  • 1. Data: 2008-05-23 12:45:29
    Temat: jak skorzystac z ust.pr. zastawu?
    Od: "Mirek K" <t...@n...pl>

    Witam,

    najemca lokalu uzytkowego zalega z platnosciami czynszu i oplatami za media
    za 5 miesiecy. zostal juz dwukrotnie wezwany do zaplaty. umowa zawarta na
    czas nieoznaczony z prawem 6 mies. wypowiedzenia. Najemca w lokalu prowadzi
    dzialalnosc handlowa. JAk moge skorzystac z prawa zastawu na towarach
    najemcy w lakalu? czy moge uniemozliwic najemcy korzystanie z lokalu? jak
    bronic sie przed usunieciem towarow z lokalu?

    pzdr

    Mirek

  • 2. Data: 2008-05-23 12:59:23
    Temat: Re: jak skorzystac z ust.pr. zastawu?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mirek K pisze:

> [...]
    > czas nieoznaczony z prawem 6 mies. wypowiedzenia. Najemca w lokalu prowadzi
    > dzialalnosc handlowa. JAk moge skorzystac z prawa zastawu na towarach

    Tak, ale nie co do wszystkich rzeczy. Art. 670-671 kc. Nie podlegają
    zastawowi rzeczy nie podlegające zajęciu czyli art. 829 kpc.

    > czy moge uniemozliwic najemcy korzystanie z lokalu? >

    Zasadniczo nie, ale można zastosować art. 687 kc.

    > jak bronic sie przed usunieciem towarow z lokalu?

    Art. 671 §2 kc

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-05-23 13:55:51
    Od: "Mirek K" <t...@n...pl>

    > Zasadniczo nie, ale można zastosować art. 687 kc.

    ten artykul wspomina jedynie o mozliwosci wypowiedzenia bez zachowania
    terminu umownego. nie bardzo rozumiem jak w oparciu o ten art. moge dzialac?

    > Art. 671 §2 kc

    to obrona przed usunieciem przez NAjemce rzeczy, czy jednak ja moge podjac
    jakies dzialania aby uzyskac zabezpieczenie w postaci towarow najemcy?

  • 4. Data: 2008-05-23 13:58:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mirek K pisze:

    > ten artykul wspomina jedynie o mozliwosci wypowiedzenia bez zachowania
    > terminu umownego. nie bardzo rozumiem jak w oparciu o ten art. moge dzialac?

    Musisz wypowiedzieć najem. Jeśli najem obowiązuje to najemca ma prawo
    korzystać z przedmiotu najmu, nawet jak nie płaci czynszu.

    > to obrona przed usunieciem przez NAjemce rzeczy, czy jednak ja moge podjac
    > jakies dzialania aby uzyskac zabezpieczenie w postaci towarow najemcy?

    Przemyśl to.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."