  • 101. Data: 2006-06-25 23:00:40
    Temat: Re: Ziobro - nowa interpretacja prawa.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemek R.
    [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
    napisał:

    > a czy bez pojazdu przestepstwo mialo by miejsce?

    Pewnie nie. Ale to ślepy kierunek rozumowania. Gdyby ofiara nie szła
    ciemną nocą przez lasek, to morderca nie mógł by jej zamordować. No
    ale koncepcja uznania na tej podstawie, że ofiara jest narzędziem
    niespecjalnie ma szanse na utrzymanie się.

  • 102. Data: 2006-06-25 23:04:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemek R.
    [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
    napisał:

    > "ani nie sluzy" malo byc

    No i znowu się z Tobą nie mogę zgodzić. Młotek nie służy do zabijania
    ludzi, tylko do wbijania gwoździ, co niejednemu sprawcy w niczym nie
    przeszkadza, gdy wali młotkiem przyszłego denata po głowie. Narzędziem
    morderstwa spokojnie może być. Jest nawet taki wyrok Sądu Najwyższego,
    gdzie sąd zwraca uwagę na to, że nie tyle rodzaj rzeczy, co sposób jej
    użycia powoduje, że coś staje się narzędziem niebezpiecznym.

  • 103. Data: 2006-06-25 23:05:39
    Od: boz <h...@i...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Przemek R.
    > [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]

> [...]
    > ale koncepcja uznania na tej podstawie, że ofiara jest narzędziem
    > niespecjalnie ma szanse na utrzymanie się.

    to zalezy jak "niezawisly" jest sad.

    Co sprowadza nas na powrot do sprawy Sokolowskiego i kurweki
    gomulkowskiej w SN.

  • 104. Data: 2006-06-26 08:59:35
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Przemek R.
    > [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]

> [...]
    > gdzie sąd zwraca uwagę na to, że nie tyle rodzaj rzeczy, co sposób jej
    > użycia powoduje, że coś staje się narzędziem niebezpiecznym.

    ale to ma sluzyc w konretnym przestepstwie do jego poplenienia a nie
    ogolnie ma byc narzedziem przeznaczonym do zabijania.
    Po to sa moim zdaniem oba przypadki w art, narzedzie sluzace do (czyli w
    tym przypadku uzyte do przestepstwa - noz, mlotek ale spelniajace takze
    inne funkcje) , narzedzie przeznaczone do (czyli takie ktorego glowną
    funkcja jest to co jest objete przestepstwem, np sprzet do wytwarzania
    narkotykow). Dlatego uwazam ze samochod jak najbardziej sie kwalifikuje
    do 'narzedzia sluzacego do'.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 105. Data: 2006-06-26 11:08:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > a mozesz rozwinac? Tapczan a nie nie sluzy do popleninia p. ani nie jest
    > przeznaczony do niego.

    Jak to nie służy? Czasem - w konkretnym wypadku - służy.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 106. Data: 2006-06-26 11:09:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek napisał(a):

    > Myślisz, że nie zadrży ci ręka jak zobaczysz rowerzystę tuż przed swoją
    > maską?

    Nie wiem jak mi, ale doświadczonemu kierowcy, które potrafi przewidzieć
    ewentualne skutki nie "zadrży".

  • 107. Data: 2006-06-26 11:11:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alek napisał(a):

    > Myślę, że to bardziej zależy od tego jaką drogą i w jakich okolicznościach
    > taki pijaczej jedzie a mniej od tego czym jedzie.

    Mówimy o tak zwanej statystyce. Pierwsze 1000 wypadków spowodowanych
    przez TiR i pierwsze 1000 wypadków spowodowanych przez rowerzystów.

  • 108. Data: 2006-06-26 19:40:22
    Od: "Przemysław Rokicki" <p...@g...pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Jak to nie służy? Czasem - w konkretnym wypadku - służy.

    chyba ze w tylek ten tapczan wklada albo zamyka w wewnatrz, zalozenie bylo
    'gwalt dokonany na tapczanie'.

    P.

  • 109. Data: 2006-06-26 23:34:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemysław Rokicki napisał(a):

    > zalozenie bylo 'gwalt dokonany na tapczanie'.

    No właśnie. Jak jest na czymś to coś też służy.