  • 1. Data: 2004-07-30 06:51:18
    Temat: Zmiana nazwiska a dyplom mgr - jak sądzicie ?
    Od: l...@v...pl

    Stan faktyczny:
    ---------------

    Zainteresowana skłąda wniosek o dokonanie zmiany na dyplomie magisterskim
    (jeszcze przed jego wydaniem) albowiem zawarła związek małżeński w wyniku czego
    przyjęła nazwisko męża, jednak związek zawarty został PO OBRONIE pracy
    magisterskiej.

    Podstawa prawna:
    ----------------
    Po ukończeniu studiów nie dokonuje się zmiany imienia lub nazwiska absolwenta w
    jego dyplomie i dokumentach, o których mowa w § 5 ust. 1, chyba że zmiana
    imienia i nazwiska nastąpiła na podstawie decyzji administracyjnej lub
    orzeczenia sądu wydanego w postępowaniu w sprawie zmiany płci. W tym przypadku
    wydaje się dyplom na nowe imię lub nazwisko, a jeżeli ich wydanie nie jest
    możliwe - duplikat dyplomu, po przedstawieniu orzeczenia sądu i za zwrotem
    dyplomu wydanego na poprzednie imię lub nazwisko.

    Pytanie:
    --------
    1. Czy ustawodawca pisząc cyt: "(...)chyba że zmiana imienia i nazwiska
    nastąpiła na podstawie decyzji administracyjnej lub orzeczenia sądu wydanego w
    postępowaniu w sprawie zmiany płci." miał na myśli fakt iż zarówno decyzja
    administracjna jak i orzeczenie sądu muszą dotyczyć zmiany płci, czy możę tylko
    orzeceznie ma dootyczyć zmiany płci a decyzja administracyjna wiązać sięma ze
    zmianą imienia lub nazwiska ?

    2.Co natomiast wg. Was oznacza ten zapis cyt "(...)a jeżeli ich wydanie nie
    jest możliwe - duplikat dyplomu, po przedstawieniu orzeczenia sądu i za zwrotem
    dyplomu wydanego na poprzednie imię lub nazwisko." czy w sytuacji kiedy wydanie
    dyplomu nie jest możliwe wydaje się duplikat jedynie po przedłożeniu orzeczenia
    sądu, co natomiast z decyzją administracyjną, oraz co się dzieje w sytuacji
    kiedy wydanie nie jest możliwe , ale nie ma jeszcze wydanego dyplomu ?

  • 2. Data: 2004-07-30 18:07:39
    Temat: Re: Zmiana nazwiska a dyplom mgr - jak sądzicie ?
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pI>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (jeszcze przed jego wydaniem) albowiem zawarła związek małżeński w wyniku

    A tak prosto zostac przy wlasnym nazwisku. Nie wiem po co kobiety go
    zmieniacie po slubie. Chyba po to, by sobie życie uprzykrzac.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2004-08-02 10:10:39
    Od: g...@p...onet.pl

    Ale powstanie problem z nazwiskiem dziecka. Które wtedy przyjąć? Żony, męża czy
    podwójne?