    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ziobro - nowa interpretacja prawa.
    Date: Thu, 22 Jun 2006 19:28:14 +0200

    Przemek R.
    [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
    napisał:

    > i tu mamy niedopracowanie pomyslu
    > przypadek A
    > biedna rodzina w ktore zona nie ma nic do gadania, maz pozycza
    samochod
    > od znajomego, lapia go i musi zaplacic roznowartosc. Kto odpowiada
    za
    > jego przestepstwo? Zona, dziecko...

    Ależ tak jest i teraz i było zawsze. Od dawien dawna był taki schemat,
    że sąd zasądzał grzywnę. Kilkaset złotych. Czasem za bzdurne
    wykroczenie. Lump oczywiście miał to w d... . Sąd zamieniał to na karę
    aresztu. Policja łapała lumpa i dostawał krótką propozycję, płaci albo
    idzie siedzieć. Żona biegała po znajomych i pożyczała, a następnie
    wpłacała za męża grzywnę. Wpłacała bo go kocha, bo się boi, że
    dostanie wp... jak tamten wyjdzie z pudła, bo ... . Powodów jest cała
    masa.

    Zresztą niemal z każdą karą tak jest. Jak pijakowi zabierzesz prawo
    jazdy, to nie zawiezie dzieci do szkoły też trafiasz w dzieci. Straci
    pracę, to dzieci będą głodne chodzić. Co więcej, nie będzie miał co
    robić, to zacznie z kumplami chlać na całego.

    Reasumując, to ja nie znam takiej kary, która by wybiórczo trafiała
    sprawcę, nie komplikując przy okazji życia rodzinie.