotę, która chyba dniem roboczym nie jest?

  • 8. Data: 2009-09-27 17:26:37
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Alek pisze:

    > Wiki: "System SORBNET przyjmuje zlecenia w dni robocze w godzinach 7:30
    > do 18:00, przy czym zlecenia klienckie przyjmowane są do godziny 16:00."
    > A pytanie było o sobotę, która chyba dniem roboczym nie jest?

    Fakt, nie wiedziałem, że nie działa w weekendy. Odszczekuję: miau, miau.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \