  • 1. Data: 2004-12-08 18:21:31
    Temat: Kto nadaje imię dziecku?
    Od: "M" <l...@o...pl>

    Witam!

    Jak się nadaje imię dziecku? Co się dzieje, jeśli każdy z rodziców chce
    nadać inne imię? Czy jest możliwe, żeby ojciec nadał imię bez zgody matki?

  • 2. Data: 2004-12-08 19:44:40
    Temat: Re: Kto nadaje imię dziecku?
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "M" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Jak się nadaje imię dziecku? Co się dzieje, jeśli każdy z rodziców chce
    > nadać inne imię? Czy jest możliwe, żeby ojciec nadał imię bez zgody matki?
    Tak. idziesz do UM do ewidencji ludności . Pani się pyta jak dziecko będzie
    miało na imię. I tak ma jak podasz.
    Matka raczej nie pójdzie bo przeważnie wtedy jest w domu z dzieckiem. :-)
    A nie pamiętam, żeby była potrzebna zgoda matki.
    Inna sprawa że potem matka dziecka może być troszkę wściekła :-)

    PawełJ

  • 3. Data: 2004-12-08 19:52:22
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    M wrote:
    > Jak się nadaje imię dziecku? Co się dzieje, jeśli każdy z rodziców
    > chce nadać inne imię? Czy jest możliwe, żeby ojciec nadał imię bez
    > zgody matki?

    Mozliwe.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 4. Data: 2004-12-08 20:00:50
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 8 Dec 2004 20:44:40 +0100, PawełJ

    > U?ytkownik "M" <l...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Tak. idziesz do UM do ewidencji ludno?ci . Pani si? pyta jak dziecko
    > b?dzie
    > mia?o na imi?. I tak ma jak podasz.
    > Matka raczej nie pójdzie bo przewa?nie wtedy jest w domu z dzieckiem. :-)
    > A nie pami?tam, ?eby by?a potrzebna zgoda matki.
    > Inna sprawa ?e potem matka dziecka mo?e by? troszk? w?ciek?a :-)

    taaa, jak szanowny tatuś nada synkowie po dziadkach imiona Alfons Adolf,
    albo córeczce da na prawdziwe trendy imiona Żaklina Margeryta

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 5. Data: 2004-12-08 21:20:20
    Od: "kruel" <k...@i...pl>

    --

    Pozdrawiam ...Bartek

> [...]
    > nadać inne imię? Czy jest możliwe, żeby ojciec nadał imię bez zgody matki?

    Witam
    ale matka ma zawsze możliwość zmiany imienia w okresie do 6m-cy od dnia
    kiedy zostało zgłoszone do UM
    pozdrawiam Kaśka

  • 6. Data: 2004-12-08 21:23:54
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    M <l...@o...pl> napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Jak się nadaje imię dziecku? Co się dzieje, jeśli każdy z rodziców chce
    > nadać inne imię?

    Nie jest to przypadkiem "istotna sprawa" dotycząca dziecka w rozumieniu
    k.r.o.? Decydują więc chyba wspólnie, a w przypadku braku porozumienia - sąd
    rodzinny.

    RG

  • 7. Data: 2004-12-08 21:34:59
    Temat: Re: Kto nadaje imi=EA dziecku?
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Jak się nadaje imię dziecku? Co się dzieje, jeśli każdy z rodziców chce
    > nadać inne imię? Czy jest możliwe, żeby ojciec nadał imię bez zgody matki?

    Jest mozliwe. Ale podpisuje przy tym oswiadczenie, ze taką zgode ma,
    wiec ostatecznie moze to podpasc pod poswiadczenie nieprawdy ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2004-12-08 22:09:52
    Od: "Hubertus" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    a jak nie zdążysz podac to urzedas nazwie ci dzicko sam (jakczesciej Ewa i
    Adam) :)
    kolega nie zdązył dotrzec do urzedu a matka nie pytała - wyjechali a po 8
    miesiacach poszli do urzedu bo sobie przypomnieli ze am jeszcze ich nie
    było - a tu dziekiach juz ma imie - szpital poinformował o urodzeiu urzad a
    urzad nadał imie bo rodzice sie nie zglosili :)

  • 9. Data: 2004-12-08 22:29:53
    Od: "yonetta" <y...@o...pl>

    Użytkownik "M" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Jak się nadaje imię dziecku?

    odpowiedzi należy szukać w najblizszym USC

    Co się dzieje, jeśli każdy z rodziców chce
    > nadać inne imię?

    zgodnie z art. 97 par.2 krio spor rodzicow co do imienia rozstrzyga sąd
    opiekunczy

    Czy jest możliwe, żeby ojciec nadał imię bez zgody matki?

    radzę zajrzeć do ustawy o aktach stanu cywilnego.

  • 10. Data: 2004-12-08 23:10:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cp7lhf$5ra$1@news.onet.pl...

> [...]
    > A nie pamiętam, żeby była potrzebna zgoda matki.
    > Inna sprawa że potem matka dziecka może być troszkę wściekła :-)

    Tyle, że o ile mi się wydaje później jeszcze przez 6 miesięcy można imię
    zmienić. W razie sporu rozstrzyga sąd rodzinny. No i w kwestii formalnej, to
    załatwia się to w Urzędzie Stanu Cywilnego, a nie w ewidencji ludności.