  • 31. Data: 2006-06-22 16:38:06
    Temat: Re: Ziobro - nowa interpretacja prawa.
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    stern napisał(a):

    > nie bylem zwolennikiem tej teorii w jej najpopularniejszej wersji.
    >
    > Jedyna akceptowana przeze mnie to kara śmierci za każde naruszenie
    > prawa, co by w efekcie spowodowało brak przestępców (zapewne też znaczne
    > wyludnienie, no ale nie ma nic za darmo)

    nie spowodowaloby braku. Tylko wieksze cwaniactwo.

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 32. Data: 2006-06-22 17:03:43
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Przemek R." wrote:

    > momencik, ja nei mam na mysli meza, a zone i dziecko ktore z nim
    > miekszaja i ktore to SWOJE MIENIE straca w wyniku poplenienia przez
    > NIEGO przestepstwa.

    jesli nie maja intercyzy majatkowej to nie ma moje i jego, jest ich
    wspolne, i ich wspolna odpowiedzialnosc.

    Jak sie ma nieodpowiedzialnego meza, to sie dzieli z nim smutki...

    Jak sie ma kochajacego, to sie dzieli z nim radosci...

    > nie znajdzie bo ziobro chce by to bylo na sztywno w kk, zabieranie
    > obligatoryjne, a nei ak jest obecnie, jezlei SAD UZNA ze bedzie to
    > sluszne.

    Co tam ziobro chce to jedna bajka, co zrobi sad to inna.

    Jakby tobie ziobro powiedzial "wskocz w ognisko, zeskocz ze skaly" -- to
    skoczylbys?

    > c) przestawic swoj dom na podworku, i mamy jazde po pijanemu.

    No sorry, jak ktos wyjezdza z wlasnego podworka domem, zeby sie nachlac
    i potem wycofac to sie do nagrody darwina klasyfikuje a nie zeby
    wzbudzac wspolczucie ;)

    i masz racje, jesli koles ma zero wyobrazni, to dlaczego ja / sad /
    ktokolwiek ma sie nim przejmowac? Co to piaskownica? czy dorosli ludzie?

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 33. Data: 2006-06-22 17:17:31
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Hikikomori San napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak sie ma nieodpowiedzialnego meza, to sie dzieli z nim smutki...
    >
    > Jak sie ma kochajacego, to sie dzieli z nim radosci...

    mowimy o skrajnych przypadkach, bite zony sa czesto tak glupie ze
    ze nie chca odejsc od meza. Co z nimi? Zabieramy ICH mienie bo ktos INNY
    poplenil przestepstwo wbrew ICH woli ? To jest sprawiedliwosc?

    > Co tam ziobro chce to jedna bajka, co zrobi sad to inna.
    >
    > Jakby tobie ziobro powiedzial "wskocz w ognisko, zeskocz ze skaly" -- to
    > skoczylbys?

    generalnie to ja o moim ulubionym ministrze robie strone i niedlugo
    dowiesz sie co ja bym zrobil gdyby mi cos kazal.
    Ja tutaj komentuje pomysl sztywnego zapisu ktory by zobligowal sad do
    zabrania samochodu po przekroczeniu 1 promila lub przy recydywie.

    > No sorry, jak ktos wyjezdza z wlasnego podworka domem, zeby sie nachlac
    > i potem wycofac to sie do nagrody darwina klasyfikuje a nie zeby
    > wzbudzac wspolczucie ;)

    nie wyjezdza przestawia samochod.

    > i masz racje, jesli koles ma zero wyobrazni, to dlaczego ja / sad /
    > ktokolwiek ma sie nim przejmowac? Co to piaskownica? czy dorosli ludzie?

    dlaczego odpowiedzialnosc ma ponosic osoba ktora nic nie zrobila?

  • 34. Data: 2006-06-22 17:28:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemek R.
    [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
    napisał:

    > i tu mamy niedopracowanie pomyslu
    > przypadek A
    > biedna rodzina w ktore zona nie ma nic do gadania, maz pozycza
    samochod
    > od znajomego, lapia go i musi zaplacic roznowartosc. Kto odpowiada
    za
    > jego przestepstwo? Zona, dziecko...

    Ależ tak jest i teraz i było zawsze. Od dawien dawna był taki schemat,
    że sąd zasądzał grzywnę. Kilkaset złotych. Czasem za bzdurne
    wykroczenie. Lump oczywiście miał to w d... . Sąd zamieniał to na karę
    aresztu. Policja łapała lumpa i dostawał krótką propozycję, płaci albo
    idzie siedzieć. Żona biegała po znajomych i pożyczała, a następnie
    wpłacała za męża grzywnę. Wpłacała bo go kocha, bo się boi, że
    dostanie wp... jak tamten wyjdzie z pudła, bo ... . Powodów jest cała
    masa.

    Zresztą niemal z każdą karą tak jest. Jak pijakowi zabierzesz prawo
    jazdy, to nie zawiezie dzieci do szkoły też trafiasz w dzieci. Straci
    pracę, to dzieci będą głodne chodzić. Co więcej, nie będzie miał co
    robić, to zacznie z kumplami chlać na całego.

    Reasumując, to ja nie znam takiej kary, która by wybiórczo trafiała
    sprawcę, nie komplikując przy okazji życia rodzinie.

  • 35. Data: 2006-06-22 17:31:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Hikikomori San [###h...@g...pl.###] napisał:
    > Moze dlatego,z e kwota kary jest .. rozna? Mam na mysli to, ze mozna
    > wymyslic kare 100 tys i "zejsc z tego" do 1000 plus nagana. A teraz,
    jak
    > ktos pomyka wozkiem za 100 tys. to ciezko bedzie zejsc z jego cena
    do
    > 1000.Tym bardziej, ze skazany nie musi miec tych 100 tys. gotowka
    (bo
    > moze nie miec) ale ma ekwiwalent - latwiejszy do przejecia...
    > Tak sobie mysle...

    Eee... Moim zdaniem żaden argument. Przecież spokojnie na gruncie
    obecnego prawa można zastosować tymczasowe zajęcie tego samochodu na
    poczet kar i grzywien i w razie potrzeby samochód zająć. Co więcej, to
    tą metodą można zając załóżmy inny samochód należący do sprawcy, który
    przykładowo jechał samochodem służbowym.

    Po prostu moim zdaniem w złym kierunku idą komplikując sobie życie.

  • 36. Data: 2006-06-22 17:34:28
    Od: "akala" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Przemek R."

    > nietzrezwosc i jazda samochodem, bo tez sama nietrzezwosc nie jest
    > przestepstwem, moim zdaniem konfiskacie wedlug tego moze podelgac i
    > samochod i alkohol :)
    >
    > P.
    Idąc tym tokiem rozumowania to :
    lekarzowi trzeba skonfiskować stetoskop, a może długopis którym wypisyje
    recepty ,a tak na poważnie:
    wyobraź sobie ,że kierowca jedzie "Tirem" to co skonfiskujemu firmie tira za
    to że po drodze "debilek" się upił i prowdzaił go naprany jak mops ? ,a może
    tramwaj skonfiskujemy ?
    albo wyobraź sobie, że facet przyszedł do pracy i w czsie prowdzenia pociągu
    napił się i co skonfiskować parowów /lokomotywę/?
    Mam jakies dziwne przeczucie, że jak zacznie się "odbieranie tych narzędzi
    przestępstwa" to znowu ktoś się skomromituje.

    akala

  • 37. Data: 2006-06-22 17:35:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    akala [###a...@o...pl.###] napisał:

    > Zastanawiałem się kiedyś nad takim problemem : czy faktycznie
    samochód
    > jest narzędziem służącym do popełniania przestępstwa, gdy kierowca
    > prowadzi go w stanie nietrzeźwym ?

    Też sie nad tym zastanawiałem i uważam, że nie całkiem tak jest do
    końca. No bo idąc tym tokiem rozumowania sąd powinien orzekać
    przepadek tapczanu, na którym sprawca zgwałcił ofiarę, czy zgoła
    budynku, w którym do tego doszło. W końcu zarówno tapczan jak i
    budynek sprawcy bez wątpienia służyły "pomocą" do popełnienia czynu.

    Uważam, że o wiele czytelniejsza jest konstrukcja polegająca na
    tymczasowego zabezpieczania samochodów i orzekania wyższych grzywien,
    tak by odstraszyć potencjalnych sprawców.

  • 38. Data: 2006-06-22 17:43:06
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Thu, 22 Jun 2006 17:21:37 +0200, akala napisał(a):

    > Zastanawiałem się kiedyś nad takim problemem : czy faktycznie samochód jest
    > narzędziem służącym do popełniania przestępstwa, gdy kierowca prowadzi go w
    > stanie nietrzeźwym ?
    Czytając wątek "po gałęziach drzewka" już o mało co nie wysłałem posta z
    podobnymi wątpliwościami. O ile siekiera, łom, nóż są bezwątpliwie
    narzędziami - przestępstwa za ich pomocą, to samochód? dźwig? suwnica?
    Zgodnie z taką interpretacją, gdyby istniały przepisy karne (AFAIR coś o
    pociągach kojarzę) dla stanu nietrzeźwości na pomostach wagonów kolejowych,
    samolotów to wtedy narzędziem byłby wagon, którym pijany pasażer jedzie?
    A co w przypadku pijanego chirutrga, co będzie narzędziem przestępstwa:
    lancet, stół czy całe wyposażenie sali operacyjnej?

    PS. Podobnie jak przedpiśca zastrzegam, ze jazda w stanie jest karygodna,
    może wprowadzić praktykę traktowania tego jako usiłowanie zabójstwa?

    --
    pozdro
    poreba

  • 39. Data: 2006-06-22 18:00:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > nie spowodowaloby braku. Tylko wieksze cwaniactwo.

    Nie większe cwaniactwo, tylko wyższy poziom inteligencji. Na dłuższy
    okres zadziałaby zasada doboru naturalnego.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 40. Data: 2006-06-22 18:10:25
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Przemek R." wrote:

    > mowimy o skrajnych przypadkach, bite zony sa czesto tak glupie ze
    > ze nie chca odejsc od meza.

    No to beda z nim dzielic bide...

    > Co z nimi? Zabieramy ICH mienie bo ktos INNY

    nie ktos inny, tylko maz. i nie ich (kobiet) tylko co najwyzej wspolne
    mienie.

    > poplenil przestepstwo wbrew ICH woli ? To jest sprawiedliwosc?

    myslisz sie, ze ktos, komu pijak zabije rodzine bedzie sie przejmowal
    czyims "dyskomfortem"?

    > nie wyjezdza przestawia samochod.

    To po grzyba przestawia po pijaku?
    Wstanie rano trzezwy, to przestawi...
    Albo kmogl przestawic zanim sie napil.
    No chyba, ze pije 24/24 to ... tez zabrac samochod przyprobie
    przemieszczenia...

    Chyba, ze chcesz udowandnic, ze jedyny moment kiedy mozna przestawic
    samochod, jest wtedy gdy ma sie promile we krwi...

    > dlaczego odpowiedzialnosc ma ponosic osoba ktora nic nie zrobila?

    jak to nic? nie wykazala sie zdrowym rozsadkiem, i to jzu wystarczy.
    i na wlasne zyczenie prosi sie o ukaranie. to jest nic?
    dzis bedzie przstawial samochod, jutro wpadnie pijanyna grupe dzieci...