  • 1. Data: 2004-12-08 22:13:09
    Temat: Znajomy skorzystal z mojego konta a teraz mam problem HELP
    Od: "Lopez" <k...@w...pl>

    Witam

    kilka lat temu znajomy poprosil mnie abym przyjal na swoje konto pieniadze
    dla niego od wspolnika na zalozenie firmy. Przelew przyszedl przekazalem mu
    pieniadze, zalozyli firme ( o ile wiem) i sluch o nich zaginal.

    Dzis dostalem list od tego wspolnika, w ktorym wzywa mnie do zwrotu
    pieniedzy ktore zostaly wtedy przelane - pismo od jakiegos adwokata ktory
    straszy sadem.

    Jakie moge miec problemy z tego powodu, ze znajomym nie mam juz kontaktu.
    Sprobuje pogadac z tym adwokatem ale nie wiem co z tego moze wyniknac.

    HELP

    Pzdr

    Lopez

  • 2. Data: 2004-12-08 22:21:39
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Lopez wrote:

    > Jakie moge miec problemy z tego powodu, ze znajomym nie mam juz
    > kontaktu. Sprobuje pogadac z tym adwokatem ale nie wiem co z tego
    > moze wyniknac.

    Bedziesz musial oddac kase.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 3. Data: 2004-12-08 22:25:58
    Od: "Lopez" <k...@w...pl>

    > Bedziesz musial oddac kase.

    czy na ewetualnej sprawie mam jakies szanse?
    czy jesli udaloby mi sie odnalezc znajomego i dostac od niego jakies
    oswiadczenie albo cos?
    nie znam tego goscia od ktorego dostalem list
    na przelewie chyba bylo napisane ze to kapital zakladowy czy cos takiego
    jutro sprawdze

  • 4. Data: 2004-12-08 22:30:10
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Mithos napisał(a) w wiadomości news:cp7upr$81b$1@news.onet.pl:

    > Bedziesz musial oddac kase.

    Wróżka ?? Po co stresujesz ludzi, jak nie znasz stanu faktycznego.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-12-08 22:38:18
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Johnson wrote:

    > Wróżka ?? Po co stresujesz ludzi, jak nie znasz stanu faktycznego.

    Na pierwszy rzut oka wyglada to tak:
    - dostal kase od nieznajomej osoby(ktora powie,ze przypadkiem przelew trafil
    do niego, na skutek pomylki),
    - gdzies ja uplynnil(chociaz nie byla jego),
    - oczywiste sie wydaje, ze bedzie musial ja oddac, zwlaszcze ze jak pisze
    kontaktu z osoba, ktorej wydal kase nie ma. A nawet jesli ma to co? Powie ta
    osoba, ze pieniedzy nie ma i koniec.

    Bezpodstawne wzbogacenie jak nic.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 6. Data: 2004-12-08 22:39:07
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 8 Dec 2004 23:21:39 +0100, Mithos naskrobał(a):

    brawo - a to dlaczego?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2004-12-08 22:42:33
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Lopez wrote:

    > czy na ewetualnej sprawie mam jakies szanse?

    Szasne zawsze jakies sa, ale imo marnie to wyglada.

    > czy jesli udaloby mi sie odnalezc znajomego i dostac od niego jakies
    > oswiadczenie albo cos?

    Nie bardzo widze jaka mialaby byc tresc tego oswiadczenia. Watpliwe tez czy
    sad da wiare oswiadczeniu jakiejs osoby, zwlaszcza ze pieniedzy nie ma.
    Znajdz znajomego i wypytaj co i jak.

    > nie znam tego goscia od ktorego dostalem list
    > na przelewie chyba bylo napisane ze to kapital zakladowy czy cos
    > takiego jutro sprawdze

    Tym gorzej. Osoba moze twierdzic, ze pieniadze mialy trafic do kogos innego,
    a trafily do Ciebie(przypadkiem). Natomiast Ty je wydales(chociaz faktycznie
    przekazales tylko znajomemu, ale na to dowodu nie ma. Mogles rownie dobrze
    "przepusci" je na rozrywki). Dlatego tez, jestes zobowiazany do ich zwrotu.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 8. Data: 2004-12-08 22:47:25
    Od: "Lopez" <k...@w...pl>

    a jaki jest na to okres przedawnienia?

  • 9. Data: 2004-12-08 22:47:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lopez" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    A miałeś jakąś umowę z tym pozywającym Cię? Bo jak nie, to mu odpisz, że
    pieniądze przyjąłeś w imieniu Twojego kolegi i na jego prośbę. Przekazane
    pieniążki mu przekazałeś i nie czujesz się dłużnikiem kogokolwiek. Działałeś
    jako pełnomocnik i jeśli nawet na skutek powyższej czynności powstało jakieś
    zobowiązanie, to Ty jego stroną nie jesteś. Pełnomocnictwo było ustne. Na
    sztukę powołaj się na art. 95§2 kc.

    Facet mógł by Cię co najwyżej ścigać z bezpodstawnego wzbogacenia, upierając
    się, że omyłkowo na Twoje konto to przelał. Wiem, że było by to niezgodne z
    prawdą, ale załóżmy, że gość pójdzie w zaparte i przyjmie taką linię ataku.
    No ale ty owym domniemanym bezpodstawnym wzbogaceniem rozporządziłeś w
    dobrej wierze. To gość musi dowieść, że działałeś w złej wierze, a jakoś
    cienko to widzę w świetle opisanych przez Ciebie faktów.

    Jedyny kłopot by był, jakby się okazało, że Twój kolega wypiera się
    otrzymania za Twoim pośrednictwem pieniędzy. Bo pewnie pokwitowania od niego
    nie brałeś. Ale chwilowo, jak rozumiem z tym kłopotu nie ma.

  • 10. Data: 2004-12-08 22:48:49
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Mithos napisał(a):
    > Bezpodstawne wzbogacenie jak nic.

    Nie można jednak żądać jego zwrotu gdy ten, kto korzyść uzyskał, zużył
    ją lub utracił w taki sposób, że nie jest już wzbogacony, chyba że
    wyzbywając się korzyści lub zużywając ją powinien się liczyć z
    obowiązkiem zwrotu. [1]

    Teraz pytanie, czy powinien się liczyć z obowiązkiem zwrotu i kto musi
    dowieść tego, że powinien się liczyć bądź nie liczyć?

    Przy okazji, minęło już kilka lat, może sprawa jest po prostu przedawniona?

    Pozdrawiam

    [1] http://pl.wikipedia.org/wiki/Bezpodstawne_wzbogaceni

    Czarek Gorzeński