  • 21. Data: 2014-06-29 22:46:25
    Temat: Re: Zgubiony/ukradziony? akt notarialny
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-06-29 20:35, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Jakich? Że niewłaściciel skutecznie sprzedał nieruchomość???

    Tak.
    W przedwojennej Warszawie znalazł się chętny na most Kierbedzia,
    po wojnie ktoś kupił kolumnę Zygmunta.
    W Paryżu wieżę Eiffla sprzedano ze dwa razy (raz na złom).
    Znajdujesz niedouczonego buraka z kasą, załatwiasz sprawę
    bez notariusza bo taniej. A wiarygodności sprzedającemu dodaje
    posiadany dowód zakupu. :-)

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2014-06-30 02:18:07
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-06-29 20:36, Liwiusz pisze:

    > Pytam się jaki to ma związek ze zgubieniem aktu sprzedaży.

    no przeciez tłumaczyłem autorowi, ze zadnego.

    --
    @foe_pl

  • 23. Data: 2014-06-30 08:41:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Jun 2014, witek wrote:

    > zastanawiam sie czy na podstawie "znalezionego" aktu nie da sie dorobić
    > dowodu osobistego.

    Ale do tego nie trzeba znalezienia aktu.
    Przecież te dane są w jawnej części KW, więc nawet jak komputerów nie
    było, wystarczyło przejść się do stosownego sądu (aby je dostać).

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2014-06-30 09:33:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-06-29 19:08, RadoslawF pisze:

    > Ale nierozsądnego łatwo można wrobić w zakup cudzej własności.

    Czyli mówisz, że mógłbym sprzedać stare swoje mieszkania, bo stare
    odpisy dalej posiadam....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 25. Data: 2014-06-30 15:33:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jun 2014, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Czyli mówisz, że mógłbym sprzedać stare swoje mieszkania, bo stare odpisy
    > dalej posiadam....

    Przy założeniu, że znajdziesz jelenia albo osła który dokona
    nienotarialnej transakcji i wpłaci pieniądze.
    Ale to musi być DUŻA posiadłość, abyś potem za te pieniądze mógł
    się skutecznie ukrywać ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2014-06-30 16:34:09
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Ale to musi być DUŻA posiadłość, abyś potem za te pieniądze mógł
    > się skutecznie ukrywać ;)

    A tak z ciekawości: przez ile lat? Tzn. po jakim czasie było by
    przedawnienie i czy z powództwa cywilnego tez jest przedawnienie w
    takich sprawach?

    Może jednak się opłaca ;)

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski

  • 27. Data: 2014-06-30 19:58:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Przy założeniu, że znajdziesz jelenia albo osła który dokona
    > nienotarialnej transakcji i wpłaci pieniądze.

    No i jeszcze osła notariusza. Nierealne.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2014-06-30 20:31:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jun 2014, Liwiusz wrote:

    > No i jeszcze osła notariusza. Nierealne.

    Do *nienotarialnej* transakcji? Prawda, nierealne ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2014-06-30 20:34:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jun 2014, Krzysztof Jodłowski wrote:

    > A tak z ciekawości: przez ile lat? Tzn. po jakim czasie było by przedawnienie

    Trzeba by zajrzeć kiedy przedawnia się oszustwo :)

    > i czy z powództwa cywilnego tez jest przedawnienie w takich sprawach?

    Tu jest inaczej: po uzyskaniu korzystnego wyroku należy wszcząć
    egzekucję, oczywiście nieskuteczną - więc możliwie minimalnym
    kosztem, po czym nie rzadziej niż raz na 10 lat ją ponawiać.
    Taki "dług egzekucyjny" wędruje również razem ze spadkiem.

    > Może jednak się opłaca ;)

    Tak czy inaczej trzeba dorwać oszusta, a to może być trudne :]

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2014-07-01 09:17:11
    Od: m <m...@g...com>

    > Ale do tego nie trzeba znalezienia aktu.
    > Przecież te dane są w jawnej części KW, więc nawet jak komputerów nie
    > było, wystarczyło przejść się do stosownego sądu (aby je dostać).

    A notariusze nie wymagają do umowy sprzedaży żeby sprzedający okazał
    dowód nabycia?

    Wiem że KW jest decydująca, ale wydaje mi się że w 4 transakcjach w
    których brałem udział, brak posiadanego aktu by było co najmniej
    przyczyną do wnikliwego przyjrzenia się sprawie.

    p. m.