  • 1. Data: 2008-05-23 13:13:19
    Temat: Zniesienie współwłasnośći notariusz vs sąd
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Dla nieruchomości wartej powiedzmy 60 000 maksymalna stawka aktu
    notarialnego znoszącego współwłasność to ponad 1000 zł, postępowanie w
    sądzie tylko 300. Jaka jest praktyka na rynku - czy notariusze obniżają cenę
    do 300 zł czy twardo obstawają przy 1000 ? Jak wygląda przy podziale sądowym
    ustanowienie np. prawa przejazdu ?

  • 2. Data: 2008-05-23 13:21:29
    Temat: Re: Zniesienie współwłasnośći notariusz vs sąd
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Postępowanie przed sądem ma tę zaletę, że jak sąd wpisze wartośc nieruchomości
    (zwykle taka, jak strony zgodnie
    podadzą), to już żadna skarbówka nie będzie Wam podskakiwać, bo nie ma prawa podważać
    orzeczeń ani wyroków sądów.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-05-24 09:39:59
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > podadzą), to już żadna skarbówka nie będzie Wam podskakiwać, bo nie ma
    > prawa podważać orzeczeń ani wyroków sądów.

    Tu akurat to nie problem bo zniesienie jest bez spłat i dopłat. Po prostu
    podział działek. Tylko koszta notariusza potencjalnie horendalne.

  • 4. Data: 2008-05-24 18:40:20
    Od: "doctore" <m...@p...onet.pl>

    Ja znosiłem sądownie(nowo wybudowany budynek) bo taniej, poza tym trzeba
    mniej papierów niż do notariusza.

  • 5. Data: 2008-05-25 12:55:21
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "doctore" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ja znosiłem sądownie(nowo wybudowany budynek) bo taniej, poza tym trzeba
    > mniej papierów niż do notariusza.

    A co było w sumie potrzebne ?

  • 6. Data: 2008-05-26 15:57:03
    Od: Heming <n...@n...pl>

    doctore pisze:
    > Ja znosiłem sądownie(nowo wybudowany budynek) bo taniej, poza tym trzeba
    > mniej papierów niż do notariusza.

    Ale za to u notariusza masz sprawe zalatwiona od reki, a w sadzie trzeba
    dluuuuuugo czekac.

  • 7. Data: 2008-05-26 16:02:40
    Od: Heming <n...@n...pl>

    William pisze:

    > Użytkownik "doctore" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A co było w sumie potrzebne ?

    Nr kw, wypis z rejestru gruntow, wypis kartoteki budynkow, wyrys z mapy
    ewidencyjnej, zaswiadczenie o przeznaczeniu terenu w miejscowy planie
    zagospodarowania przestrzennego, podstawe nabycia. Jesli to byl spadek,
    to dodatkowo postanowienie sadu o nabyciu spadku (wzglednie o dziale
    spadku) oraz jesli od nabycia spadku minelo mniej niz 5 lat to rowniez
    potrzebne bedzie zaswiadczenie, ze podatek od spadku zostal uiszczony
    lub nie nalezal sie.