  • 1. Data: 2004-12-08 19:40:08
    Temat: Zawiadomienie o popelnieniu przestepsta, a zawiadomienie o mozliwosci popelnienia przestepstwa
    Od: Rafał M <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    Witam

    Czym sie rozni zawiadomienie o popelnieniu przestepsta, od zawiadomienia o
    mozliwosci popelnienia przestepstwa?
    Jest w takich sytuacjach roznica w prowadzeniu postepowania przez
    prokurature?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2004-12-08 19:51:09
    Od: "v-raptor" <v...@v...vr>

    Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Czym sie rozni zawiadomienie o popelnieniu przestepsta, od zawiadomienia o
    > mozliwosci popelnienia przestepstwa?
    > Jest w takich sytuacjach roznica w prowadzeniu postepowania przez
    > prokurature?

    a co chcesz prokurature wyreczac z pracy?:) to ona stwierdza czy
    przestepstwo faktycznie zostalo popelnione

  • 3. Data: 2004-12-08 22:53:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Witam
    >
    > Czym sie rozni zawiadomienie o popelnieniu przestepsta, od zawiadomienia o

    Moim zdaniem tytułem. To, czy istnieją przesłanki do wszczęcia postępowania
    przygotowawczego, czy też zostanie to poprzedzone czynnościami
    sprawdzającymi oceni prokuratura. Tytuł pisma nie ma tutaj żadnego
    znaczenia.

    > Jest w takich sytuacjach roznica w prowadzeniu postepowania przez
    > prokurature?

    Żadnej różnicy nie ma.Prokurator oceni wiarygodność zawiadomienia oraz
    kompletność danych. Jeśli uzna, ze wystarczająco uzasadniłeś podejrzenie
    popełnienia czynu zabronionego, to albo sam wszcznie, albo poleci wszcząć
    postępowanie przygotowawcze. Z reguły jednak zlecają wszczęcie czynności
    sprawdzających i w ich ramach przynajmniej przesłuchanie Ciebie jako
    zawiadamiającego. Jest to raczej uwarunkowane pewnymi kwestiami technicznymi
    (terminy nie biegną, mamy dodatkowe 30 dni), a nie jakimiś względami
    merytorycznymi, Stąd też w wielu wypadkach szybciej jest iść osobiście i
    złożyć zawiadomienie na policji. Wybija się ten argument.